پروانه کُبره - بازیکنان پرسپولیس: فرشید کریمی، ساها، حاجی‌زاده، رضایی، زارعی، نیکبخت‌واحدی، اسدی، آشوبی، معدنچی، بادامکی (محمد پروین ۷۳)، خرسندی (فراز فاطمی ۴۱). سرمربی: مصطفی دنیزلی

بازیکنان ملوان: غلامعلی‌زاد، تامینی، نیک‌نظر، صادقی، خدامرادی (فلاحتی ۸۰) زارع، سالارزاده، یوسف‌زاده (قباخلو ۷۴)، گیاهی (حیدری ۷۰)، ساجدی و رافخایی.

سرمربی: محمد احمدزاده

اخطارها: خرسندی (۳۷)، زارع (۴۱)، سالارزاده (۶۸)، آشوبی (۸۶) و زارعی (۹۱).

ادامه هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر دیروز در شهرهای مختلف و با آب و هوای متفاوت برگزار شد و یکبار دیگر ملوان بندرانزلی در آن زمین مثال‌زدنی‌اش میزبان پرسپولیس تهران بود. در حالی که نیمی از مصدومان و محرومان سرخ‌پوشان روز گذشته به جمع پرسپولیس پیوسته بودند، اما باز هم نتوانستند از شر مساوی‌های پیاپی نجات پیدا کنند. شیث رضایی، رابرت‌ ساها، ابراهیم اسدی و احسان خرسندی آمده بودند که طلسم مساوی کردن‌های پرسپولیس را در مقابل انزلی‌ها بشکنند، اما این اتفاق هرگز نیفتاد. دنیزلی قبل از این بازی وعده داده بود که با اضافه شدن نفرات جدید تدابیری ویژه برای شکست ملوان در سر دارد ولی بازی هر کی به هر کی بازیکنان این تیم به اضافه خطاهای پی‌درپی در نهایت جز یک تساوی نتیجه‌ای دیگر در بر نداشت. البته در این که زمین انزلی جایی برای عرض اندام هیچ بازیکنی نیست شکی وجود ندارد، اما بازیکنان پرسپولیس اتفاقا دیروز بازی ناهماهنگ و بی اثری را به نمایش گذاشتند. شاید به جرات بتوان گفت پرسپولیس به غیر از دو سه مورد حساس در طول ۹۰ دقیقه جز زیر توپ زدن کار مفید دیگری بلد نبود. بد بازی کردن پرسپولیس در مصاف با انزلی زمانی به اوج خود رسید که دنیزلی برای هجومی کردن تیمش با بیرون کشیدن بادامکی به محمد پروین میدان داد. بازی دادن پروین در روزی که پرسپولیس دنبال ۳ امتیاز این بازی بود هر چند کار اشتباهی نبود، اما این بازیکن با هدر دادن ۲ موقعیت حساس فقط باعث عصبانیت دنیزلی شد. موقعیت‌های نه‌چندان حساس دیگر قرمزهای تهرانی هم با بی‌دقتی و شاید بی‌انگیزگی سایر بازیکنان به هدر رفت. معدنچی و نیکبخت دو بازیکنی بودند که در این دیدار بیشتر از بقیه با توپ برخورد داشتند، اما هیچ‌ کدام نتوانستند موقعیتی حساس برای تیم‌شان خلق کنند. روی هم رفته بازیکنان پرسپولیس با این‌که در زمین انزلی علی اصغری‌ بازی کردند موفق شدند در مقابل ملوان یک امتیاز به دست آورند تا بی‌نصیب نمانند.

کسب این تک امتیاز برای پرسپولیس به احتمال زیاد عواقب بدی برای کادر فنی به‌خصوص دنیزلی درپی خواهد داشت چرا که هیات‌مدیره طی هفته‌های گذشته هر از گاهی اولتیماتوم‌های پنهانی به سرمربی تیم‌شان داده بودند، اما ملوانی که زمین خود را برگ برنده‌اش در مقابل حریفان می‌داند دیروز نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد. هر چند موقعیت‌های حساس ملوانی‌ها در هر دو نیمه بیشتر از پرسپولیس بود، اما شاگردان احمدزاده نتوانستند در زمین خود چهره واقعی یک میزبان را به‌نمایش بکشند و از امتیاز میزبانی‌شان به بهترین نحو استفاده کنند. تعویض‌های احمدزاده و هجومی کردن تیمش به‌خصوص در نیمه دوم باعث حرکت رو به جلوی ملوانی‌ها شد، اما بی‌دقتی سفیدپوشان ملوان در پاس دادن و زدن ضربات آخر نتیجه‌ای برای این تیم نداشت. ملوانی‌ها علت پیروز نشدن در این دیدار را داور مسابقه می‌دانند آنها معتقدند رفیعی برای این بازی نه‌تنها خوب سوت نزد بلکه در لحظاتی نیز به ضرر این تیم در سوتش دمید. البته بد سوت زدن داور در این دیدار هم صدای انزلی‌ها را درآورد و هم صدای دنیزلی را، چرا که اگر بعضی از سوت‌ها زده می‌شد و بعضی دیگر زده نمی‌شد شاید نتیجه با تساوی بدون گل خاتمه نمی‌یافت. به هر حال بازی دیروز دو تیم پرسپولیس و ملوان بدون این‌که توپی از دروازه‌ها رد و بدل شود پایان یافت.

اگر ملوان ته‌جدولی این بازی را می‌برد وضعیتش در جدول بهبود می‌یافت و در آن طرف زمین هم اگر پرسپولیس برنده میدان بود قطعا انتقادات از این تیم کمتر می‌شد. به هر حال با این نتیجه هیچ اتفاقی در بالای جدول لیگ برتر نیفتاد.

نتایج امروز بازی‌های لیگ برتر

مس کرمان ۳ - استقلال اهواز ۱

فولاد خوزستان ۱ - برق شیراز ۲

فجر سپاسی ۱ - سپاهان ۱

پاس ۱ - سایپا ۲.