اگر تاریخ تکرار شود ...

گروه ورزش- باز هم تاریخ تکرار می‌شود؟ آیا استقلال باز هم در جام حذفی به یک تیم ناآشنا می‌بازد و از گردونه این مسابقات خارج می‌شود یا نه؟ اینها سوالاتی است که بازیکنان استقلال قبل از بازی با مرصاد شیراز از یکدیگر می‌پرسند. استقلال در سال ۸۳ یک بار در مرحله یک شانزدهم نهایی در ناباوری تمام بازی را به شاهین بوشهر باخت تا این تیم جنوبی پدیده آن سال بازی‌های جام حذفی شود. حالا یک بار دیگر استقلال در این مرحله از مسابقات باید امروز به شیراز برود و در ورزشگاه حافظیه میهمان مرصاد شیراز باشد. آبی‌پوشان تهرانی در این بازی سه مهره کلیدی خود را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند. اکبرپور، کاظمی و صادقی محرومان استقلال در این دیدار هستند. البته مرفاوی سرمربی استقلال گفته که احتیاجی به این بازیکن‌ها ندارد و می‌خواهد با بازیکنان ذخیره‌اش مقابل مرصاد حاضر شود. او از اردویی که در تعطیلات نیم فصل در جزیره کیش برگزار شد راضی است و می‌گوید: «اردوی کیش آنقدر خوب بود که ما می‌توانیم با بازیکنان ذخیره هم از سد مرصاد بگذریم. بازیکنان در تعطیلات نیم فصل به شرایط آرمانی خوبی رسیدند». بعد از بازگشت امیر قلعه‌نویی از سفر حج، صمد مرفاوی روحیه مضاعفی گرفته است. چون سرمربی تیم‌ملی به طور کامل از این مربی حمایت کرده است و بارها گفته که مرفاوی تا آخر فصل سرمربی استقلال می‌ماند. یکی دیگر از نکات مهمی که این روزها وضعیت استقلال را بهتر از قبل کرده، ثبات مدیریتی از این باشگاه است. بعد از مدت‌ها اعضای هیات‌مدیره استقلال مشخص شدند تا این تیم از لحاظ مدیریتی هم مشکلی نداشته باشد. به هر حال همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا استقلال در بازی امروز برای اولین بار در فصل جدید بدون هیچ مشکلی وارد میدان شود. البته سیاست آبی‌های تهرانی هم کمی عوض شده. آنها از این به بعد با برنامه‌های قلعه‌نویی و سیاستی که او در پیش گرفته حرکت می‌کنند. نکته جالب توجه اینکه اگر استقلال این بازی را ببرد باید با حریف دیرینه خود یعنی پرسپولیس روبه‌رو شود.

در طرف دیگر میدان مرصادی‌ها هم بیکار نبودند. آنها در چند روز گذشته برنامه‌های زیادی برای بازی با استقلال طرح کرده‌اند تا بتوانند این تیم را در شیراز شکست دهند. مطمئنا مرصادی‌ها نمی‌توانند حریف آسانی برای استقلال باشند. این تیم در فصل جدید فقط یک باخت خانگی دارد. آنها در هفته دهم لیگ برتر یک بار در خانه باختند. اکبری سرمربی مرصاد می‌گوید: «فکر نمی‌کنم استقلال امروز بتواند به راحتی در شیراز نفس بکشد. ما فقط یک‌بار در حافظیه باخته‌ایم و نمی‌خواهیم این شکست دوباره تکرار شود.»مرصادی‌ها مثل حریفشان روحیه خوبی دارند. آنها دو روز پیش شهرداری تبریز را با ۳گل شکست دادند تا با روحیه خوبی مقابل استقلال حاضر شوند.دیگر بازی مهم جام حذفی بین دو تیم سایپا قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر و سپاهان است. این دو تیم در این مرحله از بازی‌های جام حذفی باید با یکدیگر روبه‌رو شوند.سایپایی‌ها در تعطیلات نیم‌فصل اردوی خوبی را در دبی انجام دادند. آنها در چند بازی تدارکاتی که داشتند حریفان خود را از پیش رو برداشتند.دایی، سرمربی سایپا توانست بازیکنان ناآماده‌اش را در این اردو به شرایط ایده‌آل برساند تا روند رو به رشد تیمش همچنان ادامه داشته باشد.

دایی درباره بازی او می‌گوید: «بازی سختی پیش‌رو داریم. سپاهان یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر است. ولی ما هیچ ترسی از این تیم نداریم. سپاهان یک بار در کرج به ما باخته. در ضمن سایپا سخت می‌بازد.»سایپا این بار باید به اصفهان برود و در ورزشگاه نقش جهان با سپاهان بازی کند. در ضمن این دو تیم هیچ غایبی ندارد.اما آن سوی میدان اوضاع زیاد خوب نیست. سپاهان که تازه دو روز است که سرمربی تیمش را دید چند بازیکن مصدوم دارد. شفیعی، عزیززاده و جواد ماهری، بازیکنان مصدوم سپاهان هستند.البته این تیم اصفهانی یک غایب دیگر دارد. عمادرضا برای شرکت در تمرینات تیم ملی به عراق رفته و به بازی امروز نمی‌رسد. این شرایط لوکا بوناچیچ، سرمربی سپاهان را نگران کرد.او از این می‌ترسد که در ورزشگاهی که قهرمانی جام حذفی را کسب کرده این بار از دست بدهد.حالا باید دید که باز هم تاریخ تکرار می‌شود و سپاهان باز هم در جام حذفی موفق می‌شود یا نه.