ایوانکوویچ:من و دایی مخالفان زیادی داشتیم

گروه ورزش-سرمربی اسبق تیم‌ملی ایران مدت‌ها در انتظار پیشنهادی برای آغاز مجدد فعالیت بود تا اینکه هدایت دینامو زاگرب را به دست گرفت و البته تاکنون عملکرد خوبی در این تیم داشته است. برانکو پس از مدت‌ها از اخبار فوتبال کشور مطلع شد و پس از آن به اظهار نظر پیرامون اتفاقات اخیر پرداخت.

او بیش از هر چیز از دایی و موفقیت‌هایش حرف می‌زد و مخالفانش را مورد خطاب قرار داد که احتمالا متوجه اشتباهشان شده‌اند.

شرایط در تیم جدیدتان چطور است؟

خودمان هم نمی‌توانستیم این موقعیت را پیش‌بینی کنیم. فکر می‌کنم دینامو بیش از حد انتظار ظاهر شده و می‌تواند با اقتدار قهرمان شود. همه چیز خوب پیش می‌رود و حقیقتا هیچ مشکلی ندارم.

از انتخاب این تیم راضی هستید؟

بله، مدت‌ها در انتظار یک پیشنهاد جدید و مناسب بودم تا اینکه شرایط مناسبی در این باشگاه برایم فراهم شد و با پیشنهاد آنها موافقت کردم.

اما شما پیش از این یک مربی ملی بودید و انتظار می‌رفت باز هم در یک تیم‌ملی شروع به کار کنید؟

خودم ترجیح دادم که فوتبال باشگاهی را باز هم تجربه کنم چون شرایط در اینجا متفاوت است. در فوتبال باشگاهی یک تیم را می‌توانید به طور کامل در اختیار داشته باشید و به صورت دقیق برنامه‌ریزی کنیداما در تیم ملی اینطور نیست.

از فوتبال ایران خبری دارید؟

بعضی وقت‌ها در روزنامه‌ها و یا تلویزیون چیزی می‌بینم. البته تنها بازی ایران و سوریه را هم به طور کامل دیدم.

تیمی که مقابل سوریه دیدید با تیم خودتان چقدر تفاوت داشت؟

به هر حال تیم من شکل دیگری داشت و طبیعتا مربی جدید تغییراتی ایجاد کرده، اما ایران همیشه قدرت اول آسیا است. همیشه بازیکنان بزرگی دارد و نسبت به رقیبانش در آسیا برتری محسوسی دارد. با وجود مهدوی‌کیا، کریمی، نکونام و تیموریان تیم شما بهترین است. البته هنوز دایی و گل محمدی هم می‌توانند به تیم‌ملی ایران کمک کنند. آنها هم بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند.

نام دایی را آوردید، از شرایط او و سایپا هم خبر دارید؟

بله، خوشحالم که حالا مخالفان من و دایی متوجه اشتباه خودشان شده‌اند.ما در ایران مخالفان زیادی داشتیم دایی یک رهبر واقعی در میدان است که حالا در مربیگری هم تا این حد موفق عمل می‌کند. در درجه اول فقط می‌توانم به او تبریک بگویم. با همه وجود خوشحالم و افتخار می‌کنم که دایی را تا این حد موفق می‌بینم. او البته در گل زنی هم مثل همیشه همچنان بهترین است. می‌بینید که باز هم آقای گل شده ،چون بهترین مهاجم فوتبال ایران است و باز هم این موضوع را ثابت کرد. گل محمدی هم بازیکن ارزشمندی است و من خوشحالم که در مورد آنها اشتباه نکردم.

اگر حالا در تیم ایران بودید آنها را باز هم دعوت می‌کردید؟

من الان مربی دینامو هستم و شخص دیگری هدایت تیم ایران را در دست دارد اما به نظر من آنها دو سه سال دیگر هم می‌توانند در بالاترین سطح فوتبال بازی کنند و ثابت کرده‌اند که همیشه از بهترین‌ها هستند. من می‌دانستم دایی روزی یک مربی بزرگ می‌شود. همین حالا هم فکر می‌کنم او به همراه ‌هاشمیان بهترین مهاجمان ایران هستند. هنر دایی این است که همیشه به مخالفانش ثابت می‌کند در مورد او اشتباه کرده‌اند.

