FootballRoad - آغاز هفته بیست و دوم رقابت‌های سری A با کشته شدن یک پلیس در دربی منطقه سیسیل همراه بود. در پی این اتفاق کلیه رقابت‌های ملی و باشگاهی فوتبال ایتالیا به حالت تعلیق در آمد. هفته بیست و دوم رقابت‌های سری A که قرار بود دیشب آغاز شود، به دلیل حساسیت دیدار تیم‌های کاتانیا و پالرمو در دربی منطقه سیسیل، یک شب زودتر برگزار شد که این بازی با مرگ یک افسر پلیس از سوی هواداران همراه بود. در این دیدار که به میزبانی کاتانیا برگزار شد، کاراچیولو در دقیقه ۵۱ و میکله ۸۳ گل‌های پالرمو را به ثمر رساندند و تک گل کاتانیا نیز در دقیقه ۶۰ توسط کاسرتا به دست آمد. پس از برتری ۲ بر یک پالرمو، هواداران در بیرون ورزشگاه ماسیمینو شورش کردند و با ورود مامورین برای کنترل شورشیان، یک پلیس امنیتی به دلیل درگیری با آنها جان باخت.

مامور سی و هشت ساله‌ پلیس پس از برخورد ماده‌ منفجره به اتومبیلش کشته شد. این مرگ دومین تراژدی در کمتر از یک هفته در ارتباط با فوتبال ایتالیا است. تاکنون ۹ نفر از شورشیان متهم به قتل مامور پلیس دستگیر شده اند، اما تاکنون چیزی در این زمینه مشخص نشده است. علاوه بر مامور مقتول، چند پلیس دیگر به دلیل درگیری با تماشاگران شورشی مجروح شده و در بیمارستان بستری هستند. پس از این اتفاق دولت خواهان تشکیل نشست بحران برای توقف خشونت در ایتالیا شده است. رومانو پرودی نخست ‌وزیر ایتالیا در این باره گفت: «ما باید پیام روشنی را بفرستیم. ما باید این روند نابودی ورزش که متاسفانه هر از گاهی رخ می‌دهد را متوقف کنیم.» پس از این اتفاق ناگوار فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC)

بی ‌درنگ تمام رقابت‌‌های پایان هفته را لغو کرد. لوکا پانکالی کمیسر FIGC در این باره گفت: «دیگر نمی‌‌توانیم به کار با این شیوه ادامه دهیم. فوتبال ایتالیا باید متوقف شود و این توقف تا زمانی ادامه دارد که ما راهی را به طور جدی و روشن پیدا کنیم تا اجازه دهیم رقابت‌های قهرمانی ادامه پیدا کند.»

آنتونیو ماتارسه، رییس لیگ فوتبال ایتالیا از تصمیم تعلیق نامحدود رقابت‌‌های باشگاهی و ملی پس از کشته شدن یک افسر پلیس در دربی سیسیلی پشتیبانی کرد. ماتارسه در این باره گفت: «برای همگی ما لحظه‌ وحشتناکی بود. همه جمع می‌‌شویم تا برای مرگ این مامور جوان گریه کنیم.»