موفقیتی دیگر پس از قهرمانی در آسیا

احسان حدادی به مکان چهارم رده‌بندی فدراسیون جهانی صعود کرد

پس از عملکرد موفقیت‌آمیز دوومیدانی کاران ایران در هفدهمین دوره‌ مسابقه‌های قهرمانی آسیا، احسان حدادی به بالاترین رده‌ جدول رده‌بندی فدراسیون جهانی رسید. اتحادیه‌ بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF) در آخرین رده‌بندی دوومیدانی کاران جهان، احسان حدادی را با چهار پله صعود در مکان چهارم دنیا قرار داد.

حدادی پس از کسب مدال طلا و شکستن رکورد مسابقه‌های قهرمانی آسیا اکنون با ۱۲۵۱ امتیاز در مکان چهارم بهترین پرتابگران دنیا است.

در این رده‌بندی ویرجیلیوس الکنا از کشور لیتوانی با ۱۳۸۴ امتیاز اول است، جراد کانتر از کشور استونی با رکورد ۱۳۳۴ امتیاز در مکان دوم است و ماریو پسانو از کشور اسپانیا با ۱۲۵۲ امتیاز در مکان سوم قرار دارد.

رده‌ چهارم برای احسان حدادی در رده‌بندی بهترین پرتابگران دیسک دنیا کسب موفقیتی بی‌نظیر و فوق‌العاده برای او و دوومیدانی ایران محسوب می‌شود. او شانس این را که به جمع یکصد دوومیدانی‌کار برتر دنیا در مجموع تمامی‌رشته‌ها برسد را دارد.

در این رده‌بندی عباس صمیمی‌هم که در مکان بیست و سوم قرار داشت با هفت پله صعود به مکان شانزدهم رسیده است. او در این رده‌بندی پس از کسب مدال برنز مسابقه‌های دوومیدانی آسیا هم اکنون ۱۱۴۴ امتیاز دارد.