بگوویچ هم به عنوان سرمربی تیم المپیک انتخاب شد.

به او هم تبریک می‌گویم و امیدوارم موفق باشد.

نظری در این مورد ندارید؟

حتما مسوولان فوتبال ایران او را گزینه مناسبی دیده‌اند. بگوویچ در فولاد عملکرد خوبی داشت و البته به طور کلی همکاری خوبی با بازیکنان جوان دارد. به نظر من او انتخاب بسیار خوبی است و در حقیقت بهترین گزینه ممکن است. چون با بازیکنان جوان به خوبی همکاری می‌کند و در تیم المپیک موفق خواهد بود.

فکر می‌کنید می‌توانیم با او به المپیک صعود کنیم؟

شرایط در آسیا سخت شده، هرچند فوتبال ایران یک قدرت قابل احترام است اما با حضور استرالیا کار تیم امید ایران باز هم سخت‌تر است. امیدوارم بتوانید به المپیک صعود کنید اما باید با برنامه‌ریزی و دقت در این رقابت‌ها حاضر شوید. به طور کلی چیزی در این خصوص قابل پیش‌بینی نیست.

در ایران همواره با رسانه‌ها اختلاف زیادی داشتید، در کرواسی هم همینطور است؟

من با کسی اختلاف نداشتم. در ایران هم کار خودم را می‌کردم و مخالفان من هم هرچه می‌خواستند می‌گفتند و می‌نوشتند.

البته نتایج من کاملا خوب و قابل دفاع بود اما منتقدان همیشه انتقاد می‌کردند. به هر حال ما اختلاف و مشکلی نداشتیم اما اینجا هم به هیچ وجه مشکلی وجود ندارد و هرکدام کار خودمان را می‌کنیم. با روزنامه‌ها هم رابطه خوبی دارم.

موضوع طلب شما از فدراسیون فوتبال ایران چه شد؟

موضوع هنوز تمام نشده و وکیل من پرونده را دنبال می‌کند. دراین مورد فیفا باید تصمیم‌گیری‌کند .

هرچند من می‌دانم هنوز مبلغی را طلب کار هستم اما دیگر برایم اهمیت زیادی ندارد. اینجا کارم زیاد است و فرصت فکر کردن به چنین موضوعی را ندارم. زیاد پیگیر این مساله نیستم.

گفته می‌شد به ایران سفری خواهید داشت؟

من ایران را دوست دارم خصوصا مردم این کشور و همچنین دوستانم را .حتما به ایران سفر می‌کنم تا ملاقاتی با دوستانم داشته باشم. در مورد مردم ایران هم باید بگویم همیشه رابطه خوبی بین ما حاکم بوده و هیچ‌کس نتوانست رابطه ما را خراب کند!

می‌دانید که فراهانی به فوتبال ایران بازگشته است؟

اگر این‌طور باشد برای فوتبال ایران خوشحال هستم، چون حضور فراهانی به سود فوتبال ایران و خصوصا جوانان مستعد ایرانی است. او بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال ایران است. فراهانی به خوبی فوتبال را سازماندهی می‌کند و با تمام وجود تلاش می‌کند تا شاهد پیشرفت هرچه بیشتر فوتبال ایران باشد. اگر این اتفاق بیافتد واقعا خوشحال می‌شوم چون شاهد پیشرفت فوتبال ایران خواهم بود و من به این پیشرفت افتخار می‌کنم.

حرف آخر؟

به مردم ایران پیغام می‌دهم که همه آنها را از صمیم قلب دوست دارم و همیشه به آنها احترام می‌گذارم.

همچنین از دوستان خوب خودم در ایران که همیشه یاور من بوده‌اند تشکر می‌کنم. از فراهانی و دادکان که همیشه همراهم بوده‌اند. همچنین از شاهرخی، فرکی و سجادی که روزهای خوبی را در کنار آنها سپری کردم.