افشارزاده رییس فدراسیون وزنه‌برداری شد

گروه ورزش -مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری به منظور انتخاب رییس این فدراسیون امروز در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و طی آن بهرام افشارزاده به عنوان رییس جدید فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد. کیومرث هاشمی، رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی در مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: اولین اقدام رییس جدید فدراسیون وزنه‌برداری باید تدوین برنامه پنج ساله این فدراسیون باشد. پس از اتفاقاتی که برای وزنه‌برداری افتاد، یک تغییر و تحولاتی انجام شد و طی آن بهرام افشارزاده قبول مسوولیت کرد.

پس از آن نیز جلسات مختلفی با پیشکسوتان و رییسان هیات‌ها در حضور رییس سازمان برگزار شد و مسائل و مشکلات را نیز بررسی کردیم. امیدوارم در آینده نیز با توجه به مشکلاتی که برای این رشته بوجود آمده، با کمک همه شما بتوانیم گامی به جلو برداریم. همانطور که می‌دانید وزنه‌برداری از جمله رشته‌هایی است که همیشه مورد توجه مسوولان قرار گرفته و مدال‌های رنگارنگی را کسب کرده است. به هر ترتیب همه شماها کار سنگینی را پیش رو دارید.

در ادامه جلسه بهرام افشارزاده به عنوان اولین کاندیدا گفت: «۴۸ روز است که ابلاغ گرفته و در فدراسیون هستم. در این مدت سعی کرده‌ام مشکلات فدراسیون را حل کنم و فضای طوفانی را به آرامش تبدیل کنم. ما کار بزرگی در پیش داریم و برای انجام کار بزرگ به برنامه‌ای بزرگ، آدم‌های بزرگ و بودجه‌ای بزرگ نیازمندیم. وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های فدراسیون وزنه‌برداری خاطر گفت: «سرمایه‌گذاری گسترده برای رشد و توسعه وزنه‌برداری، فرهنگسازی، جلب و جذب جوانان و نوجوانان، مبارزه با دوپینگ و ساخت، تعمیر و تجهیز اماکن وزنه‌برداری از جمله برنامه‌های ما است. همچنین ضمن این که از همه کارشناسان استفاده می‌کنیم قصد داریم که از مربیان خارجی با اختیارات محدود و نظارت بر عملکرد آنها به توسعه وزنه‌برداری بپردازیم.»

پس از افشارزاده، مصطفی حکمت‌پور به عنوان یکی دیگر از کاندیداها به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.

وی با اشاره به بیوگرافی و زندگی‌نامه خود گفت: من در طول مدتی که بهرام افشارزاده در فدراسیون وزنه‌برداری حکم سرپرستی گرفته سعی کرده‌ام با او مسابقه بگذارم و از او زودتر به فدراسیون بیایم اما، در این راه همیشه به او باخته‌ام. هم اکنون نیز به عنوان یک خادم و معلم ورزش به نفع او کنار می‌روم.»

حسن عربشاهی نیز به عنوان یکی دیگر از کاندیداها گفت: «من از وزنه‌برداران با سابقه هستم. به قول معروف خاک تخته خورده‌ام. امیدوارم که این کشتی به گل نشسته با هدایت افشارزاده به مقصد برسد.»

پس از این هر دوی کاندیداها به نفع بهرام افشارزاده کنار رفتند و در پایان بهرام افشارزاده با مجموع ۴۲ رای به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.