جفت شش دایی

سایپا ۳- استقلال ۱

بازیکنان استقلال: طالب‌لو، فکری، صادقی، قربانی، امیرآبادی (هاشم‌زاده ۸۸)، گیلائوری، بائو (منصوریان ۷۲)، طالب‌نسب (یوسفی ۷۹)، علیزاده، اکبرپور و کاظمی

سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

بازیکنان سایپا: احمدی، حسینی، فرزانه، شکوری، ارزانی، صادقی، غلام‌نژاد، (آشتیانی ۴۶)، شریفی‌نسب، یزدانی، مومن‌زاده (رجبی ۸۲) علی دایی.

سرمربی: علی دایی.

داور: محسن قهرمانی

گل‌ها: حسین کاظمی (۳۰) برای استقلال، جلال حسینی (۶۷)، خلیلی (۸۰) و رجبی (۹۰) برای سایپا.

اخطار: احمد مومن زاده

اخراج: سیاوش اکبرپور (۶۱) از استقلال. محسن ارزانی (۹۳) از سایپا. گروه ورزش- همه چیز با خوش باوری محض شروع شد. استقلال از همان دقیقه ابتدای بازی، حملات مداوم خود را شروع کرد تا با کسب ۳ امتیاز اختلاف امتیازش را با سایپا به صفر برساند. آنها در دقیقه ۲ بازی توسط اکبرپور اولین موقعیتشان را از دست دادند. در دقیقه ۱۵ بازی نیز طالب‌نسب توسط سانتر گیلائوری به یک موقعیت تک به تک دست پیدا کرد که آن را به اوت زد. در میان این حملات سایپایی‌ها هم نیم نگاهی به دروازه استقلال داشتند. آنها در دقیقه ۱۸ توسط صادقی بهترین موقعیت را از دست دادند. بازی به همین منوال ادامه داشت تا کاظمی در ناباوری هرچه تمام‌تر شوت بزند و با اشتباه محض رحمان احمدی، توپ به تور دروازه سایپا بچسبد. این گل باعث شد تا بازی از حالت خود خارج شود و سایپایی‌ها با شریفی‌نسب به پنالتی برسند. بر خلاف انتظار، یزدانی به جای دایی پشت توپ ایستاد تا پنالتی را بزند. اما بهترین موقعیت سایپایی‌ها در نیمه اول از دست رفت. بازی با همان نتیجه یک بر صفر به نفع استقلال در نیمه اول تمام شد.

بین دو نیمه بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. نکته جالب توجه این بود که حتی این درگیری به تونل هم کشیده شد. دایی با فکری جر و بحث می‌کرد. غلام‌نژاد به طرف رختکن استقلال رفت و با مرفاوی درگیر شد. به هر حال این مشکلات تمام شد تا بازی با چند دقیقه تاخیر در نیمه دوم شروع شود. برخلاف نیمه اول، سایپایی‌ها از همان ابتدا، بازی را در اختیار گرفتند. آنها با ضربه‌های آشتیانی و مومن‌زاده چندبار موقعیت گل داشتند که از دست رفت. چند بار هم مدافعان استقلال توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدند تا حملات سایپا همچنان ادامه داشته باشد. حملات مداوم سایپایی‌ها آنقدر ادامه داشت تا درگیری بین بازیکنان بیشتر از نیمه اول شد. اکبرپور آنقدر با بازیکنان سایپا درگیر شد تا قهرمانی، داور مسابقه مستقیما به او کارت قرمز نشان بدهد. استقلال به ناچار از دقیقه ۶۰ ده‌نفره بازی را دنبال کرد تا جلال حسینی با ضربه سر اولین گل سایپا را به ثمر برساند.

بعد از گل مساوی همه فکر می‌کردند که دایی بازیکنانش را به عقب بکشد اما این طور نشد. نارنجی‌پوشان تهرانی در دقیقه ۷۹ توسط خلیلی گل دوم را هم زدند. بعد از گل دوم، صمد مرفاوی تازه به این فکر افتاد که تیمش به تعویض احتیاج دارد. او از هاشمی‌زاده، منصوریان و یونسی کمک خواست تا بتواند حداقل بازی را به تساوی بکشاند. اما برخلاف انتظار، این سایپایی‌ها بودند که گل سوم را زدند. وقتی همه بازیکنان استقلال جلو کشیده بودند که گل بزنند، این نارنجی‌پوشان تهرانی بودند که روی ضدحمله توسط رجبی به گل رسیدند. شاید این باخت هیچ‌وقت از ذهن سرمربی استقلال پاک نشود. او چند دقیقه بعد از پایان بازی هم از روی نیمکت تکان نخورده بود و همین‌طور مات و مبهوت به زمین مسابقه نگاه می‌کرد. به هر حال این بازی را سایپا با اقتدار برد تا بدون شک قهرمان نیم‌فصل اول باشد. حالا اختلاف امتیاز این تیم با استقلال به عدد ۶ رسیده است.

نتایج بازی های امروز لیگ برتر:

پیکان ۴ مس کرمان ۲

سپاهان ۲ فولاد ۱