ورزش ایران جزء 15کشور برتر جهان خواهد شد

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی گفت که این سازمان برای احداث ۵/۳‌میلیون متر مربع فضای ورزشی مورد نیاز و نگهداری ۳۰‌میلیون متر مربع فضاهای ورزشی موجود، به ۷۲۸ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

محمد علی‌آبادی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی در جلسه علنی غیررسمی دیروز مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد سازمان متبوعش و آخرین تحولات ورزشی کشور را ارائه کرد و متذکر شد: در سال ۸۶ اعتبار سازمان متبوعش، ۴۰۰‌میلیارد تومان بودجه بوده است. او با تاکید بر اینکه سرانه فضاهای ورزشی بر اساس استاندارد جهانی دو متر مربع و در ایران نیم متر مربع است خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه باید سالانه ۷‌میلیون متر مربع فضای ورزشی در کشور احداث شود تا این سرانه به دو برابر افزایش یابد.

رییس سازمان تربیت‌بدنی اعلام کرد: هم‌اکنون ۴۸ فدراسیون فعال و هزار و سیصد هیات ورزشی استانی و هفت هزار هیات ورزشی شهرستانی زیر پوشش سازمان تربیت‌بدنی قرار دارند که برای رسیدن به وضع مطلوب، باید تعداد فدراسیون‌ها به ۵۰ مجموعه و تعداد هیات‌های ورزشی استانی به ۱۵۰۰ و تعداد هیات‌های ورزشی شهرستانی به ۱۵۰۰۰ گروه افزایش یابد.

علی‌آبادی در ادامه از کمبود نیروی انسانی در سازمان تربیت‌بدنی نیز سخن گفت و متذکر شد: برای فضاهای ورزشی موجود در ۳۰۶ شهر کشور، جمعا به ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی نیاز است.

او در خصوص جایگاه بین‌المللی ورزش ایران در آسیا گفت: جایگاه ورزش کشورمان در آسیا از رده دهم به رده ششم ارتقاء یافته و هدف سازمان تربیت‌بدنی ارتقاء جایگاه ششم به رتبه چهارمی آسیا است.

معاون رییس‌جمهور تصریح کرد که در صورت تحقق ارتقاء جایگاه ورزشی ایران در آسیا، جمهوری اسلامی جز ۱۵ کشور برتر جهان از نظر ورزشی خواهد شد.

علی‌آبادی با بیان اینکه فضاهای نیمه تمام ورزشی در کشور مورد شناسایی قرار گرفته اند، گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۹۲۰ طرح ورزشی به پایان رسیده و کار اجرای ششصد طرح نیز تا آخر امسال به پایان خواهد رسید.

به گفته او سازمان تربیت‌بدنی در سال گذشته ۵۰۰۰ جلسه به منظور شناسایی و بررسی وضعیت موجود در ورزش کشور برگزار کرده است.

علی‌آبادی تعداد طرح‌های ورزشی مصوب در سفرهای استانی دولت در طول دو سال گذشته را ۷۵۰ طرح برشمرد و اعلام کرد: عملیات اجرایی شصت درصد مصوبات برای احداث فضاهای ورزشی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است.

این گزارش می افزاید در ادامه جلسه، شش نفر از نمایندگان ملت به قید قرعه مسائل و مشکلات ورزشی کشور به ویژه حوزه انتخابیه خود و همچنین سوالات موردنظرشان را از رییس سازمان تربیت‌بدنی مطرح کردند.

مهندس محمد علی‌آبادی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت‌بدنی نیز با توجه به فرصت اندکی که در پایان جلسه در اختیار داشت به طور مختصر به موارد و سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان ملت پاسخ داد و سپس برای پاسخگویی به سوالات اعضای فراکسیون ورزش مجلس در این فراکسیون حضور یافت.