ورزش جهان - ۲۹ آذر ۸۵

کاناوارو مرد سال جهان شد

گروه ورزش- فابیو کاناوارو، مدافع رئال‌مادرید به عنوان مرد سال ۲۰۰۶ جهان انتخاب شد. کاناوارو پس از کسب این عنوان گفت: «الان خیلی هیجان‌زده هستم چرا که افتخار خیلی بزرگ و خاطره‌انگیزی را به دست آورده‌ام و این موفقیت را به مدیران فوتبال ایتالیا هدیه می‌کنم.» در آخرین رای‌گیری کاناوارو با ۴۹۸رای، زیدان با ۴۵۴رای و رونالدینیهو با ۳۸۰ رای به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند. مدافع ۳۳ساله رئال در پایان از تمامی مربیان و کاپیتان‌هایی که به او رای داده بودند، تشکر کرد. آلاردیس: بکهام را می‌خواهیم

گروه ورزش- سام آلاردیس، سرمربی بولتون از دیوید بکهام درخواست کرد، در صورت ترک رئال‌مادرید به این تیم بپیوندد. آلاردیس گفت: «ما به شدت خواهان امضای قرارداد با بکهام هستیم. همه فکر می‌کنند که این اتفاق غیرممکن است، اما یوری ژورکائف را به خاطر بیاورید که به تیم ما پیوست.» وی در پایان ادامه داد: «من نمی‌گویم که این اتفاق در مورد بکهام حتما خواهد افتاد اما خیلی تمایل دارم که به حقیقت بپیوندد.»

«ون درسار»تا ۲۰۰۸ در منچستر

گروه ورزش - ادوین ون درسار دروازه‌بان منچستر یونایتد با سران این باشگاه به توافق رسید تا ژوئن سال ۲۰۰۸ قراردادش را با این تیم تمدید کند. ون‌درسار گفت: «خوشحالم با سران منچستر برای ادامه همکاری به توافق رسیدم و قراردادم را به خاطر هواداران، تمدید کردم.»

آری‌هان به کامرون بازگشت!

گروه ورزش - آری‌هان سرمربی تیم فوتبال کامرون با اعلام رسمی روژه‌میلا، وزیر ورزش این کشور در سمت خود ابقا شد. روژه میلا اعلام کرد مشکلات بین آری‌هان و مسوولان ورزش کامرون برطرف شد و این مربی همچنان هدایت تیم ملی این کشور را بر عهده خواهد داشت. آری‌هان چند وقت قبل به خاطر اختلاف با فدراسیون کامرون این کشور را به مقصدی نامعلوم ترک کرده بود و اطلاعی از وی در دست نبود که با حل شدن مشکلات دوباره به این کشور بازگشت و تاکید کرد که مسوولان ورزش کامرون حق دخالت در کار وی را ندارند.

کلوزه و پانتلیچ آقای گل شدند

فاینال اسپورت نیوز - در پایان بازی‌های دور رفت مسابقات بوندس‌لیگا آلمان کلوزه و پانتلیچ با ۱۰ گل به عنوان آقای گل مسابقات شناخته شدند. میروسلاو کلوزه بازیکن وردربرمن به همراه مارکو پانتلیچ بازیکن هرتابرلین در ۱۷بازی موفق شدند، ۱۰گل به ثمر برسانند. روی ماکای مهاجم هلندی بایرن مونیخ با زدن ۹گل در رده دوم قرار دارد و ماریو گومش از اشتوتگارت و دیگو بازیکن برمن با ۸گل در جایگاه سوم قرار گرفتند.