گروه ورزش -علی کریمی‌در حال بازگشت به امارات و امضای قرارداد با الاهلی است». ‌هافبک ۲۸ ساله بایرن که سومین بازیکن ایرانی این باشگاه نیز به حساب می‌آید تصمیم خود را گرفته است و عطای عضویت در پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان را به لقایش بخشیده و آنقدر دلش برای دلارهای شیوخ دبی و دست و دلبازی‌های آنها تنگ شده که حاضر نیست حتی یک ساعت دیگر در مونیخ بماند. بدون شک طرفداران آقای جادوگر که تعدادشان هم کم نیست. دوست دارند بازیکن مورد علاقه‌شان به جای ترک بایرن آنقدر تلاش کند که دوباره بتواند به ترکیب اصلی تیم بازگردد و در کنار ستارگان باواریا تکنیک ناب و کم نظیرش را به رخ ژرمن‌های مغرور و نژادپرست بکشد ولی نمی‌دانند کریمی‌با ترک بایرن نه تنها از زیر فشار تمرینات طاقت فرسای فیلیکس ماگات سخت گیر فرار می‌کند بلکه دیگر مجبور هم نیست زبان و به ظاهر خشن آلمانی، آنهم با آن دستور زبان سنگین و آنهمه حرف تعریف و حرف اضافه و جمع‌های بی‌قاعده و ... را یاد بگیرد! کریمی ‌در امارات

سال ۲۰۰۰ است، فوتبال‌دوستان امارات برای دیدن بازی کسی که می‌گوید با دریبل‌هایش جادو می‌کند به ورزشگاه «آل مکتوم» آمده‌اند. شماره ۸ طلایی الاهلی آنچنان یکی یکی بازیکنان مقابلش را دریبل می‌زند و از پیش روبرو می‌دارد که عرب‌ها انگشت به دهان می‌مانند. آنها پیش از این چنین بازیکن تکنیکی را فقط از تلویزیون و در مسابقات اروپایی دیده بودند کریمی‌ تقریبا در تمام بازی‌ها یا گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد. مالک ثروتمند الاهلی که اتفاقا شهردار دبی نیز هست در مصاحبه‌ای درباره کریمی ‌می‌گوید: «ما دوست داریم او در تمام دوران بازیگری‌اش در الاهلی بازی کند. به هیچ وجه حاضر نیستیم او را از دست دهیم.» پس از مصاحبه آقای شهردار برخی از روزنامه‌های امارات به کریمی‌ لقب «سلطان دبی» دادند.سلطان دبی هر وقت برای خرید به سطح شهر می‌رفت صاحبان مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دعا می‌کردند کریمی ‌برای خرید به مغازه آنها برود و البته هیچگاه اجازه نمی‌دادند سلطان برای اجناسی که خریده بود دست در جیبش بکند و درهمی‌خرج کند. ۴ سال گذشت و مارادونای فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۴ از سوی AFC به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد تا سران الاهلی بیش از پیش به داشتن او مغرور شوند و افتخار کنند.حالا دیگر مطبوعات ایران بسیار بیشتر از گذشته به جادوگر پیشنهاد می‌دادند برای ادامه فوتبال خود راهی قاره سبز شود و برای اولین بار بود که کریمی‌ تصمیمی‌ عجیب گرفت و پیشرفت در فوتبال و پیدا کردن شهرتی جهانی را به جمع‌آوری پول در دبی ترجیح داد و قصد رفتن به اروپا کرد.انتشار اولین خبر مبنی بر تصمیم کریمی ‌برای ترک الاهلی کافی بود تا هواداران این تیم روزانه از طریق سایت رسمی‌ باشگاه چند صد ایمیل برای مسوولان الاهلی بزنند و از آنها بخواهند هر طور شده از رفتن او جلوگیری کنند. سران باشگاه تمام تلاش خود را کردند ولی حتی پیشنهاد دستمزد هفتگی ۸۰میلیون تومان هم نتوانست کریمی ‌را از رفتن باز دارد. عده‌ای می‌گفتند او در این ۴ سال آنقدر پول اشباع شده است که پیشنهاد چشمگیر الاهلی هم نمی‌تواند مانع از رفتن او به اروپا شود و عده‌ای هم می‌گفتند پسر محبوب فوتبال ایران تازه فهمیده است که در دبی جایی برای پیشرفت در فوتبال وجود ندارد و او به همین دلیل عزم اروپا کرده است.

