گروه ورزش - اگر حسین رضازاده در وزنه‌برداری طلا نمی‌گرفت، هنوز کاروان ایران حتی یک طلا هم نداشت.

اما او قهرمان وزنه‌برداری سنگین وزن آسیا شد تا ایران بدون طلا نماند. حتی هادی ساعی هم که یکی از امیدهای طلایی ایران بود برنز گرفت تا ایران در رده‌های یک رقمی جدول رده‌بندی نباشد.

در‌حال‌حاضر ایران با یک طلا، ۵ نقره و ۲ برنز در رده شانزدهم قرار دارد.

ساعی هم طلا نگرفت

کاپیتان تیم ملی تکواندوی کشورمان از راهیابی به فینال پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در دوحه بازماند و به نشان برنز این دوره از مسابقات قناعت کرد. هادی ساعی در مرحله نیمه نهایی وزن پنجم پیکارهای تکواندوی بازی‌های آسیایی دوحه مغلوب حریفی از کشور کره جنوبی شد و از راهیابی به فینال این مسابقات بازماند.

هادی ساعی در مصاف با «یونگ لی» نتوانست مبارزه قابل قبولی را ارائه کند و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب این تکواندوکار پرقدرت و عنواندار شد تا برنز بگیرد.

ساعی پیش از این در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود و در دور دوم «محمد ابولی بده» از اردن را ۴ بر ۲ و در دور سوم نیز «یو چی سونگ» از چین تایپه را ۴ بر۳ از پیش روی برداشته بود.

صدرنشینی واترپلو

تیم واترپلوی ایران با غلبه بر قطر در چارچوب بازی‌های آسیایی دوحه در صدر گروه A قرار گرفت.

ایران که در نخستین دیدار خود برابر قزاقستان، قهرمان سه دوره متوالی بازی‌های آسیایی به تساوی ۱۰ بر ۱۰ رسید، در دومین بازی در یک دیدار یک طرفه با نتیجه ۱۷ بر ۳ مقابل قطر، میزبان این رقابت‌ها به پیروزی دست یافت تا در راس جدول رده بندی گروه اول قرار گیرد.

در گروه اول ایران، قزاقستان، کره جنوبی و قطر حضور دارند که ایران سومین دیدار خود را یکشنبه با کره جنوبی برگزار می‌کند.

بدنساز ایرانی فینالیست شد

در اولین روز از مسابقات پرورش اندام بازی‌های آسیایی دوحه، سامان سرابی به مرحله‌ فینال وزن ۷۰- کیلوگرم راه یافت. سامان سرابی در گروه مقدماتی وزن ۷۰- کیلوگرم مسابقات پرورش اندام با قرار گرفتن در مکان چهارم دور مقدماتی به فینال راه یافت. در این رقابت نمایندگان سنگاپور، بحرین و اندونزی در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

شگفتی بسکتبال تکرار نشد

تیم ملی بسکتبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های بسکتبال پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶دوحه مقابل تیم قطر، میزبان رقابت‌ها شکست خورد.

در این دیدار که پنج‌شنبه شب در سالن بسکتبال سیتی‌اسپورت شهر دوحه برگزار شد ، تیم ایران با نتیجه ۷۸ بر ۶۱، بازی را به حریف خود واگذار کرد.

مردان و زنان رویینگ آخر شدند

تیم‌ملی رویینگ مردان چهارنفره ایران در رده یازدهم این رشته بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قرار گرفت.

ملی‌پوشان رویینگ مردان ایران عصر پنجشنبه با کسب زمان ۸۰/۳۳/۳ دقیقه در میان تیم‌های شرکت‌کننده در مکان آخر ایستاد. امین گیلانپور، محمود پیل تن، آرمان مختابا و شاهین آذری اعضای تیم ملی رویینگ چهار نفره ایران را تشکیل می‌دادند. در این رشته تیم‌های ژاپن، هندوستان و اندونزی عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در رقابت‌های رویینگ چهار نفره زنان این بازی‌ها نیز روز گذشته تیم ایران در میان هفت تیم شرکت‌کننده، هفتم شد.

شکست در تکواندوی زنان

نازیلا نظامی اولین تکواندو کار زن ایرانی در رقابت‌های اسیایی دوحه قطر با شکست از حریف اندونزی، از گردونه مسابقات حذف شد.

نظامی که در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در دور دوم و در نخستین مسابقه خود با شکست ۷ بر ۲ مقابل وانگسا پودری از اندونزی از ادامه رقابت‌های آسیایی دوحه قطر باز ماند.

در ادامه این رقابت‌ها سارا خوش جمال فکری، زینب حیدری، مهروز ساعی، مرجان تات لاری وافسانه شیخی دیگر تکواندوکاران ایران در روزهای آینده با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

شکست در نخستین دیدار سپک‌تاکرا

در اولین روز مسابقات سپک تاکرا در بخش«رگو»ی بازی‌های آسیایی دوحه تیم ایران از «میانمار» شکست خورد.

مسابقات بخش رگو در رشته ورزشی سپک تاکرا صبح جمعه در سالن السد قطر آغاز شد و طی آن تیم ایران با نتیجه ۱۴ بر ۴۲ از تیم میانمار شکست خورد. در تیم ایران مجید سلمانی، جمیل کر و حمید جعفری‌پور حضور داشتند.