هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای بود که احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا عملکرد بسیار درخشانی را در مسابقه‌های بین‌المللی بلاروس داشت، رکورد آسیا را دوباره شکست و صعود چشمگیری در رده‌بندی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF) داشت. او پس از کسب این موفقیت و اردوی سه هفته‌ای در مینسک، امروز به ایران خواهد آمد تا دوباره خود را برای حضور در مسابقه‌های گراندپری، اما این بار در شهر آتن آماده کند. احسان حدادی، قهرمان و رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا و قهرمان جوانان جهان، در خصوص اردوی خود و برنامه‌های آینده‌اش حرف زد. از بلاروس چه خبر؟ تمرین‌ها چه طور بود و کی به ایران برمی‌گردید؟

اینجا شرایط تمرین خوبی داشتیم. اما به هر حال فردا (دوشنبه) بعدازظهر به ایران می‌آیم. چون می‌خواهم در مسابقه‌های گراندپری در سوئد و یونان شرکت کنم. از اینجا بلیت سفر پیدا نکردم. باید بیایم ایران تا کارهایم را انجام بدهم.

فکر می‌کنم این روزها در اوج هستید؟ این خطرناک نیست که تا زمان برگزاری مسابقه‌های جهانی اوزاکا افت کنید؟

به این موضوع فکر کرده‌ام. مربی‌ام هم حواسش است. به صورت طبیعی افت من در ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. اما امسال این افت کمی عقب‌تر افتاده است. یعنی اکنون پس از مسابقه‌های بین‌المللی بلاروس در افت قرار گرفته‌ام. رکوردهایم بین ۶۵‌متر رسیده و من از وجود این شرایط راضی هستم. چرا که اگر اکنون افت نمی‌کردم، شاید افت بدنی‌ام به زمان مسابقه‌های قهرمانی جهان می‌خورد. به هر حال هدف اصلی من امسال مسابقه‌های جهانی در اوزاکا است.

نظر مربی‌ات در مورد وضعیتت چیست؟

مربی‌ام راضی است. اما دغدغه او مساله تمرین است. ما در بلاروس خیلی راحت بودیم. محل خواب و تمرین و بدنسازی ما یک جا بود. اما در تهران مشکل زیادی برای محل تمرین و خوابگاه داریم. هنوز یک زمین اختصاصی برای تمرین نداریم. مجموعه آفتاب انقلاب هم هنوز کامل نشده که بتوانیم خوب کار کنیم. من خودم دوست دارم در ایران تمرین کنم. نظر مربی‌ام هم همین است. اینجا در غربت تمرین کردن بسیار سخت است. آن هم برای مدت زمان بالاتر از یک ماه. امیدوارم بالاخره یک مکانی را برای تمرین در ایران پیدا کنیم. به ایران که برگردم به یونان می‌روم و پس از آن دوباره باید به فکر محل تمرین باشم.

کی به یونان سفر می‌کنید؟

مسابقه من روز دوم جولای است. فکر می‌کنم همه قهرمان‌های بزرگ دنیا در این مسابقه شرکت کنند. سال پیش که این طور بوده است. اما اگر بیایند، می‌توانم خودم را خوب محک بزنم. رکوردهای قهرمان‌های سال پیش بین ۶۷ تا ۶۹‌متر بوده است. اما همین که بار‌ها و بارها با آنها روبه‌رو شوم برای من آموزنده است.