مهدوی‌کیا: به‌ترکیب برمی‌گردم

فوتبال ایران - سکونشینی برای با ثبات‌ترین بازیکن‌هامبورگ سخت بود آنچنان که به قول خودش سخت‌ترین لحظات زندگی را سپری می‌کرد اما کیا در طول همه این سال‌ها تسلیم نشده و البته این امید او را باز هم به روزهای طلایی رسانده است. مهدوی‌کیا با اطمینان از آینده حرف می‌زند و از اینکه استیونس هم به او اعتماد خواهد کرد.

در بازی مقابل هرتا حتی در لیست هجده نفره هم نبودی؟

علت خاصی نداشت. به هر حال تغییراتی در سطح سرمربیگری داشتیم و فکر می‌کنم شاید سرمربی هلندی شناخت آنچنانی از بازیکنان تیم نداشت اما همه چیز با گذشت زمان درست می‌شود.

در تمرینات قبل از بازی هرتا ضعیف کار کردی؟

اصلا اینطور نبود. در تمرینات قبل از بازی جزو آماده‌ترین‌ها بودم اما به هر حال سرمربی تیم صلاح دید از من استفاده نکند.

نمی‌ترسی که از همین ابتدا با سرمربی هلندی به مشکل بخوری و به نوعی قضیه مشکلاتت با توماس دال تکرار شود؟

نه، مطمئنا جریان گذشته تکرار نخواهد شد. سرمربی هلندی در تیم‌های شالکه و برلین مربیگری کرده. از من شناخت کافی دارد و هیچ نگرانی از بابت آینده ندارم.

یعنی در هفته‌های آینده برای ‌هامبورگ بازی می‌کنی؟

صددرصد. در این موضوع شک نکنید. استیونس به بازی من اعتقاد دارد.

تماشای بازی از روی سکوها برای تو چه حسی داشت؟

سکونشینی برای هر بازیکنی سخت است. در لحظاتی که از روی سکوها بازی مقابل هرتا را می‌دیدم، سخت‌ترین لحظات عمرم را پشت‌سر گذاشتم. هرچند که می‌دانستم این موضوع دائمی‌نیست.

اینکه ‌هامبورگ کاندیدای سقوط به لیگ دسته دو است، فکر جدایی را به سرت نیاورده؟

نه، اصلا دوست ندارم از سقوط‌ هامبورگ بگویم. تیم ما در این فصل با بدشانسی‌های بسیاری مواجه شده و اگر شانس با ما یار بود، وضعیت فعلی ما به مراتب بهتر می‌شد. هنوز به حفظ ‌هامبورگ در بوندس‌لیگا امیدوارم. هرچند که وضعیت ما کم‌کم خطرناک می‌شود و تا دیر نشده باید به خودمان بیاییم در غیر این صورت کار بسیار سخت می‌شود.

در بازی مقابل برلین، ‌هامبورگ چطور کار کرد؟

واقعا بدشانسیم. تیم ما در نیمه اول بهتر از هرتا برلین بود اما در نیمه دوم بازیکنان ما برای حفظ نتیجه عقب کشیدند و در دقیقه ۸۰ گل تساوی و در دقیقه ۹۲ در کمال بدشانسی هرتا گل پیروزی را به ما تحمیل کرد. درست در لحظاتی که فرصت هیچ‌کاری برای جبران نداشتیم.

بازی بعدی‌ هامبورگ با کدام تیم است؟

مقابل دورتموند بازی می‌کنیم. در وضعیتی نیستیم که غفلت کنیم چون چیزی برای از دست دادن نداریم. باید دورتموند را ببریم. هرچند که این پیروزی آسان به دست نمی‌آید.

چرا برای بازی با بلاروس به ایران نمی‌آیی؟

ببینید، شرایط جدیدی بر تیم ما حاکم شده است. سرمربی جدیدی در راس کادر فنی قرار گرفته، بنابراین احساس کردم باید در کنار تیم باشم، به همین جهت بعد از تشریح وضعیتم و گفت‌وگو با سرمربی تیم‌ملی از ایشان خواستم در بازی با بلاروس نباشم و قلعه‌نویی نیز با درک موقعیت من این اجازه را داد تا در بازی دورتموند کنار ‌هامبورگ باشم.