امیر با توپ پرآمد!

اکبر خان‌محمدی- «از امروز هرکسی بخواهد در تیمم بی‌نظم باشد و حاشیه درست کند اخراج می‌شود. مطمئن باشید به اسم بازیکن هم نگاه نمی‌کنم و بدون چون و چرا اخراجش می‌کنم. شما آخر فصل پولتان را می‌گیرید و می‌روید. اما بدبختی‌ها برای مرفاوی می‌ماند.» این حرف‌های تند امیر قلعه‌نویی است. او روز دوشنبه در تمرینات استقلال حاضر شد و این حرف‌ها را به بازیکنان گفت. حتی بعد از مدت‌ها بازیکنان استقلال را تمرین داد. در این تمرین مرفاوی علنا هیچ کاره بود و قلعه‌نویی همه‌کارها را در دست داشت. او از بازیکنان می‌خواست تمرین را جدی بگیرند و با کسی شوخی نکنند. حضور سرمربی تیم‌ملی در تمرینات استقلال تعجب‌برانگیز بود. اما نتایج ضعیف استقلال در هفته‌های گذشته باعث شده تا سرمربی سابق استقلال به تمرینات برگردد.

قلعه‌نویی در تمرین استقلال

حضور سرمربی تیم‌ملی در تمرینات استقلال یک اتفاق کاملا عجیب بود. در هیچ کجای دنیا این اتفاق نمی‌افتد که سرمربی یک کشور در تمرینات یک باشگاه حاضر شود و بازیکنان را تمرین دهد، اما قلعه‌نویی این کار را کرد. البته این بحث که قلعه‌نویی نباید در استقلال سمتی داشته باشد، مدت‌ها است مطرح شده اما او با این توجیه که مسوولیت فنی تیم را برعهده دارد، گاهی وقت‌ها به تمرین استقلال می‌رود.

امیدوار رضایی، رییس هیات‌مدیره استقلال می‌گوید: «قلعه‌نویی برای آرام کردن شرایط در تمرینات تیم حاضر شد. ایشان روی نیمکت نمی‌نشیند که بخواهد دوشغله باشد. سمت او در باشگاه مشخص است.»

رفتن سرمربی تیم‌ملی به تمرینات استقلال از نظر فدراسیون هم مشکلی ندارد، اما اینکه او بخواهد تمرین بدهد و مثل یک مربی کار کند چیز دیگری است.

این موضوع بستگی به عکس‌العمل فدراسیون دارد. آنها باید درباره این مساله تصمیم بگیرند و نظر بدهند. البته حسین شمس، سرمربی فوتسال ایران هم دوشغله بود. او در تیم علم و ادب هم مربیگری می‌کرد، اما مسوولان فدراسیون از او خواستند فقط در تیم‌ملی مشغول به کار باشد.

خطیبی در راه استقلال

استقلالی‌ها ۱۱روز دیگر مهلت دارند تا لیست بازیکنانشان را برای بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا به AFC بدهند. به همین خاطر آنها دست به کار شدند و چند بازیکن را مدنظر دارند تا برای این بازی‌ها جذب کنند. اژونگ اژونگ مهاجم ۱۷ساله کامرونی چند روزی است در تمرینات استقلال حاضر شده و توانسته نظر مربیان استقلال را هم جذب کند. خطیبی، عنایتی و برهانی بازیکنان بعدی هستند که مسوولان استقلال می‌خواهند آنها را جذب کنند. حتی قلعه‌نویی در امارات به طور مستقیم با مبعلی هم مذاکره کرد، اما این بازیکن پیشنهاد سرمربی تیم‌ملی را رد کرد.

جباری‌، هافبک بازی‌ساز استقلال هم تا دو هفته بعد از شروع لیگ به جمع آبی‌ها برمی‌گردد. به هر حال استقلالی‌ها قصد دارند با دست پر در جام باشگاه‌های آسیا حاضر شوند. به نظر می‌رسد حضور خطیبی در استقلال بیشتر از بقیه بازیکنان مطرح شده باشد.

زریبافان مدیر عامل احتمالی استقلال

اما مشکلات مالی باشگاه استقلال همچنان ادامه دارد و انگار حالا حالا‌ها تمام نمی‌شود. با اینکه باشگاه استقلال زیر نظر سازمان تربیت بدنی است ، اما هنوز مشکلات مالی این تیم وجود دارد. سازمان تربیت بدنی در‌حال‌حاضر هیچ بودجه‌ای را برای این تیم در نظر نگرفته و اولویت کارش را به وضعیت هیات‌مدیره اختصاص داده. علی‌آ‌بادی رییس سازمان تربیت بدنی در جلساتی که با اعضای هیات‌مدیره استقلال داشته، گفته: «اولین کاری که باید بکنیم، انتخاب مدیر عامل است. ما اول باید مدیر عامل را مشخص کنیم، بعد به فکر مشکلات مالی باشگاه باشیم.»

بعد از اینکه هیات‌مدیره درست نشد و زریبافان و قریب به جمع اعضای هیات‌مدیره اضافه شدند، این موضوع مطرح شد که مدیر عامل از بین این دو نفر انتخاب می‌شود. طبق شنیده‌ها زریبافان شانس بیشتری نسبت به قریب دارد.

وضعیت مدیریت استقلال به معضل بزرگی تبدیل شده. حتی بعضی از بازیکن‌ها بعد از باخت تیمشان مقابل مرصاد گفتند، تا وقتی مدیر عامل مشخص نشود، وضعیت فنی تیم بهتر نمی‌شود. به همین خاطر مسوولان به تکاپو افتادند تا وضعیت مدیر عاملی را مشخص کنند.