روز گذشته در منطقه خاورمیانه «هول و هراس» پیش آمد اما این بار ارتش آمریکا نبود که عراقی‌های بیچاره را می‌کوبید بلکه تیم ملی فوتبال ایران بود که جاماییکا را پیش چشم تماشاگران پرشور و پرسروصدای خود به توپ بسته بود.

این ابتدای گزارش سایت جاماییکا آبزرور پیرامون شکست سنگین ۸ بر یک جاماییکا مقابل تیم ملی فوتبال ایران است که عصر روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی تهران رقم خورد. این سایت در ادامه گزارش خود می‌نویسد: ویرانی تیم جاماییکا خیلی سریع روی داد. مربی تیم ایران از اینکه تیمش در راه کسب چهارمین عنوان قهرمانی آسیا این همه آماده و هوشیار بود، راضی به نظر می‌رسید.

جواد نکونام بازیکن تیم اوساسونا که به‌تازگی از جانب سایت یوفا به عنوان یکی از ۱۱ مرد رقابت‌های لالیگا انتخاب شده، به همراه مهرزاد معدنچی و رسول خطیبی هرکدام دو بار گلزنی کردند. دو گل دیگر این دیدار را وحید ‌هاشمیان و غلامرضا عنایتی به ثمر رساندند. این تیم روز پنج شنبه موفق شده بود با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل امید غنا به برتری دست پیدا کند.

در ادامه این گزارش آمده است: البته فابین تایلور یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و این گل او سبب شد تا تماشاگران ایرانی از سر دلسوزی برای تیم جاماییکا شادمانی کنند. ایرانی‌ها پس از این پیروزی به شیوه یک کشور اسلامی درحالی که یکی یکی از زیر قرآن رد می‌شدند از مردم کشورشان خداحافظی کردند.

ایران به همراه ژاپن، استرالیا و کره جنوبی یک از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است. این تیم در گروه C رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، چین و مالزی همگروه است.

بورا میلوتینوویچ سرمربی تیم فوتبال جاماییکا پس از این بازی گفت این سنگین‌ترین شکست دوران مربیگری‌اش بوده است. او با این حال امیدوار است و می‌گوید نباید به خودمان ترس راه بدهیم.

میلو گفت: در این لحظه، بزرگ‌ترین دشمن ما ترس است. وقتی شما در یک بازی مثل این می‌بازید، ترس بر شما حاکم می‌شود اما من نمی ترسم. تحمل باخت همواره دشوار است. این یک شکست تلخ بود. دوست ندارم عذرخواهی کنم اما امیدوارم همه از جمله خودم و بازیکنان از این شکست درس‌های لازم را فرا گرفته باشیم.

بورا میلوتینوویچ به همین بسنده نمی‌کند و می‌گوید: دوست ندارم در خصوص این شکست خیلی صحبت شود. ما فقط در یک دیدار دوستانه باختیم و نه بیشتر. نیاز داریم تا جایگاه واقعی خود را بشناسیم و ببینیم چه کمبودهایی داریم. من برای بازیکنان تیمم احترام قائلم و منصفانه نیست به آنها که تا اینجا زحمت کشیدند، خرده بگیرم. متاسفم. من بازی‌های زیادی را روی نیمکت مربیگری نشسته بودم اما تا به حال چنین شکستی را متحمل نشده بودم.