باقری: فعلا خداحافظی نمی‌کنم

گروه ورزش - شاید اگر مصدوم نمی‌شد، الان پرسپولیس دنبال مدافع نمی‌گشت. مصدومیت‌های پی‌در‌پی کریم باقری بود که مسوولان باشگاه را به فکر جذب یک مدافع انداخت. اما هنوز معلوم نیست پرسپولیس چه کسی را جذب می‌کند. کریم باقری در گفت‌و‌گو با فارس درباره مصدومیت‌هایش و مسائل مختلف پرسپولیس حرف زده است. چهار مسابقه برای کریم باقری در نیم فصل اول، آمار ناامیدکننده‌ای است. نظر خودت در این مورد چیست؟

به دلیل مصدومیت‌هایی که داشتم نتوانستم برای پرسپولیس زیاد بازی کنم. در دوران بازی‌ام این همه مصدوم نشده بودم. اما تصور می‌کنم در نیم فصل دوم بتوانم جبران کنم و کمک خوبی برای پرسپولس باشم.

می‌گویند به علت مشکلات مالی، خودت را به تمارض می‌زدی. این حرف صحت دارد؟

مشکلات مالی همیشه وجود داشته و در این خصوص با مسوولان باشگاه صحبت کردم. اما هرگز تمارض نکردم و برای مصدومیتم مدرک داشتم. عضله پایم به شدت دچار کشیدگی شده بود.

پیش بینی شما از آغاز نیم فصل دوم چیست؟

تیم‌هایی می‌توانند در نیم فصل دوم نتیجه بگیرند که با هم هماهنگ باشند و تمرینات خوبی را پشت سر بگذارند. بازیکنانشان در زمین کم فروشی نکنند و با تمام وجود در اختیار تیم باشند.

پرسپولیس چقدر این شرایط را دارد؟

تصور می‌کنم شروع خوبی داشته باشیم. مصدومان اصلی ما رسیده‌اند و بازیکنانی که در نیم فصل اول در پست غیرتخصصی خود حضور داشتند، در این پست‌ها جا افتاده‌اند.

قراردادت با پرسپولیس کی تمام می‌شود؟

من یک فصل دیگر قرارداد دارم.

قصد خداحافظی از فوتبال را نداری؟

فعلا نه.

اما بیشتر هم‌دوره‌هایت از فوتبال خداحافظی کرده‌اند؟

بله. اما از همه آنها کوچک‌ترم. از علی دایی چهار سال، از خداداد عزیزی ۲سال و از یحیی گل محمدی سه سال. از افشین پیروانی هم جوان‌ترم. بنابراین شرایطم با آنها تفاوت دارد.

به مربیگری هم فکر می‌کنی؟

مربیگری را به هیچ عنوان دوست ندارم.

چرا؟

در خودم چنین توانایی را نمی‌بینیم که بخواهم یک تیم را اداره کنم. ترجیح می دهم بعد از خداحافظی، کنار فوتبال باشم و از تجربیاتم به نحوه دیگری استفاده کنم.

مشکلات مالی پرسپولس به کجا رسید؟

از زمانی که از خارج به این تیم آمدم، مشکلات مالی هر روز بدتر می‌شود. چنین معضلاتی شایسته تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیست، اما متاسفانه این مسائل هر روز بدتر می‌شود.

این مسائل می‌تواند باعث ناکامی تیم شود؟

بی‌تاثیر هم نیست.

درباره قهرمانی سایپا در نیم فصل چه نظری داری؟

برای قهرمانی این تیم همه چیز دست به دست هم داد. سایپا و استقلال به دور از هیاهو و جنجال کار خودشان را می‌کردند. البته دایی به نحو احسن کار کرد، اما نداشتن دغدغه مالی و بی حاشیه بودن، از دلایل قهرمانی سایپا است.