ترومن در آستانه‌ جام ملت‌های آسیا: از ما حمایت کنید

تیم ملی بسکتبال ایران برای شرکت در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا سه شنبه آینده دوم مرداد ماه به ژاپن سفر می‌کند. این در حالی است که پس از آسیب‌دیدگی پیاپی برای مهدی کامرانی،‌ حامد سهراب نژاد و پویا تاجیک، ایمان زندی هم به جمع بازیکنان مصدوم اضافه شد تا کار تیم ملی ایران و سرمربی جدیدش برای صعود از گروه اول مسابقات بیش از بیش دشوار شود.

سرمربی صرب تیم ملی بسکتبال در فاصله سه روز مانده تا زمان اعزام تیم به مسابقات آسیایی، برگزاری چند دیدار دوستانه را مهمترین نیاز حال حاضر این تیم می‌داند.

«رایکو ترومن»، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: ما احتیاج به ۳، ۴ بازی تدارکاتی داریم چرا که برخی از بازیکنان به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستند در تورنمنت‌های گذشته در کنار تیم باشند و دیر به جمع ما پیوستند. بنابراین ما مجبور هستیم این بازی‌ها را برگزار کنیم تا بتوانیم ارزیابی درستی از این نفرات داشته باشیم.

وی در رابطه با شرایط حال حاضر حامد سهراب نژاد و مهدی کامرانی دو بازیکن مصدوم تیم گفت: از پیشرفت کار مهدی کامرانی خیلی راضی هستم و فکر می‌کنم می‌تواند در این مقطع حساس به تیم ما کمک کند. امیدوارم او هرچه سریعتر به مرز آمادگی مطلوب برسد تا در پی آن شرایط قرار گرفتن در چارچوب تیم را بدست آورد. سهراب نژاد هم در کار بیشتر و هماهنگی بهتری با تیم ملی نیاز دارد.

سرمربی صرب تیم ملی بسکتبال به برگزاری دیدار با تیم بسکتبال «ب» که در حال حاضر اردوی انتخابی خود را پشت سر می‌گذارد اشاره و خاطرنشان کرد: بازی تدارکاتی برای ما ارزش نتیجه‌ای ندارد. ما این بازی‌ها را انجام می‌دهیم تا از بازیکنانی که کنارمان نبوده‌اند بیشتر استفاده کنیم و بتوانیم در قالب تیممان بیاوریم. در مجموع باید بگویم بازیکنان تیم در حملات کمی اشتباه داشتند اما، نکته‌ مهم برای من این است که بازیکنان کاملا آماده هستند، بنابراین می‌توان به آینده امیدوار بود.

ترومن در رابطه با آسیب دیدگی ایمان زندی، یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: زندی بازیکن بزرگی برای تیم ملی بسکتبال است که آماده در کنار تیم تمرین کرد و در کمپ‌های مختلف در کنارمان بود اما، به هر حال ما به خاطر آسیب دیدگی او را از دست دادیم، همانطور که خیلی از بازیکنان دیگر را از دست دادیم، بنابراین دیگر وقتی برای گریه کردن هم نداریم.

وی افزود: در حال حاضر ما باید به شرایط کنونی تیم بپردازیم تا بتوانیم همه کارها را جمع و جور کنیم و خودمان را نسبت به این وضعیت تطبیق بدهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در ادامه به شناخت از تیم‌های هم‌گروه و شرایط تیم ایران برای مصاف با آنها اشاره کرد و گفت: وقتی در رابطه با گروه‌مان صحبت می‌کنیم باید در خصوص مرحله‌ نیمه‌نهایی مسابقات صحبت کنیم، چرا که بی‌تردید هر تیمی از این گروه صعود کند قطعا ‌یکی از تیم‌های مرحله‌ پایانی مسابقات خواهد بود. اما، درمورد شناخت از حریفان تیم در این دوره از مسابقات باید بگویم تفاوت ما با تیم‌هایی مثل اردن و فیلیپین و چین خیلی زیاد نیست و هرکسی که در لحظات حساس این بازی خوب عمل کند و با ریزه‌ کاری‌های بسکتبال آشنا باشد می‌تواند برنده بازی باشد. اما باید پذیرفت که این مسابقات برای ما تورنمنت سختی خواهد بود، هرچند که همه‌ ما تمام تلاشمان را برای هدفمان به کار می‌بندیم.

ترومن در پایان گفت: من در این مقطع حساس از رسانه‌ها توقع دارم تیم را حمایت کنند، چرا که این تیم از نظر توان بازی در سال‌های اخیر و حتی در سال‌های آتی بی‌مانند بوده و خواهد بود و از آنجایی که ترکیب اصلی تیم جوان هستند ما باید از آنها حمایت کنیم تا از این مقطعی که در آن قرار دارند پیشرفت بیشتری داشته باشیم.