علی‌آبادی: المپیاد ‌ایرانیان یکی از حلقه‌های توسعه ورزش است

رییس سازمان تربیت بدنی گفت: برگزاری المپیاد ناقض دیگر رقابت‌ها نیست و المپیاد‌ایرانیان حلقه‌ای از دیگر حلقه‌های توسعه ورزش است.

محمد علی‌آبادی در‌این نشست که در هتل المپیک برگزار شد، ابتدا موفقیت نمایندگان ورزش‌ایران در والیبال، دو و میدانی و بسکتبال را به جامعه ورزش تبریک گفت و افزود: ورزش با قدرت در مسیر بهتر شدن در حرکت است. نتایجی که جوانان شایسته‌ایران در‌این رشته‌ها و رشته‌هایی چون تیر و کمان، تیراندازی و قایقرانی به دست آورده‌اند، موید‌این است که می‌توان روی موفقیت‌این رشته‌ها در کسب مدال‌های افتخار حساب گشود. نتیجه‌این تلاش‌ها باعث شده که عالی‌ترین مقام اجرایی در چند ماه گذشته در هر فرصتی از تلاش و کوشندگی جامعه ورزش قدردانی کنند. رییس شورای‌عالی المپیاد‌ایرانیان افزود: در آخرین مورد که مربوط می‌شود به جلسه مشترک هیات دولت و استانداران در روز چهارشنبه، دکتر احمدی نژاد رییس‌جمهوری به نحو شایسته‌ای از جامعه ورزش تشکر کرد و توجه استانداران را به برگزاری شایسته المپیاد جلب کرد و اظهار امیدواری نمود که برگزاری نخستین دوره برای ورزش امیدبخش و‌اینده ساز باشد که با همت و تلاش جامعه ورزش چنین نیز خواهد شد.

وی با اشاره به‌اینکه باید در قالب برنامه‌های بلندمدت تکلیف‌اینده ورزش و جایگاه خود را در قاره مشخص سازیم، گفت: نه تنها در آسیا بلکه در جهان نیز باید جایگاه خود را مشخص سازیم تا در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جایگاه خود را در هر رشته مشخص سازیم و با حرکت هدفمند، اهداف را محقق نماییم. در‌این ارتباط باید شاخص‌های رشد را لحظه به لحظه مورد ارزیابی قرار داده و روند پیشرفت را بسنجیم تا براساس برنامه جلو برویم.

رییس سازمان تربیت بدنی وظیفه تمام مدیران ستادی و استانی سازمان تربیت بدنی را تولید فکر برای رشد و توسعه ورزش دانست و گفت: در سایه برنامه ریزی و حرکت برنامه‌ای می‌توان چشم‌انداز رشد و توسعه ورزش را تعریف کرد و در چارچوب آن حرکت کرد، آن هم با برنامه‌های راهبردی ورزش.

وی از برنامه ویژه توسعه اماکن و فضاهای ورزشی، برنامه توسعه فرهنگ ورزش، خصوصی سازی و برنامه ارتقای جایگاه ورزش‌ایران در قاره و جهان به عنوان اهدافی نام برد که در سازمان تربیت بدنی روی آنها فکر شده است.

علی آبادی از المپیاد‌ایرانیان به عنوان یکی از حلقه‌های توسعه ورزش نام برد و گفت: برگزاری المپیاد ناقض دیگر رقابت‌ها نیست و به طور مسلم ورزش ما باید ورزش آماتور، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای را داشته باشد و همه‌ اینها نردبان رسیدن به ورزش حرفه‌ای است. یقینا ورزشی که هزینه‌اش از جیب دولت پرداخت شود و احساس مسوولیت و رشدی را در برنداشته باشد، حرفه‌ای نیست و ادامه چنین روندی آسیب‌های خاص خود را خواهد داشت. برنامه سازمان‌این است که ورزش را از انحصار خارج کرده و در کلیه رشته‌ها توسعه دهد. سایر رقابت‌ها را کنار المپیاد خواهیم داشت و هیچ رقابتی را از دایره حذف نمی‌کنیم. معتقدیم نتایج تمام رقابت‌ها به قهرمانی منجر شده و نتایج آن نیز معیاری برای موفقیت جامعه ورزش می‌شود.

علی‌آبادی با اشاره به‌اینکه در سال آینده ردیف اختصاصی المپیاد‌ایرانیان تعریف خواهد شد، گفت: از سال آینده المپیاد در سه مقطع نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد و هدف نیز‌این است که ورزشی پیوسته داشته باشیم و ارتباطی خاص بین‌ این سه رده وجود داشته باشد. نوجوانان با پشت سر گذاشتن مدارج لازم به مقطع جوانان خواهند رفت و بعد نیز با صیقل خوردن اساسی به رده بزرگسالان خواهند پیوست. از دیگر اهداف برگزاری المپیاد‌ این است که عدالت را در ورزش پیاده کنیم و ورزش را از روستاها گرفته تا شهرها گسترش دهیم. از سال‌ آینده مسابقات مقدماتی برای حضور در المپیاد از روستاها آغاز شده و سپس با ادامه آن در شهرها به سطح هر استان خواهد رسید تا ورزشکاران مستعد و برتر در کلیه رشته‌ها با گذر از صافی‌های مختلف مجوز حضور در المپیاد را پیدا کنند.