نمایش فوتبال زنانه در ورزشگاه آرارات

تیم‌ملی فوتبال زنان ایران به عبور از مرزها می‌اندیشد تا توانمندی زن ایرانی را به نمایش بگذارد.

خدیجه سپنجی مهم‌ترین حامی تیم فوتبال زنان بر نمایش توانمندی زن ایرانی تاکید زیادی دارد، او از همان ابتدا نیز با همین هدف تیم‌ملی فوتبال زنان را تشکیل داد و یکشنبه ایران و اردن را روانه میدان کرد.

نایب قهرمانی دوره گذشته بازی‌های غرب آسیا در اردن برگ اطمینان خوبی در دست اوست و ملی‌پوشان نیز به آن اعتقاد دارند. عکس : ایسنا

این یازده ملی‌پوش به میدان رفتند و بازی را پایاپای با حریف برگزار کردند. زهرا قنبری در دقیقه ۸، نیلوفر اردلان در دقیقه ۵۶ و بیان محمودی در دقیقه ۹۰ برای ایران و ساما در دقیقه ۱۲ و سماء حریسات در دقیقه ۸۴ برای اردن گل زدند.

منار مصطفی نیز با کارت قرمز از سوی داور از میدان اخراج شد و اردن دقایق پایانی بازی را ۱۰ نفره ادامه داد.

خدیجه سپنجی در ابتدا به خبرنگاران گفت که این بازی را تنها برای محک زدن تیم برگزار کرده‌ایم و می‌خواهیم بدانیم که آیا مهره‌هایی که انتخاب کرده‌ایم درست بوده یا نه؟ اما استرس بیش از‌اندازه خانم «ژو» سرمربی تیم ایران به همراه سرمربی تیم اردن قابل توجه بود که با فریادهایشان تیم خود را هدایت می‌کردند و بارها از سوی داوران به آن‌ها تذکر داده شد.

به هر حال این بازی نشان داد که از میان کشورهای غرب آسیا ایران و اردن دو رقیب جدی هم هستند که مربیان هر دو تیم روی هم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

پس از مسابقات غرب آسیا، ایران اولین دیدار خود را در مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها برابر هند برگزار می‌کند، که صورت دیگری از چهره ایران را نشان داده خواهد شد.

ایران ۲۸ مهر به مصاف هند کشوری در جنوب آسیا می‌رود. بازی برگشت نیز در ایران برگزار خواهد شد که در صورت کسب نتیجه لازم به دور دوم راه خواهد رفت و این مرحله نیز نقطه عطفی در فوتبال زنان ایران به شمار می‌رود.

نایب رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید: «بازی با برلین در آلمان قطعی است، اما، AFC دیر به ما اعلام کرد که باید در مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم و همین قضیه باز هم در انجام بازی تدارکاتی تداخل دارد. به همین دلیل قطعاً دوست داریم با برلین قبل از هند بازی کنیم که این قضیه را به مسوولان ذیربط در آلمان اطلاع دادیم تا زمان را تغییر دهند.»

اما، با همه این امیدواری‌ها و روحیه خوب، تیم فوتبال ایران از تمرین در زمین شماره ۳ آزادی که مختص خود بود، محروم است. سپنجی می‌گوید: «چون مردان پول بهتری می‌دهند، اکنون زمین در اختیار آنان است.»

پیش از حضور در غرب آسیا که روز ۱۰ شهریور خواهد بود، ایران از آذربایجان که تیم کامل‌تری نسبت به اردن است، دعوت کرده تا سوم تا ششم شهریور ماه به تهران بیاید تا با روحیه بهتری به اردن برود.

نایب رییس فدراسیون فوتبال که نسبت به امکانات موجود از شرایط حاکم بر تیم راضی است، اقدامات انجام شده از سوی خانم «ژو» سرمربی تیم را نیز در کسب این موفقیت بسیار موثر می‌داند و می‌گوید: «تجربیات عملی «ژو» به ما کمک زیادی کرد. وی دارای مدرک مربی‌گری درجه A آسیا است و ما می‌خواهیم با کمک وی تیم‌های پایه را نیز قوی کنیم.»