تیم ملی ایران اصلی‌ترین مدعی صعود است

تیم ملی ایران پس از نتایج ناامید کننده‌ای که در رقابت‌های جام جهانی کسب کرد یکی از اصلی‌ترین مدعیان صعود به دور بعدی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا است.

مجله ویژه جام ملت‌های آسیا چاپ مالزی طی گزارشی مشروح از تیم ملی ایران به عنوان اصلی ترین مدعی صعود به دور بعدی این رقابت‌ها یاد کرد. در این گزارش آمده است: فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی نتایج ضعیف و دور ا زانتظاری گرفت و همین امر سبب شد تا مسوولان فوتبال این کشور اقدام به برکناری برانکو و جایگزینی امیر قلعه نویی کنند. ضمن اینکه علی دایی، مهاجم پرسابقه فوتبال ایران پس از حذف تیم ملی از مرحله نخست رقابت‌ها از بازی‌های ملی کناره گرفت. این گزارش در ادامه می‌افزاید: ایرانی‌ها از نمایش تیم ملی کشورشان در رقابت‌های جام جهانی بسیار ناراحت و مایوس بودند و جمیع این مسائل باعث شد تا سرمربی تیم فوتبال استقلال برای نخستین بار در عرصه مربیگری ملی، هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. قلعه نویی در مرحله مقدماتی و بدون شکست، تیم ملی ایران را در حضور تیم‌های چون کره جنوبی و سوریه به عنوان تیم صدرنشین راهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کرد.

در پایان این گزارش آمده است: تیم ملی ایران در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در اوج اقتدار قرارداشت و سه بار متوالی به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد. اما اکنون رویای قهرمانی تیم ملی ۳۱ ساله شده است. ایرانی‌ها با نفراتی چون مهدوی کیا، کریمی، ‌هاشمیان، تیموریان و نکونام دراین رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند و امید بسیاری دارند تا برای چهارمین بار در این رقابت‌ها قهرمان شوند.