فرهاد مجیدی پس از هشت سال حضور در امارات خسته شده و به گفته خودش دیگر انگیزه‌ای برای ماندن در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس ندارد. شاید مقصد بعدی او قطر یا ژاپن باشد، هر چند که احتمال بازگشت او به استقلال با حضور فتح‌ا...‌زاده و حجازی هم زیاد است.

مهاجم فصل پیش النصر امارات درباره تیم آینده‌اش گفت: هنوز تیم فصل آینده‌ام مشخص نیست و طی سه، چهار روز آینده وضعیتم معلوم می‌شود. ممکن است در امارات بمانم اما از قطر و ژاپن هم پیشنهاد دارم. مجیدی درباره احتمال حضورش در استقلال گفت: فتح‌ا...زاده و حجازی برای من ارزش بالایی دارند. خودم هم خیلی دوست دارم که به استقلال برگردم و بتوانم پس از هشت سال پیراهن استقلال را بر تن کنم. من خدمتگزار استقلال هستم و هر چه دارم از این تیم است. وی افزود: بسیاری از بازیکنان از تیم ملی به تیم‌های اروپایی می‌روند اما من اگر به راپیدوین و الوحده رفتم از استقلال به این تیم‌ها رفتم. مجیدی درباره مذاکرات‌اش با استقلال گفت: برای رفتن به استقلال نیازی به مذاکره نیست و من برای حضور در استقلال هیچ شرط مالی ندارم. هم اکنون من به دلیل فسخ یک طرفه قرارداد از سوی باشگاه النصر مشکلاتی پیدا کرده‌ام. با توجه به قوانین فیفا باشگاه باید تمام حق و حقوقم را بپردازد و آنها نیز این کار را نکرده‌اند. بنابراین من از سوی وکیلم به فیفا شکایت رسمی فرستاده‌ام تا بتوانم با گرفتن ITC موقت با تیم جدیدم قرارداد امضا کنم.

او با ابراز امیدواری نسبت به انتقالش به استقلال گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانم به ایران برگردم چرا که پس از هشت سال حضور در امارات، خسته شده‌ام و دیگر انگیزه لازم برای ماندن در فوتبال این کشور را ندارم. با این حال حضور در لیگ امارات برای بازیکنان ایرانی بسیار خوب است و می‌تواند پلی برای رسیدن به تیم‌های اروپایی باشد.

وی درباره نتایج تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ گفت: نمی‌توانم چندان در این باره حرف بزنم اما، بازیکنان و قلعه‌نویی تمام تلاش‌شان را کردند و تیم ملی تنها در ضربات پنالتی و با بدشانسی از ادامه راهیابی به مراحل بازماند. امیدوارم که تیم ملی در مسابقات آینده نتایج بهتری کسب کند.