فقط بردیم؟!

ایران یک

بازیکنان ایران: حسن رودباریان، محمد نصرتی، مهدی رجب‌زاده، مرتضی اسدی، جواد کاظمیان، علیرضا نیکبخت‌واحدی (۱۸)، کیانوش رحمتی خلعتبری (۳۰)، هادی عقیلی، ایمان مبعلی پژمان نوری (۴۰)، رضا عنایتی، بادامکی و هادی شکوری سرمربی: امیر قلعه‌نویی

اشتوتگارت: صفر

بازیکنان اشتوت‌گارت: هیلده براند، توماس هیتسل اشپرکر، ریکاردو اوسوریو، پاول پاردو، فرناندومیرا، دل‌پیرر، آرتور بوکا، کاکائو، یان دال توماسون تراپاتونی (۶۵)، روبرتو گیلبر

سرمربی: آرمین‌فه

کارت زرد: خلعتبری، نیکبخت‌‌واحدی، رجب‌زاده، مبعلی (ایران) - اسوریو (اشتوتگارت)

کارت قرمز: امیر قلعه‌نویی

داور: عبدالله خالد

باز هم معلوم نشد در امارات چه خبر بود، هیچ کدام از سازهای تورنمنت من‌درآوردی امارات با هم همخوانی نداشت. نه به این که قرار بود حضور تیم‌ها صرفا جنبه فرمالیته داشته باشد و نه به این که سر یک پنالتی، دعوا، اخراج امیر قلعه‌نویی و ماندن سر دو راهی که قرمزپوشان ایران دقیقه ۳۵ شال و کلاه کنند و برگردند، یا این که ... . هر چه تیم امیر در بازی با هامبورگ در حد یک بازی تدارکاتی بسته شده بود، در این بازی خبری از محک زدن نبود. مزیت بازی‌های چهار جانبه (آن هم از این نوع) به آن است که پشت خط مانده‌هایی چون صادقی، حسینی و ... میدان ببینند اما انتقاداتی که از قلعه‌نویی بابت شکست مقابل هامبورگ شد، کادر فنی را بر آن داشت که بازی با اشتوتگارت را جدی‌تر بگیرند، البته بازی دو تیم در نیمه اول همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد چنگی به دل نزد. هرچند در همان ۴۵ دقیقه اول عنایتی ۲ موقعیت بسیار خوب برای باز کردن دروازه حریف داشت ولی در سایر دقایق هر دو تیم بیشتر توپ را در میانه زمین نگه داشتند. هم ایران و هم اشتوتگارت در ۴۵ دقیقه نخست در بیشتر لحظه‌ها ناهماهنگ نشان دادند. سوت‌های بی‌مورد داور که اکثرا به ضرر ایرانی‌ها زده شد، مزید بر علت بود، تا بازی سرد و پر حاشیه نیمه اول نوید نیمه‌ای بد بعد از یک ربع استراحت باشد.

جبران مافات

در حالی‌که بیشتر کارشناسان تیم ملی ایران را از پیش بازنده این دیدار می‌دانستند، امیر قلعه‌نویی که از قبل وعده داده بود جبران مافات خواهد کرد، ترکیبی روانه زمین کرد که در دقیقه ۵۰ تیم ایران را روی فرار علیرضا نیکبخت‌واحدی و ضربه تمام کننده مهدی رجب‌زاده موفق به باز کردن دروازه تیم چهارم بوندس‌لیگا کرد، تیمی که آ‌مده بود ایرانی‌ها را برای دومین بار محکوم به شکست کند. هم ایران و هم اشتوتگارت در نیمه دوم چهره‌ای متفاوت از نیمه اول به نمایش گذاشتند. با این تفاوت که تعویض‌های آرمین‌فه برای سپیدپوشان آلمانی موثر واقع نشد.

روز گذشته خط دفاع ایران به رغم پیش‌بینی‌های منفی که می‌شد روز خوبی را پشت سر گذاشت هر چند در دیگر خطوط تیم ایران ناهماهنگ عمل کرد اما این مدافعان بودند که با عملکردی نسبتا قابل قبول نسبت به بازی قبل مانع فرو ریختن دروازه کشورمان شدند. دروازه ایران که در مصاف با آلمانی‌ها به حسن رودباریان سپرده شده بود، پنج شش بار به طور جدی با خطر مواجه شد که عملکرد قابل قبول این دروازه‌بان به رغم سنگین وزن بودنش یک بار دیگر اعتماد کادر فنی تیم ملی را به این دروازه‌بان بیش از پیش جلب کرد. در کل تیم ایران در دیدار با اشتوتگارت بازی قابل قبولی ارائه کرد و با شکست تیم حریف، خود را برای دیدار با تیم ملی امارات آماده کرد.اخراج امیر قلعه‌نویی در نیمه نخست و نگرفتن حداقل ۸-۷ دقیقه وقت اضافه از سوی داور این مسابقه نه چندان مهم از نکات جالب توجه این دیدار بود.تیم ملی فوتبال ایران با قبول یک شکست مقابل هامبورگ و یک پیروزی برابر اشتوتگارت روز جمعه در شهر ابوظبی آخرین دیدار خودش را مقابل تیم ملی فوتبال امارات برگزار می‌کند. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی کشورمان بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل تیم آلمانی در حالی که لبخند رضایت بر لب داشت، وعده داد امارات را هم می‌شکند. بازی ایران با امارات جمعه راس ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.