قلعه‌نویی عامل ناکامی فوتبال

گروه ورزش- سیموئز دلش با تیم امید ایران است به همین دلیل قلعه‌نویی را عامل ناکامی این تیم می‌داند: «قلعه‌نویی از من خواست اکبرپور، معدنچی و رحمتی را به تیم دعوت کنم و شرایط سنی آنها را کاملا قانونی دانست، در حالی که در آستانه شروع مسابقات به وسیله رسانه‌ها به غیر قانونی بودن سن آنها پی برد». به گفته این مربی برزیلی، قلعه‌نویی باعث و بانی سیر نزولی فوتبال ایران خواهد بود. کفاشیان دست به جیب شد

گروه ورزش- مسوولان کمیته ملی المپیک درصددند تا هرچه زودتر رضایت فولادی‌ها را برای جذب وینگو جلب کنند. از این‌رو پیش پرداخت باشگاه فولاد به وینگو را به این تیم بازگردانند. به نظر می‌رسد علی کفاشیان برای راضی کردن فولاد راحت‌تر از گذشته دست به جیب می‌شود.

نماینده فیفا در ایران

گروه ورزش- به دنبال بروز اختلافات در چگونگی عملکرد و وظایف قانونی کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال و برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش در فوتبال قرار است نماینده‌ای از سوی فدراسیون جهانی به ایران اعزام شود تا با حضور در جلسات این کمیته نسبت به تبیین و شفاف‌سازی وظایف این کمیته اقدام کند.

اخراج برهانی از النصر

گروه ورزش- آرش برهانی از باشگاه النصر امارات اخراج شد. این اخراج در پی اعتراض شدید گروهی از هواداران تیم نسبت به عملکرد ضعیف برهانی در فصل جاری صورت گرفته است. هواداران النصر در پی برکناری رایز هولمان به حضور دو بازیکن ایرانی به دلیل عملکرد ضعیفشان معترض شدند.

هماهنگی کمیته انتقالی با فیفا

گروه ورزش- کمیته انتقالی فوتبال باید با مسوولان ورزش ایران هماهنگ باشد نه با فیفا. اظهار نظر بهزاد کتیرایی، رییس تربیت بدنی سازمان صداوسیما درباره این کمیته خبرساز، جدی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. او گفته که اعضای کمیته باید هر چه سریع‌تر بحث اساسنامه را تمام کنند و زمینه را برای برگزاری انتخابات رییس فدراسیون فراهم کنند.

جام تختی ملاک انتخاب ملی‌پوش‌‌‌ها

گروه ورزش- مدیر تیم‌های کشتی آزاد اعلام کرده برای جام جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا فقط از نفرات برتر جام تختی بازیکن انتخاب می‌کند. این درحالی است که تمام ملی‌پوشان‌مان از حضور در جام تختی امتناع کردند. منصور برزگر در این خصوص گفت: «کشتی ما تنها به این چند نفر خلاصه نمی‌شود و نفرات دیگری هم وجود دارند. کسانی هم که در این مسابقات حضور ندارند به تیم ملی دعوت نمی‌شوند.»

اکبرپور همچنان بلاتکلیف

گروه ورزش- جلسه شورای استیناف دو شب گذشته در فدراسیون فوتبال برگزار شد اما در این جلسه هیچ‌گونه بحثی در مورد مهاجم محروم استقلال مطرح نشد. به دلیل تکمیل نشدن پرونده سیاوش اکبرپور شورای استیناف در مورد این بازیکن تصمیم نهایی نگرفت. این در حالی بود که در این چند روز بحث کاهش محرومیت او مطرح شده بود.

بگوویچ رسما سرمربی تیم امید شد

گروه ورزش- وینکو بگوویچ رسما به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد. موافقت بگوویچ برای حضور در تمرینات تیم امید در شرایطی است که هیات‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان با حضور این مربی در تیم امید مخالفت کرده است. اولین تمرین امید با وینکو دیروز ساعت ۱۵ برگزار شد.

استقلال تکلیف طالب‌لو را مشخص می‌کند

گروه ورزش- قهر وحید طالب‌لو از تمرین استقلال و ترک محل تمرین بدون اجازه مربیان استقلال سبب شد که مربیان استقلال درخصوص وضعیت این بازیکن تصمیم‌گیری کنند. براساس این گزارش، کمیته انضباطی درخصوص این بازیکن تشکیل نمی‌شود مگر اینکه کادر فنی گزارشی از عملکرد این بازیکن به کمیته انضباطی ارائه دهد. بنابراین احتمال اینکه طالب‌لو به دلیل انجام حرکات غیر ورزشی خود در تمرین استقلال، دیدار با مقاومت بسیج فارس را از دست دهد زیاد است.

آمریکایی‌ها بدون انگشت‌نگاری به ایران رسیدند

گروه ورزش - کشتی‌گیران آمریکایی که جهت شرکت در مسابقات کشتی جام تختی که روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در شهر بندرعباس برگزار می‌شود به ایران سفر کرده‌اند هنگام ورود، مورد استقبال مسوولان محلی بندرعباس و یک گروه دختر ایرانی با لباس‌های محلی و دسته‌های گل قرار گرفتند. تیم ملی آمریکا در حالی از انجام انگشت‌نگاری معاف شده که دولت ایران قانون انگشت‌نگاری از اتباع آمریکایی به هنگام ورود به ایران را مورد تصویب قرار داده است.

موافقت دنیزلی با سفر پرسپولیس

گروه ورزش - محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و مصطفی دنیزلی سرمربی این تیم سه‌شنبه شب طی نشستی درباره مسائل مختلف تیم فوتبال پرسپولیس با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در این نشست مصطفی دنیزلی با سفر دو روزه پرسپولیس به امارات و بازی تدارکاتی با تیم الوصل موافقت کرد.

پیروزی مدعیان تنیس در دومین روز

فاینال اسپورت نیوز - دومین روز مسابقات تنیس آزاد استرالیا با پیروزی مدعیان قهرمانی پیگیری شد. در دور اول این رقابت‌ها در بخش مردان جیمز بلیک از آمریکا بر کارلوس مویا از اسپانیا پیروز شد. در بخش زنان نیز ماریا شاراپووا، در یک دیدار سخت با نتیجه دو بر یک کامیلی پین از فرانسه را شکست داد، کیم کلایسترز در دو ست و با نتایج ۶ بر صفر باردینای روس را شکست داد و مارتینا هینگیس هم از سد ناتالی دچی فرانسوی گذشت.