جمعه روز خوبی بود

ورزشگاه: حافظیه شیراز

چارچوب: هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر

برق شیراز: یک

گل: میرهانی هاشمی (۴۵)

پرسپولیس: ۲

گل: احسان خرسندی (۱۹) - فراز فاطمی (۱+۹۰)

داور: هدایت ممبینی

کمک‌ها: رضا سخندان- محمدرضا ابوالفضلی

کارت زرد: احسان خرسندی، علیرضا نیکبخت واحدی، فرزاد آشوبی، داوود سیدعباسی (پرسپولیس) محمد مطوری، مجتبی انصافی، محمد آقامحمدی (برق شیراز) گروه ورزش - آب از آب تکان خورد! بالاخره طلسم شکسته شد و پس از چند هفته ناکامی این بار پرسپولیس برد تا همه چیز آن طور که خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند نشود.

وقتی هدایت ممبینی سوت پایان بازی را زد، خود پرسپولیسی‌ها هم باورشان نمی‌شد که برق شیراز را در خانه‌اش شکست داده‌اند.

این را می‌شد زمانی که بازیکنان از خوشحالی همدیگر را به آغوش می‌کشیدند به راحتی فهمید.برد و گرفتن ۳ امتیاز به تدریج داشت به آرزویی بزرگ برای پرسپولیسی‌ها تبدیل می‌شد اما شکست دادن برق ورق را برگرداند.آیا بردن این تیم پایان همه چیز است و می‌تواند ناکامی‌های دنیزلی و شاگردانش را در همین جا قیچی کند؟! دو تیم روز گذشته در شرایطی به مصاف هم رفتند که همه پیش‌بینی می‌کردند پرسپولیس یکی دو گل می‌زند و در پایان با اختلاف یک گل بازی را واگذار می‌کند.

اتفاقی که در بازی با ابومسلم افتاد از ذهن منتقدان پاک نمی‌شود و نمادی کلیشه‌ای برای آنها شده است.آنها می‌گفتند برق غیرقابل پیش‌بینی است، نتایج عجیب و غریبی می‌گیرد، برق ذوالفقار نسب را دارد او متخصص گرفتن امتیاز مقابل پرسپولیس است و ...

حتی وقتی بازی شروع شد، این باور شکل گرفت که دیگر امیدی به پرسپولیس نیست و به قولی دیگر نباید روی این تیم حساب باز کرد! اما به نظر، این بار دنیزلی آمده بود که دیگر اشتباه نکند. چند دقیقه پس از اینکه بازیکنان برق توپ و میدان را در اختیار داشتند تازه پرسپولیسی‌ها به خودشان آمدند. دنیزلی در مصاحبه مطبوعاتی‌اش درباره دقایق ابتدایی گفته بود که این رسم فوتبال است و همیشه در ابتدا میزبان حمله می‌کند. با وجود اینکه بیشتر بازی در میانه‌های میدان جریان داشت، اما گاهی فرار‌های معدنچی و نیکبخت مدافعان برق را آزار می‌داد. در این شرایط که معدنچی و نیکبخت یکی در میان از سمت چپ حمله می‌کردند پاس دقیق نیکبخت به محوطه ۱۸ قدم را احسان خرسندی وارد دروازه برق کرد تا در دقیقه ۱۹ آب روی آتش ریخته شود و خنده روی لبان دنیزلی نقش ببندد.

«خنده‌ام فقط از روی خوشحالی نبود. می‌ترسیدم که بازیکنان هنوز تحت‌تاثیر بازی با ابومسلم باشند و یک گل را با ۲گل خورده عوض کنند.» به نظر می‌رسد حس ششم دنیزلی خوب کار می‌کند.میرهانی هاشمی، مدافع پیش‌تاخته برق شیراز حتی اجازه نداد دنیزلی رویاهایش را در بین دو نیمه با خودش به رختکن ببرد. وقتی ابراهیم اسدی در دقیقه ۴۵ در گوشه چپ زمین خطا کرد شاید هرگز تصورش را نمی‌کرد که ارسال زیبای مهرداد کریمیان با اشتباهات پژمان نوری و فرشید کریمی تلفیق شود و آنها گل مساوی را بخورند، اما میرهانی هاشمی با ضربه‌سر این کار را کرد تا یکبار دیگر سایه سیاه بدشانسی روی سر پرسپولیسی‌ها بنشیند. با شروع نیمه دوم هیچ چیز تغییر نکرد. برخلاف انتظار این بازیکنان برق بودند که برای رسیدن به گل تلاش می‌کردند. حملات پیاپی آنها و فشاری که روی دروازه پرسپولیس می‌آوردند دلیل این ادعا است. فریدون معینی، کارشناس فوتبال که این بازی را تماشا کرده است درباره نیمه دوم آن می‌گوید: «سرد، خشک و بی‌روح. البته تا قبل از تعویض‌های دنیزلی. بعد از تعویض نبض بازی به دست پرسپولیس افتاد. پرسپولیسی‌ها در بهترین شرایط تعویض کردند و به نظرم تعویض همزمان ۳بازیکن بعضی مواقع فوایدی دارد که می‌تواند نتیجه بازی را عوض کند.» با وجود اینکه نیمه دوم بازی چنگی به دل نزد اما مثل اینکه نقطه پایان ناکامی‌های پرسپولیس را رقم زد. ۴دقیقه وقت اضافه در این نیمه کافی بود تا همه چیز تغییر کند. در شرایط که هدایت ممبینی مدام به ساعتش نگاه می‌کرد تا سوت پایان بازی را بزند فراز فاطمی کاری کرد که شاید تا مدت‌ها از ذهن هواداران پاک نشود. گلی که او در آخرین دقایق وقت اضافه وارد دروازه برق شیراز کرد نه تنها پرسپولیس را صاحب ۳ امتیاز کرد بلکه باعث شد تا این تیم از فشار و انتقادهایی که مدت‌ها مثل سایه بالای سرش بود خلاص شود. فراز کاری کرد تا دنیزلی سرش را بالا بگیرد و به تهران برگردد.