فاینال اسپورت نیوز- دردسر انتخاب سرمربی تیم ملی امید همچنان ادامه دارد. بگوویچ در حین این که مورد تایید خیلی‌ها است مخالفان نسبتا زیادی هم دارد و این مساله فضایی جز پیچیده شدن بیش از حد وضعیت تیم ملی امید ایران ندارد. کمیته شش نفره انتقال که قاعدتا باید مرجع اصلی تصمیم‌گیری در این رابطه باشد عملا کمیته نقشی در انتخاب بگوویچ داشته و همین اتفاق استارت جریان تازه‌ای را می‌زند که نتیجه‌ای جز ورود دوباره بحران به قوتبال ملی ما ندارد. صفایی فراهانی رئیس کمیته انتقال در واقع از مخالفان سرسخت حضور بگوویچ در مسند سرمربیگری تیم امید ایران بوده با این حال کیومرث هاشمی یکی از اعضای فعلی همین کمیته به جای تعامل با آقای رئیس تقابل را انتخاب می‌کند و با نشان دادن چراغ سبز در قبال گزینش بگوویچ البته در قامت سرپرست موقت فدراسیون وجه تازه‌ای از اختلافات بین اعضای کمیته‌ای که قاعدتا باید خطر تعلیق را تمام و کمال رفع کنند به نمایش می‌گذارد.

با این حال صفایی فراهانی هم قصد عبور بی‌سروصدا از این اتفاق را ندارد. او که از همکاری نکردن فدراسیون و سازمان تربیت بدنی با کمیته منتخب فیفا به شدت گله‌مند است با یک اولتیماتوم جدی قصد جمع کردن این قضیه را به بهترین شکل ممکن دارد. صفایی فراهانی تهدید به استعفا می‌کند. اتفاقی که اگر عملی شود اوضاع و احوال فوتبال ملی ایران را به هم می‌ریزد و احتمال تعلیق دوباره البته هرگز دور از ذهن نیست. صفایی فراهانی همکاری نکردن فدراسیون و سازمان را با این جمله توصیف می‌کند که اگر نتوانم وظایفم را آنطور که باید و شاید انجام بدهم استعفا می‌دهم.» و این می‌تواند بدترین اتفاقی باشد که بعد از کلی‌ کش‌وقوس و رفع تعلیق دوباره مثل آوار بر سر فوتبال ایران خراب شود. ظاهرا جنگ قدرت حتی در کمیته‌ای که ظاهرا قرار است آرامش دوباره را به فوتبال ایران بازگرداند پا می‌گیرد تا پیش‌بینی آینده دشوار شود.

بگوویچ- امید ایران، هنوز قطعی نشده

یک انتخاب پرحرف و حدیث که فدراسیون سعی در جا انداختن آن دارد. اما مگر می‌شود. جدا از مخالفت سرسخت صفایی فراهانی و به طور کلی کمیته انتقال البته با فاکتور گرفتن کیومرث هاشمی از جرگه مخالفان این انتخاب همچنان یک گره باز نشده دیگر بر سر راه وصلت تیم ملی امید ایران، وینگوبگوویچ وجود دارد. فولادی‌ها که خیلی زودتر از مسوولان تیم امید ایران برای به خدمت گرفتن بگوویچ دست به کار شده با یک اقدام غافلگیر‌کننده از سوی فدراسیون مواجه شدند تا در نهایت آنها هم به جمع مخالفان حضور وینگو در تیم ملی امید اضافه شوند. فولادی‌ها پنج‌شنبه هفته گذشته متن قرارداد با وینگو را به کرواسی فکس کردند. بعد از آن برگه قرارداد با مهر و امضای بگوویچ که نشانه‌ای بر تایید این قرارداد و اعلام موافقت با این پیوند است دوباره به دست مسوولان فولاد رسید تا حدود ۶۰‌درصد از مبلغ قرارداد بگوویچ هم پرداخت شود و مساله در ظاهر ماجرا تمام شده به نظر برسد. اما این قرارداد به جهت تعطیل بودن روز جمعه در هیات فوتبال ثبت نشد تا فدراسیون فوتبال خیلی سریع دست به کار شود و باب مذاکره را با وینگوبگوویچ برای قبول هدایت تیم ملی امید ایران باز کند. با این حال ثبت قرارداد داخلی بین بگوویچ و فولاد غیر قابل انکار است و فولادی‌‌ها اتفاقا روی همین مستندات مدعی جدی جلوگیری از وصلت وینگو و تیم ملی امید ایران هستند. حالا مخالفت فولاد یک طرف قضیه قرارداد بخصوص اینکه وینگو هم شرط اصلی حضور در راس کادر فنی تیم ملی امید را منوط به رضایت فولادی‌ها می‌داند یک طرف اتفاقی است که تحقق آن قطعا به همین راحتی‌ها امکان‌پذیر است.

به این ترتیب کیومرث هاشمی که به نمایندگی از فدراسیون و کمیته ملی المپیک مذاکره با بگوویچ را آغاز کرده بود حالا موانع جدیدی را در پیش رو دارد.

موانعی که شاید در جلسه چند روزه آینده و البته سه جانبه بین وینگوبگوویچ، کیومرث هاشمی و رضاییان، مدیر عامل فولاد رفع و رجوع شود بلکه این غائله در همین برهه از زمان ختم به خیر شود. با این حال وینگو هم مدعی شده اگر فولادی‌ها رضایت بدهند به تیم ملی امید می‌رود چه در غیر این صورت همکاری خود را با فولاد ادامه خواهد داد.