لیان شانپو!

گروه ورزش - اوضاع خوب نیست، درهم ریخته است. پول نمی‌رسد، معمای نیمکت پیچیده شده. درگیری در کابینه بالادست اوج گرفته و به موازات تمام اینها تکل‌ها خشن‌تر شده! این اول بار نیست، آخرین بار هم نخواهد بود. تمرین استقلال تحت‌شعاع قرار گرفته، تحت شعاع تکل‌های خشن که از دل مشکلات داخلی بیرون می‌آیند.

عصر شنبه تمرین استقلال شاهد درگیری بود. درگیری لفظی منصوریان و فکری. کتک‌کاری امیرآبادی و لطفی.

از عصر شنبه که برگردیم عقب‌تر، می‌رسیم به اتفاقات ماه‌های اخیر. به درگیری‌های مکرر از نوع لفظی و فیزیکی. امسال اوضاع فرق کرده. درگیری در تمرینات به موضوعی عادی تبدیل شده. این بار چندمی است که سعید لطفی در بطن موضوع قرار دارد.

نکته جالب اما درگیری لفظی دو بازیکنی است که موج حرکتی بازیکنان استقلال را تشکیل می‌دهند. علیرضا منصوریان و محمود فکری. آیا این درگیری‌ها ادامه خواهد داشت؟

تیم بی‌صاحب!

اتفاقات از ابتدای تمرین شکل گرفت. زمانی که بازیکنان دور هم جمع شده بودند تا در مورد مشکلات مالی حرف بزنند.

مسعود اقبالی مربی این تیم می‌گوید: نباید موضوع را بزرگ کرد ... اما موضوع را منصوریان و فکری بزرگ کردند.

ظاهرا درگیرودار بحث‌های مالی این دو با هم اختلاف نظر پیدا کردند به طوری که صداها بالا گرفت.

منصوریان در توضیح این اتفاق حرف زیادی ندارد که بزند: نمی‌دانم چرا چنین مسائلی را بزرگ می‌کنند. قصد تخریب استقلال را دارند. مگر می‌شود من و محمود که جزو با تجربه‌های تیم هستیم درگیری لفظی پیدا کنیم؟ واقعا خنده‌دار است ...اما اصلی‌ترین صحنه اکشن در دقایق پایانی رخ داد، تک خشن سعید لطفی روی پای مهدی امیرآبادی که با واکنش بازیکن زمین خورده روبه‌رو شد. حاضران لحظاتی بعد شاهد درگیری این دو بازیکن بودند و ضرباتی هم ردوبدل شد.

مهدی امیرآبادی یکی از بازیگران اصلی می‌گوید: تکذیب می‌کنم. او در حالی این درگیری را تکذیب می‌کند که چند خبرنگار در محل حاضر بوده‌اند.

پیستون راست استقلال مکثی می‌کند و توضیح می‌دهد: وقتی تیم صاحب ندارد همین می‌شود! روزنامه‌ها هر چه می‌خواهند می‌نویسند. من نمی‌گویم چیزی نبوده ولی کلی بزرگش کرده‌اند. یک بحث کوچک بود ولی زده‌اند بزن بزن!امیرآبادی می‌گوید، نمی‌خواهد وارد حاشیه شود اما به زور او را به حاشیه می‌کشند:

به من گیر داده‌اند! متاسفانه همه چیز ریخته به هم. خیلی تحت فشاریم. طرفداران فشار می‌آورند. باشگاه پول نمی‌دهد و روزنامه‌ها شایعه درست می‌کنند. معلوم است در این شرایط تیم نتیجه نمی‌گیرد.

سعید لطفی طرف دیگر قضیه نای چندانی برای حرف زدن ندارد. تنها این جمله را می‌گوید و تمام: چیز خاصی نبوده. من و مهدی رفیق هستیم. اما اگر مربیان استقلال نبودند شاید رفاقت آنها وارد فاز جدیدی می‌شد. بعد از درگیری این دو بازیکن در جریان فوتبال دستگرمی مربیان آنها را وادار به آشتی کردند.مسعود اقبالی یک جمع بندی کلی می‌کند: ببینید در هر باشگاهی ممکن است این اتفاقات بیفتد. در هر تمرینی ممکن است دعوا شود ولی این قدر بزرگش می‌کنند؟ روی بچه‌های ما فشار زیاد است. اگر این مشکلات پیش نیاید، تعجب می‌کنیم! در تمرین ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

این طبیعی است چون همه می‌خواهند خودشان را نشان دهند. مگر در تمرین رئال مادرید کتک‌کاری نمی‌شود؟ و مهدی امیرآبادی همه توضیحات او را کامل می‌کند: مانده‌ایم درد دلمان را به که بگوییم. نه مدیرعامل داریم و نه حامی. بلاتکلیفیم. اگر دوروبرمان حاشیه‌سازی کنند دیگر تمام است. خدایی در این شرایط چه انتظاری از ما هست...

اما تمام داستان این نیست. قضیه درگیری در تمرینات استقلال از شروع فصل تا به حال سوژه خبرنگاران بوده. تعداد درگیری‌ها بالا رفته و شاید هم بالاتر برود.

اقبالی می‌گوید: نمی‌گذاریم اگر بگذارند جو تمرین را آرام می‌کنیم.