بوی انتقام

گروه ورزش - تیم ملی ایران توانسته برای هجدهمین بار مقابل چین قرار می‌گیرد. ایران از این ۱۸ بازی توانسته ۹بار حریفش را شکست دهد. ۳بازی را تیم چین برده و بقیه نیز مساوی شده. اما آخرین بازی‌ که این دو تیم در جام ملت‌ها داشتند ۳سال پیش بود که چین در مرحله نیمه نهایی توانست ایران را در ضربات پنالتی شکست دهد و به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند. حالا بعد از گذشت ۳سال این دو تیم به هم رسیده‌اند. بازیکنان تیم ملی و مربیان ایران می‌خواهند در این بازی انتقام آن شکست تلخ را بگیرند.

مصاحبه مربیان دو تیم قبل از بازی سرمربی چین: ایران را روی ضدحمله می‌بریم

ژو گوانگ گو، سرمربی تیم ملی فوتبال چین در آستانه دیدار برابر ایران گفت: ایران قدرتمندترین تیم گروه است و ما احترام ویژه‌ای برای این تیم قائل هستیم.

سرمربی تیم چین در کنفرانس خبری پیش از بازی با ایران به خبرنگاران گفت: دیدارهای دوم گروه‌های A و B برگزار شده و دیدارهای دوم گروه‌های C و D دیروز برگزار ‌شد. هم اکنون می‌بینیم هر بازی برای هر تیمی بسیار مهم است و هیچ حریف آسانی وجود ندارد.

وی افزود: تیم چین قدم به قدم جلو می‌رود. ما حریفان را آنالیز می‌کنیم و بر اساس آن استراتژی‌های تیم را در نظر می‌گیریم. ایران قدرتمندترین تیم گروه است، آنها سه بار قهرمان آسیا شده‌اند و چند بار هم به جام جهانی صعود کرده‌اند. فکر می‌کنم که دیدار سختی برابر این تیم داشته باشیم.

وی درباره اینکه با ترکیبی تدافعی برابر ایران صف‌آرایی خواهید کرد؟ گفت: ایران بسیار قدرتمند است. اما باید بگویم که ما مقابل مالزی میزبان نیز کار آسانی نداشتیم. همان طور که ایران استراتژی خود را در دیدار برابر ما تغییر خواهد داد ما نیز چنین خواهیم کرد. گوانگ گو درباره وضعیت بازیکنان مصدوم تیم چین گفت: پس از بازی با مالزی چند بازیکن مصدوم داشتیم، اما هم اکنون آنها در شرایط خوبی قرار دارند.

او در این باره که آیا نتیجه ۵ بر ۱ برابر مالزی شروع خوبی برایتان بود، گفت: قطعا این چنین است اما، ما این برد را فراموش کرده‌ایم.

سرمربی چین در مقایسه جناح چپ چین و جناح راست ایران گفت: ایران در سمت راست بسیار تهاجمی است و بازیکنان توانمندی دارد، ما در این قسمت چشم به حملات و ضد حملات دوخته‌ایم. این استراتژی ما خواهد بود.

وی در مورد اینکه چین در چند سال گذشته موفقیتی در فوتبال نداشته و بیشتر در برابر ایران یک تیم بازنده بوده است؟ گفت: در زبان چینی ضرب‌المثلی است که می‌گوید: «همیشه کوشش کن تا اول شوی» و این بار نیز ما تلاش خواهیم کرد. او درباره دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۴ که چین بر ایران غلبه کرد، گفت: آن بازی برای سه سال قبل است، هم اکنون تیم‌ها فرق کرده‌اند. محل بازی‌ها نیز تغییر کرده است و ما تمام تمرکزمان بر روی این بازی است.

ژوگوانگ گو درباره اینکه حضور مربیان داخلی بر روی نیمکت ایران و چین چه تاثیری برعملکرد این دو تیم خواهد داشت؟ گفت: چین و ایران دو تیم متفاوت هستند، ضمن آن که استراتژی تیم‌ها را بازیکنان پیاده می‌کنند و تفاوتی نمی‌کند که چه کسی بر روی نیمکت

می‌نشیند.

قلعه‌نویی: بازی سختی پیش‌رو داریم

سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران گفت: بازی دشواری برابر تیم چین پیش رو داریم.

امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی امروز در برابر چین اظهار کرد: هر بازی شرایط ویژه خود را دارد، با توجه به این که در بازی گذشته موفق شدیم سه امتیاز را کسب کنیم اکنون شرایط خوبی داریم، معتقدم که بازی به بازی بهتر خواهیم شد و در بازی با مالزی تمام توان خود را در اختیار خواهیم داشت.

وی افزود: چین تیم بسیار خوبی است، آنها ساختارهای خوبی دارند، بسیار خوب دفاع می‌کنند و به خوبی از دفاع به حمله می‌رسند. معتقدم سرعت تیمی چین نسبت به گذشته پایین‌تر است اما، در مجموع آنها حریف قدرتمندی برای ما خواهند بود، می‌دانم بازی سختی برابر آنها داریم، اما چین یک سری نقاط ضعفی دارد که مطمئنا از آنها استفاده می‌کنیم. کادر فنی و بازیکنان ما بهترین هستند و من عضو کوچکی از این مجموعه‌ام و نبود من هیچ تاثیری در روند بازی نخواهد داشت.

وی گفت: با هر امتیازی که از بازی با چین خارج شویم در نهایت به نفع ما خواهد بود، چرا که بازی آخر ما با مالزی است و چینی‌ها باید با ازبکستان روبرو شوند. معتقدم نباید ازبک‌ها را دست کم گرفت. آنها تیم بسیار قدرتمندی هستند.

وی افزود: شرایط آب وهوایی برای تمام تیم‌ها به طور یکسان است و این شرایط بر نتیجه بازی‌ها تاثیراتی دارد. با مطالعاتی که داشته‌ام برای آمادگی بازیکنان تاکید زیادی داریم و معتقدم می‌توانیم بازی خوبی برابر چین انجام دهیم.

قلعه‌نویی گفت: نمی‌دانم از قرعه‌ یا شانس خوب چینی‌ها است که آنها در شرایط خوبی قرار گرفته‌اند و قرعه خوبی دارند. چینی‌ها دو بازی درساعت خوب برگزار می‌کنند و بازی ابتدایی آنها نیز با مالزی انجام شد که بازی چندان دشواری نبود و حتی یک روز بیشتر از سایر تیم‌ها استراحت کردند، با این مسایل معتقدم که چینی‌ها دارای قرعه خوبی هستند و دارای شرایط خوبی هستند.

سرمربی تیم‌ملی که به دلیل اخراج در برابر ازبکستان نمی‌تواند در دیدار برابر چین بر روی نیمکت بشیند، در مورد احتمال نشستن مظلومی بر روی نیمکت گفت: مظلومی در بازی با چین به جای من بر روی نیمکت نمی‌نشیند، اعضای دیگر کادر فنی هستند که همانند گذشته مسوولیت‌های خود را انجام خواهند داد.

موضوع محرومیتم حل نشده است اما، در تعجبم که چرا باید مشکل مربی قطر حل شود اما من نتوانم بر روی نیمکت بنشینم. این نیز خود از قوانین جالب مسابقات است. در صحنه اخراج من به بازیکن خودی اعتراض کردم اما، داور احساس کرد که من به قضاوتش اعتراض دارم، با این حال به نظر داور احترام می‌گذارم.