هیوا یوسفی

حرف‌‌های محسن صفایی ‌فراهانی هشدار است به همه کسانی که ادعا می‌کنند فوتبال این مملکت را دوست دارند، به نمایندگان مجلس که هفته‌‌ها و ماه‌‌ها وقتشان را گذاشتند که بفهمند چه کسی جاسوسی کرده و اطلاعات فوتبال ایران را به خارجی‌‌ها فروخته، به آنها که فیفا را نهادی استعماری می‌ دانند، به آن نماینده‌‌ای که جایگاه فیفا در فوتبال جهان را درک نمی‌کند و شعار می‌دهد که ایران تسلیم فیفا نمی‌‌شود، و مهم‌‌تر از همه به مسوولان سازمان تربیت ‌بدنی، مدیرانی که یک بار با تصمیمی عجولانه فوتبال ایران را به بن ‌بست کشاندند و بعدها وقتی کار به جایی کشید که از حضور در همه میادین بین‌‌المللی محروم شدیم، گرفتن مجوز حضور در بازی‌های آسیایی دوحه را پیروزی خود نامیدند! تهدید صفایی ‌فراهانی جدی است. او می‌گوید اگر تا پایان این هفته، سازمان تربیت‌ بدنی در تعاملش با هیات‌ رییسه موقت فدراسیون فوتبال تجدیدنظر نکند، استعفا می‌‌دهد.

تبعات عملی شدن چنین تهدیدی مشخص است. احتمالا در این حالت فیفا نتیجه می‌گیرد که سازمان تربیت ‌بدنی تعهداتش را نادیده گرفته و نمی‌‌خواهد با نمایندگانی که انتخابشان به تایید دو طرف رسیده، همکاری کند.

تعلیق کامل فعالیت‌‌ها و ارتباطات بین‌‌المللی فوتبال ایران، نتایج محتمل این نتیجه‌‌گیری خواهد بود. فوتبال ایران دوباره محروم می‌شود، از جام ملت‌های آسیا، از بازی‌‌های مقدماتی المپیک و هرگونه رابطه‌‌ای بین‌‌المللی.

اگر تا پیش از این مدیران سازمان تربیت‌ بدنی می‌توانستند بر تصمیم‌‌گیری‌‌های عجولانه خود سرپوش بگذارند و مشکلات بین‌‌المللی فوتبال را به عملکرد دیگران نسبت بدهند، از این پس در برابر هر اتفاق ناگواری که بیفتد مسوولند، بی‌هیچ عذر و بهانه‌ای.

تعلیق دوباره فوتبال ایران که بی‌‌گمان سخت‌‌تر از گذشته خواهد بود، محصول مستقیم مدیریت آ‌نها است. آ‌نها که حرف از خرد جمعی می‌‌زنند و در عمل حتی مدیریت موقت یک کمیته ۶ نفره را تاب نمی‌آورند، کمیته‌‌ای که نیمی از اعضایش منتخب سازمان تربیت‌بدنی هستند.