ستکوویچ: خدا با ما است

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در آستانه آغاز رقابت‌های جهانی مکزیک گفت: حقیقتاً والیبال ایران و بازیکنان را دوست دارم، چون وجود آنها باعث شده است تا من فقط برای رقبای ایران احترام قایل باشم اما، به چیزی جز شکست فکر نمی‌کنم.

ستکوویچ که هم اکنون تیمش را آماده مسابقات جهانی نوجوانان می‌کند، اظهار کرد: تیم ملی والیبال نوجوانان آمادگی خوبی دارد، چون خوب کار کرده است. اگر نگوییم صددرصد، تیم در حال حاضر از آمادگی ۹۵درصدی برخوردار است و من اعتقاد دارم آن چیزی را که می‌خواستیم به دست آورده‌ایم. بقیه مسائل بستگی به حریفان مان دارد و این که بازیکنان به توان خود ایمان داشته باشند، در عین حال مطمئن هستم تیم ملی والیبال نوجوانان ایران تمام شرایطی که یک تیم خوب باید داشته باشد را دارا است. وی جدی‌ترین حریف ایران در دور مقدماتی را تیم لهستان می‌داند و می‌گوید: تیم لهستان در مسابقات قهرمانی اروپا با شکست مقابل تیم فرانسه نایب قهرمان شده است، پس این نشانگر توان و آمادگی بالای این تیم در مسابقات جهانی است، هرچند که این رقابت‌ها، مسابقات جدیدی است اما، به هر حال آنها را باید به عنوان یکی از رقبای مهم تیم ایران در دور مقدماتی معرفی کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رابطه با حذف بازیکنان مازاد تیم گفت: من همه ۱۶، ۱۷ بازیکنی که در اردوی تیم بودند را دوست دارم و خیلی علاقه داشتم تمامی آنها را به همراه خود به مسابقات جهانی می‌بردم، چرا که اعتقاد دارم این نفرات بازیکنان دور بعد مسابقات جهانی جوانان خواهند بود اما، علاقه من به واسطه انجام تمرینات منظم و بی‌حاشیه یک طرف قضیه بود و قوانین مسابقات جهانی یک طرف دیگر.

در عین حال اعتقاد دارم که نباید تنها به فکر مسابقات امسال باشیم بلکه همزمان با برگزاری این مسابقات باید پشتوانه سازی در والیبال ایران را هم فراموش نکنیم.

ستکوویچ با تاکید مجدد بر دستیابی هدف ایران به مدال طلای مسابقات جهانی در نوجوانان می‌گوید: من فکر می‌کنم مسابقات جهانی این دوره سخت خواهد بود.

تیم‌های کره جنوبی، روسیه،‌ ایتالیا و صربستان رقبای نامداری برای ما هستند اما، هدف ما با وجود تمامی این سختی‌ها، کسب مدال طلای مسابقات مکزیک است و ایمان دارم که ما خبرهای خوبی برای مردم ایران خواهیم داشت.

او در ادامه به تفاوت‌های ورزش ایران و کشورش، صربستان اشاره می‌کند و می‌افزاید: من والیبال ایران و بازیکنانش را دوست دارم اما معتقدم همه کسانی که در ورزش ایران فعالیت می‌کنند باید هدفشان پیشرفت کار باشد. در صربستان هر تیمی که قرار است از کشور به تورنمنتی اعزام شود از پیش می‌داند با کسب هر نتیجه‌ای چه عقوبتی در انتظارش خواهد بود. هر عضوی از آن تیم می‌داند که کسب پیروزی با چه پاداشی و قبول هر شکست با چه جرایمی همراه خواهد بود. اما با وجودی که در مسابقات آسیایی با مدال طلا به تهران بازگشتیم برخورد دوگانه‌ای را شاهد بودیم. من از مسوولان ورزش ایران می‌خواهم که برای تمام رشته‌های ورزشی به یک اندازه ارزش قایل باشند، چرا که در غیر این صورت مادری خواهند بود که بین فرزندانش تبعیض قایل می‌شود.

ستکوویچ گفت: من آرزوهای خوبی با والیبال ایران دارم و به همین دلیل هم بر برگزاری هرچه بهتر مسابقات تیم تمرکز کرده‌ام، در عین حال اعتقاد دارم ما می‌توانیم یک بار دیگر مردم ایران را به واسطه موفقیت‌ در والیبال خوشحال کنیم چرا که مطمئن هستم خدا با ما است.