صفایی فراهانی: ناظری از فیفا یا AFC به تهران نمی‌آید

رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال که برای افتتاحیه بازی‌های جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا عازم تایلند شده بود، پس از ورود به تهران در مورد احتمال حضور ناظران ویژه فیفا برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران گفت: قرار نیست ناظری از فیفا یا AFC برای برگزاری انتخابات به ایران بیاید، مسوولیت‌های برگزاری انتخابات بر عهده کمیته انتقالی است.

مهندس محسن صفایی فراهانی، تاکید کرد: نفس تشکیل کمیته انتقالی ایجاد شرایط لازم برای برگزاری انتخابات و اصلاح اساس‌نامه بود که مسلما پس از تایید نهایی اساس‌نامه این کمیته باید سایر مسوولیت‌های خود را نیز انجام دهد که از این پس مهم‌ترین آنها، برگزاری انتخاباتی سالم است. وی افزود: اعضای کمیته انتقالی، ناظران ویژه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای برگزاری انتخابات خواهند بود.

صفایی درباره اینکه چگونه امکان دارد بعضی از اعضای کمیته انتقالی عضو مجمع باشند و بر برگزاری انتخابات نیز نظارت داشته باشند، گفت: وظیفه اصلی اعضای کمیته انتقالی نظارت بر حسن برگزاری انتخابات است و این نظارت نیز به معنای سالم برگزار شدن انتخابات فدراسیون فوتبال است، چرا که فیفا تنها اعضای کمیته را به رسمیت می‌شناسد و آنها مسوول برگزاری انتخابات هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه مراسم افتتاحیه جام ملت‌ها در مورد شرایط فوتبال ایران مذاکراتی را با مسوولان فیفا و AFC داشته است؟ گفت: پیش از این قرار بود در مورد ایرادات وارده از سوی فیفا به اساس‌نامه با مسوولان فیفا مذاکره‌ای داشته باشم اما، خوشبختانه پیش از اعزام به تایلند فیفا رسما اعلام کرد که اساس‌نامه مورد تایید آنهاست. پس نیازی نبود که در این مورد با آنها مذاکره‌ای داشته باشم اما، در مورد مباحث کلی فوتبال آسیا، بحث‌هایی مطرح شد که من هم نظراتم را اعلام کردم.

وی در مورد افتتاحیه مسابقات جام ملت‌های آسیا نیز گفت: بارندگی شدید در تایلند مانع برگزاری کامل افتتاحیه بازی‌های جام ملت‌ها شد. شدت بارندگی به حدی بود که در خیابان‌های اطراف منتهی به ورزشگاه افتتاحیه سیل جاری شده بود و این موضوع نیز باعث شد که برنامه‌ریزی‌های مسوولان AFC برای برگزاری افتتاحیه با مشکل مواجه شود اما، برای بازی افتتاحیه حدود سی و پنج هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند.