جواد گل زد

اکبر خان‌محمدی - یک روز بعد از این اظهارنظر که «اگر موقعیتی گیرم بیاید گلش می‌کنم» جواد نکونام برای اوساسونا گل زد! او پیش تر موفق شده بود پاس گل بدهد ولی همه انتظار داشتند او برای اوساسونا گل هم بزند، یکشنبه شب انتظارها به پایان رسید و شماره ۲۴، توانست اولین گل فصل را وارد دروازه ویارئال کند. این گام دیگری در راه موفقیت بود. او بعد از اینکه توانست جا پای خود را در ترکیب قرمزها محکم کند، به یاد روزهای بازی در پاس، به گلزنی هم فکر کرد: «خب، بازیکنی که گل می‌زند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.» حالا توجهات به جواد دو چندان شده، او در رای‌گیری از طرفداران، فعلا عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کرده است، بی‌شک امروز، نکونام موفق‌ترین لژیونر ایرانی است. در حالی که سایر لژیونرهای ایرانی روزهای آرامی را پشت‌سر می‌گذارند، نکونام تازه گرم کرده است.

او در ۹ بازی اوساسونا حاضر بود. اگر زیگاندا می‌دانست بازیکن ایرانی‌اش اینقدر به درد می‌خورد مطمئنا از شروع فصل او را به کار می‌گرفت ولی ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است! نکونام در ۹ بازی اخیر اوساسونا یک پای ثابت بوده و تنها به دلیل سفر به ایران برای بازی با کره روی نیمکت نشست. جواد در ۹ بازی که برای این تیم انجام داده تنها ۲بار از زمین بازی بیرون آمده است. او در ۶بازی ۹۰دقیقه کامل حضور داشته هر چند هفته گذشته در جام یوفا برابر پارما در دقیقه ۷۷ تعویض شد. جواد در طول فصل تنها ۲ کارت زرد دریافت کرده که این آمار خوبی برای یک هافبک دفاعی جنگنده است. به‌رغم اینکه زیگاندا سرمربی اوساسونا به سیستم چرخشی استفاده از بازیکنان اعتقاد دارد، ولی ترجیح می‌دهد نکونام را به صورت ثابت در ترکیب تیم‌اش بگذارد. جواد یکشنبه شب، زمانی که ۴۳دقیقه از بازی اوساسونا و ویارئال گذشته بود، ثابت کرد زیگاندا اشتباه نکرده است. او در این لحظه زمانی که هکتور فونت کرنر را روی دروازه ویارئال ارسال کرد با ضربه سر توپ را وارد دروازه حریف کرد. ساکرفت در تحلیل این بازی می‌نویسد: «گل نکونام باعث شد تا زیگاندا نفس راحت‌تری بکشد چون وبو هم در دقیقه ۱۴ یک گل برای اوساسونا زده بود.»

نکونام در این بازی ۹۰دقیقه برای تیم‌اش بازی کرد. او در کنار دیوید لوپز جزو بهترین بازیکنان اوساسونا بود. در شبی که جواد برای این تیم گل زد، اوساسونا موفق شد در خارج از خانه ویارئال را با نتیجه جالب ۴ بر یک شکست دهد تا با ۲۰امتیاز در رده دهم لالیگا قرار بگیرد.

جواد می‌آید

با فرا رسیدن کریسمس و تعطیلات نیم‌فصل لیگ‌های اروپایی لژیونرها به ایران باز خواهند گشت. جواد نکونام هم اواخر این هفته به تهران برمی‌گردد تا پس از نیم‌فصلی سنگین، استراحت کند. او احتمالا دو هفته در تهران خواهد بود و سپس به اسپانیا باز می‌گردد.