اساسنامه فوتبال اول اسفند آماده می‌شود

گروه ورزش - هنوز نیامده دست به کار شد تا نشان دهد که انتخابش بدون دلیل نبوده است. دبیر جدید فدراسیون فوتبال قصد دارد در اولین قدم، مجموعه پژوهش و تحقیقات را تشکیل دهد. محمدمهدی نبی که روز یکشنبه و در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی جانشین داریوش مصطفوی شد در بحث برنامه‌ریزی بلندمدت در فدراسیون فوتبال می‌خواهد مجموعه‌ای به نام پژوهش و تحقیقات را تشکیل دهد.

«برای آینده فوتبال و ارائه راهکارهای علمی در بحث نرم‌افزاری ساختار اداره فوتبال تصمیم به تشکیل این مجموعه گرفته‌ام. برای اداره این مجموعه از نخبگان علمی فوتبال و تجربه بزرگان استفاده می‌کنم تا فوتبال در مسیری که باید خیلی سال‌ها پیش می‌افتاد قرار بگیرد.»

مسوول سابق کمیته مسابقات در فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که با انتخابش به عنوان دبیر جدید فدراسیون هیچ تغییری در کمیته‌‌های مختلف صورت نمی‌گیرد و تمام برنامه‌های فدراسیون با هماهنگی هاشمی اجرا می‌شود.نبی می‌گوید: با علم به این که همه کمیته‌ها عملکرد خوبی دارند اگر قصد تغییر داشته باشیم در راه تقویت آنها قدم برمی‌داریم.همه آنها برخاسته از این فوتبال هستند و به هیچ وجه تغییرات انجام نمی‌شود.البته این را بگویم که تمام برنامه‌های فدراسیون با هماهنگی‌ هاشمی اجرا می‌شود ولی امور جاری را در جای خود انجام می‌دهیم.نبی به آینده فدراسیون فوتبال خوشبین است و امیدوار است تا با حل مشکلات موجود هرچه سریع‌تر وضعیت فوتبال به حالت عادی بازگردد.

جلسه کمیته انتقالی برگزار می‌شود

جلسه کمیته انتقالی که به دلیل همکاری نکردن با اعضای این کمیته لغو می‌شد، پس از انتخاب محمدمهدی نبی‌ به زودی تشکیل می‌شود. طبق شنیده‌ها قرار است کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال، اساسنامه اصلاح جدید را تا اوایل اسفندماه به فیفا تحویل بدهد. این در حالی است که پیش از این و قبل از تعطیلی جلسات کمیته انتقالی قرار بود اساسنامه فدراسیون فوتبال تا ۱۸بهمن تدوین و به فدراسیون بین‌المللی فوتبال تحویل داده شود،‌ اما تاخیر ۲۰روزه در برگزاری جلسات این کمیته باعث شد تا اصلاح اساسنامه نیز به تاخیر بیفتد.

البته یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث لغو این جلسات می‌شد اختلاف صفایی‌فراهانی با سازمان تربیت بدنی بود. فراهانی معتقد بود که سازمان برای اصلاح اساسنامه همکاری نمی‌کند و چون داریوش مصطفوی هم دبیرکل بود و با انتخاب سازمان تربیت بدنی روی کرسی نشسته بود، این جلسات تشکیل نمی‌شد. با این اوصاف و پس از انتخاب نبی به عنوان دبیرکل جدید نه تنها جلسه این کمیته تشکیل می‌شود، بلکه قرار است کمیته انتقالی فدراسیون از این پس در هر هفته، دو جلسه برگزار کند تا پس از اصلاح اساسنامه، شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال فراهم کند.

دبیرکل دوشغله؟

محمدمهدی نبی دبیر جدید فدراسیون فوتبال است، و این احتمال وجود دارد که با حفظ سمت در پست ‌ریاست کمیته مسابقات فدراسیون نیز فعالیت کند. البته خود نبی حرفی در این مورد نمی‌زند. وقتی از او در مورد این سمت و لیگ برتر سوال می‌کنیم جواب دیگری می‌دهد و از مشکلات لیگ صحبت می‌کند. «اولا بگویم که من دبیر موقت فدراسیون هستم و هنوز هیچ چیز رسمی نشده. در ضمن اگر هم همزمان در دو پست فعالیت کنم مشکلی پیش نمی‌آید. هیچ‌کس نگران نباشد. هیچ مشکلی در برگزاری لیگ وجود ندارد. به دلیل اینکه خودم در کار اجرایی فدراسیون بودم به تمام مشکلات واقفم. مسابقات لیگ برتر و دسته اول براساس آیین‌نامه موجود پیگیری می‌شود و اگر مورد خاصی وجود داشت در کمیته فنی مورد بحث قرار می‌گیرد. با این حال اگر مسوولان فدراسیون از من بخواهند توانایی این را دارم که در دو پست فعالیت کنم».

جلسه در اتحادیه

محمد مهدی نبی پس از انتصاب به عنوان دبیرکل فدراسیون اولین حضور خود با سمت جدید را در نشست اتحادیه روز چهارشنبه تجربه می‌کند. نبی روز چهارشنبه در جلسه شورای مرکزی اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور با حضور ۳۲ تن از مدیران باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو و زیرگروه در خصوص مباحث روز فوتبال کشور به بحث و گفت‌وگو خواهد پرداخت. این جلسه ساعت ۱۰ روز ۱۸ بهمن در محل دفتر ساختمان اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.