اولین فصل حضور در باواریا

پس از علی دایی و وحید‌هاشمیان که هر کدام یک فصل در بایرن مونیخ بودند و البته فصول ناموفقی را در بایرن مونیخ بودند و البته فصول ناموفقی را در پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال آلمان سپری کردند. کریمی‌به عنوان سومین ایرانی بایرن به جمع ستارگان باواریا پیوست بازی در کنار بزرگانی چون بالاک. ماکای. کان. لوسیو و... بدون شک کار آسانی نبود و همه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند کاری سخت پیش پای ایرانی تازه وارد بایرن است.مطبوعات ورزشی آلمان از انتقال کریمی ‌به بایرن استقبال چندانی نکردند و حتی کیکر در مطلبی که در همین رابطه به چاپ رساند نوشت «کریمی ‌برف مونیخ را نخواهد دید!» و به این وسیله پیش‌بینی کردند کریمی ‌پیش از آغاز نیم فصل دوم رقابت‌های بوندس‌لیگا و در همان تعطیلات نیم فصل اولین حضورش از بایرن اخراج خواهد شد. حتی میشائیل بالاک کاپیتان تیم ملی آلمان هم پیش از قطعی شدن انتقال کریمی ‌به بایرن در مصاحبه‌ای گفته بود گزینه‌های بسیار بهتری برای اضافه شدن به خط میانی بایرن وجود دارند و آنها نیازی به حضور کریمی‌ ندارند. در این میان به نظر می‌رسید تنها تهیه کننده ورزشی شبکه RTL به نظر ماگات درباره جذب کریمی‌ موافق باشد و با چندین بار پخش صحنه‌های در بیل‌زنی و گل‌های کریمی‌ به تیم مختلف رضایت خود با امضای قرارداد‌ هافبک تکنیکی تیم ملی ایران با مسوولان بایرن نشان داد.

پیشنهادهای مختلف و بازگشت به دبی

پس از نیمکت نشینی‌های ابتدای فصل کریمی ‌اولین باشگاهی که برای خرید او دست به کار شد رد بول سالزبورگ اتریش بود ولی انگار برای کریمی‌ در فوتبال هیچ چیز جز پول معنا ندارد، چرا که اگر هر بازیکن دیگری جای او بود و مسوولان تیمی ‌به او پیشنهاد امضای قرار داد می‌دادند که سر مربی آن تیم جیووانی تراپاتونی و مربی‌اش لوتاماتئوس بود و تقریبا از حضور ثابت خود در تمام بازی‌ها مطمئن بود بودن درنگ پیشنهاد آنها را قبول می‌کرد. البته سالزبورگ تنها مشتری کریمی ‌نبود و به گفته جلالی الوحده الاهلی. الوصل. العین. نادی القطر و چند تیم عربستانی نیز خواهان عقد قرارداد با کریمی ‌هستند که به نظر می‌رسد با توجه به پیشنهاد بالای سران الاهلی که حدود ۳میلیارد تومان است جادوگر در نهایت با آنها به توافق برسد چرا که در این صورت دوباره می‌تواند از نزدیک و با دقت بیشتری بر فعالیت‌های تجاری خود نیز نظارت داشته باشد. جلالی درباره وضعیت فعلی موکلش می‌گوید: «علی در وضعیت دشواری گیر کرده است. شک نکنید اگر کریمی ‌یک‌میلیارد دلار پول داشت همین امروز با فوتبال ملی و باشگاهی خداحافظی می‌کرد. مطمئن باشید باشگاه بعدی که او انتخاب می‌کند باشگاهی است که مبلغ بیشتری به او پیشنهاد کند.»

اظهارات جلالی که یکی از نزدیک‌ترین افراد به کریمی ‌است و به خوبی از روحیات او آگاه است در نوع خود بسیار جالب توجه است. اینکه اگر کریمی‌ الان یک‌میلیارد دلار داشت از فوتبال خداحافظی می‌کرد تقریبا همه طرفداران او را از آینده فوتبالی ستاره مورد علاقه‌شان ناامید می‌کند ولی به هر حال این خصیصه آقای جادوگر غیرقابل تغییر است و او تحت هر شرایطی پول را به پیشرفت در فوتبال و حتی کسب شهرت جهانی ترجیح می‌دهد.