کرسپو: منتظر اتفاقات جدید هستم

گروه ورزش- در سن ۳۱سالگی به بیشتر اهدافش رسیده. او رکورددار گلزنی در رقابت‌های انتخابی جام‌ملت‌های آمریکای جنوبی است و در تمام لیگ‌هایی که در آنها بازی کرد، به مقام قهرمانی رسیده است. کرسپو که به تازگی عنوان دومین گلزن برتر جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان را از آن خود کرد و صاحب کفش نقره‌ای این رقابت‌ها شد این شانس را دارد که در سال ۲۰۰۷ و برای نخستین بار در دوران بازیگری‌اش در جام‌ملت‌های آمریکای جنوبی حاضر باشد. او در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درباره فصل گذشته، گلزنی‌ها و تمام فکر و خیالاتی که برای سال جدید در سر دارد حرف زده. کرسپو گفته که.... در سالی که گذشت رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در آلمان انجام شد، از این رقابت‌ها چیز خاص و ویژه‌ای به یاد دارید؟

بدون شک بازی آلمان مقابل ساحل عاج، پایان دوران بسیار طولانی آماده‌سازی بود. احساس بی‌نظیری در این بازی داشتم و در کل فکر می‌کنم همه چیز خوب بود.

روی هم رفته جام‌جهانی ۲۰۰۶ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

شگفت‌انگیز و باورنکردنی، یک رقابت دور از تصور با ورزشگاه‌هایی که همیشه پر از تماشاگر بودند. حضور تماشاگران آرژانتین حاضر در این رقابت‌ها دور از ذهن بود.

از آلفیو باسیله، سرمربی جدید تیم‌ملی آرژانتین چه انتظاری دارید؟

فقط بهترین چیزها. اگرچه هنوز این فرصت را پیدا نکرده‌ام که با او گفت‌وگو کنم، اما او مرا برای بازی دوستانه مقابل اسپانیا دعوت کرد که متاسفانه به‌دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستم در آن دیدار حاضر باشم.

با وجود سابقه طولانی اتان در تیم‌ملی آرژانتین تاکنون موفق نشده‌اید در رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی بازی کنید.

در طول دوازده سال حضورم در آرژانتین هیچ‌وقت شانس بازی در این رقابت‌ها را نداشتم. یا رقابت‌های انتخابی در جریان بوده یا اتفاق دیگری افتاده. به هر حال باید دید در سال جدید چه اتفاقاتی می‌افتد.

شما در سه دوره جام‌جهانی حضور داشتید. آیا می‌توان تصور کرد شما در سال ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی هم بازی کنید؟

امیدوارم. باید مراقب خودم باشم. فعلا باید کمی منتظر باشم. چون در این ۴سال چیزهای زیادی ممکن است رخ بدهد. اگر همه چیز خوب باشد این امکان وجود دارد که در جام‌جهانی ۲۰۱۰ حاضر باشم. تاثیر زیادی می‌گذاشت.

از اینتر صحبت کنیم. رفتار هواداران این تیم با شما چطور است؟ مطمئنا فراموش نکردید که روزی در میلان، تیم رقیب بازی می‌کردید؟

بسیار خوب، رفتار آنها مرا شگفت‌زده کرده است. مردم اینجا با من بسیار مهربان هستند. باید اعتراف کنم پیش از پیوستن به اینتر کمی نگران بودم. اما هیچ مشکلی به وجود نیامد.

برا شرایطی که به وجود آمده به نظر شانس قهرمانی اینتر در این فصل خیلی زیاد است. تیم شما ۹امتیاز با تیم دوم جدول اختلاف امتیاز دارد؟

قطعا همین طور است. اینتر همیشه برای قهرمانان بازی کرده. البته امسال شرایط کمی آسان‌تر شده و شانس ما زیاد است. باز هم نمی‌شود پیش‌بینی کرد چون همه تیم‌ها خوبی هستند. جبران کردن ۹امتیاز در لیگ ایتالیا کار چندان مشکلی نیست.