قطبی: در پرسپولیس اختیار کامل می‌خواهم

افشین قطبی که نامش در ارتباط با سرنوشت پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاده مشروح شرایط خودش را به باشگاه اعلام کرد و همزمان با رقابت‌های حساس جام ملت‌ها در انتظار پاسخ این باشگاه است. قطبی از شرایط پیشنهادی خودش گفت و مهمترین بخش آن که استقلال او در پرسپولیس است. هر روز از شما خبر تازه‌ای در ارتباط با پرسپولیس می‌شنویم.

بله، شنیده‌ام که اخبار گوناگونی در مورد من و پرسپولیس منتشر می‌شود اما متاسفم بگویم که بیشتر آنها دروغ است. من اینجا خیلی کار دارم و فقط به کره جنوبی فکر می‌کنم. ما کار زیادی داریم و در تورنمنت مهمی حضور داریم. من هم در اینجا وظیفه دارم و باید به کار خودم فکر کنم. درست نیست که به فکر پرسپولیس و پیشنهاد این باشگاه باشم. حتی دوست ندارم در این خصوص مصاحبه کنم چون حالا زمان مناسبی نیست اما شنیدم هر روز در ایران خبر تازه‌ای از قطبی و همکاری با پرسپولیس می‌نویسند.

گفته می‌شد از هدایت پرسپولیس انصراف دادید.

نه،‌ به هیچ وجه اینطور نیست. من به این باشگاه پاسخ منفی نداده‌ام. شرایط لازم را برای امضاء قرارداد ارسال کردم و باشگاه هم در حال بررسی شرایط من است.

ممکن است مشروح شرایط خودتان را بگویید؟

بهتر است این موضوع بین من و باشگاه بماند.

مسائل مالی هم بخشی از همین پیشنهاد است؟

همه موارد لازم و شرایط مورد نظر من برای امضا قرارداد و همکاری با پرسپولیس به این باشگاه ارسال شده،‌ مسائل مالی هم بخشی از آن است.

گفته می‌شود شما قید کرده‌اید که اختیارات استیلی در این باشگاه محدود شود.

متوجه سوالتان نمی‌شوم.

یعنی گفته‌اید نباید کسی در کارتان دخالت کند.

این طبیعی و نورمال است که یک مربی چنین درخواستی داشته باشد. اگر قرار است من مربی اول و سرمربی باشم طبیعتا باید مستقل باشم و حرف آخر را خودم بزنم. این موضوع هم در درخواست من قید شده. گفته‌ام که باید جایگاه مشخصی داشته باشم و اختیار کامل. طبیعتا کسی نباید در کار سرمربی تیم دخالت کند.

با این حساب فکر نمی‌کنید ممکن است در همکاری با استیلی دچار مشکل شوید؟

من فکر نمی‌کنم اینطور باشد. طبیعتا کسی در کار من دخالت نخواهد کرد اما در مورد استیلی باید بگویم او بخشی از تاریخ پرسپولیس است و هر مربی به شخصیتی مثل او در کنار خودش نیاز دارد. فکر می‌کنم استیلی با بازیکنان تیم رابطه نزدیکی دارد و فوتبال این تیم را خوب می‌شناسد. او به سرمربی تیم کمک زیادی خواهد کرد و من هم در پرسپولیس به او نیاز دارم.

در مورد انتخاب شما دو انتقاد وجود دارد. اول اینکه می‌گویند شما هیچ گاه سرمربی نبوده‌اید و دوم اینکه سابقه‌ای در پرسپولیس نداشتید و اصطلاحا پرسپولیسی نیستید.

ببینید مورینیو هم اول یک مترجم بود و بعد یک کمک مربی. بالاخره به او اعتماد کردند تا با عنوان سرمربی کار کند و به افتخارات زیادی هم دست پیدا کرد. هیچ کس به سوابق و تجربیات من شک ندارد. فعالیت در کنار مربیان بزرگ و صاحب نام چیز‌های زیادی برایم به همراه داشته و دوست دارم دانسته‌های خودم را در ایران به کار گیرم.

و اینکه شما پرسپولیسی نیستید؟

پرسپولیس باشگاه بزرگ و پرافتخاری در ایران است. می‌دانم از این تیم چه انتظاری می‌رود. پرسپولیس محبوب است و هوادارانش به این تیم توجه زیادی دارند. من هم دوست دارم این تیم را به افتخارات بزرگی برسانم. در هر صورت انتقاد همیشه وجود دارد اما من واقعا دوست دارم روزی در ایران کار کنم. اگر شرایط همکاری با پرسپولیس هم فراهم نشود بالاخره یک روز دوست دارم در یک تیم ایرانی کار کنم. دوست دارم در رشد فوتبال ایران نقشی داشته باشم.

پس فکر می‌کنید ممکن است شرایط همکاری شما و پرسپولیس فراهم نشود؟

اینطور نیست اما هر امکانی هم وجود دارد. فعلا چیزی مشخص نیست. تا پایان جام ملت‌ها با کره جنوبی کار می‌کنم و مذاکرات هم با توجه به شرایطی که اعلام کردم ادامه پیدا می‌کند. اگر به توافق برسیم کار را شروع می‌کنم.

تا کنون با کدامیک از مسوولان و اعضا باشگاه مستقیما مذاکره کرده‌اید؟

با توجه به شرایط ویژه‌ای که وجود دارد و اینکه من فعلا مربی تیم ملی کره هستم طبیعتا نباید در این خصوص صحبت کنیم. الان زمان مناسبی برای این بحث نیست.

برای ورود به ایران مشکل دارید؟

زمانی که برای بازی با ایران به همراه کره می‌خواستم وارد تهران شوم فکر می‌کردم با توجه به اینکه مسابقه در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود مشکلی پیش نخواهد آمد اما آن موقع نتوانستم بیایم. با این حال فکر نمی کنم مشکل خاصی باشد. من برای دریافت پاسپورت ایرانی اقدام می‌کنم و این مساله هم حل خواهد شد.

حرف آخر؟

امیدوارم ما و ایران هر دو سرگروه شویم و به فینال جام برویم.