یک قدم تا نیمه‌نهایی

گروه ورزش- «چین را شکست می‌دهیم، مثل آب خوردن». این حرف‌ رنه سیموئز، سرمربی تیم‌ملی امید قبل از بازی تیمش مقابل چین است. او معتقد است شکست دادن چین کار راحتی است. اما این حرف‌های سرمربی برزیلی تیم‌ امید ایران نمی‌تواند دل مردم را قرص کند. چون هیچ‌کس امید ندارد که ایران در بازی‌های آسیایی قهرمان شود. عملکرد ضعیف تیم‌ملی در بازی‌های مرحله مقدماتی باعث شده تا این اتفاق بیفتد. تیم سیموئز برای قهرمانی به این مسابقات رفته و نمی‌خواهد به این راحتی از گردونه بازی‌ها کنار برود، اما این‌طور که پیدا است تیم‌ملی امید ایران از لحاظ روحی دچار مشکل شده. رودباریان دروازه‌بان تیم‌ملی امید می‌گوید: «به خاطر فشاری که روی تیم است، از لحاظ روحی افت کرده‌ایم. با عملکردی که در این بازی‌ها داشتیم با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شدیم که این مساله روحیه بچه‌ها را هر روز ضعیف‌تر می‌کند.»

از حرف‌های رودباریان پیدا است که در اردوی تیم‌ملی چه جو بدی وجود دارد. حتی برخی دیگر از بازیکنان نیز حرف‌های او را تایید می‌کنند و از شرایط تیم ناراضی هستند. این در حالی است که مربیان تیم‌ملی نمی‌خواهند در این باره حرفی بزنند. آنها معتقدند ایران در این مرحله چین را شکست می‌دهد و به نیمه‌نهایی صعود می‌کند. مسوولان تیم‌ملی می‌خواهند با این حرف‌ها نشان بدهند که هیچ مشکلی وجود ندارد. پنجعلی، مربی تیم‌ملی امید می‌گوید: «مشکلی برای بازی با چین نداریم. از حالا می‌توانید قدرت ایران را در مسابقات ببینید. البته چین هم تیم خوبی دارد و شکست دادن آنها کمی سخت است.»

سیموئز برای اینکه تیمش در بازی امروز مشکلی نداشته باشد، به همراه چند تن از دستیارانش بازی چین و عمان را از نزدیک آنالیز کرد. او با آنالیز کردن تیم‌ملی چین در تمرینات حاضر شد و نقاط ضعف و قوت چینی‌ها را گفت.

مسوولان فدراسیون فوتبال برای اینکه بازیکنان تیم‌ملی امید در بازی امروز روحیه بگیرند به ورزشگاه الریان می‌روند. قرار است داریوش مصطفوی، دبیرکل فدراسیون فوتبال به همراه کیومرث هاشمی، سرپرست فدراسیون این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

در طرف دیگر زمین، تیمی با انگیزه بسیار خوب وجود دارد. تیم‌ملی امید چین که به گفته کارشناسان در این بازی‌ها خوب بوده می‌خواهد با شکست دادن ایران قدرتش را به رخ تیم‌های دیگر بکشد. آنها برای بردن تیم‌ملی ایران چندین بار فیلم بازی‌های مار را دیدند و آن را آنالیز کردند. سرمربی تیم‌ملی چین بعد از دیدن فیلم بازی‌های ایران در مرحله مقدماتی گفت: «فکر می‌کنم ایران ضعیف شده. ما فکر می‌کردیم با قهرمان این دوره از مسابقات بازی داریم. اما این‌طور که پیدا است شکست دادن ایران در این مرحله کار دشواری نباشد.»

به هر حال، چینی‌ها دیروز کار‌های تاکتیکی را مرور کردند و برای بازی امروز آماده شدند.

برنامه‌ بازی‌های یک‌چهارم نهایی دوحه

ایران- چین ساعت ۳۰/۱۶، تایلند- قطر، ساعت ۳۰/۱۶، ازبکستان- عراق، ساعت ۳۰/۱۹، کره‌جنوبی- کره‌شمالی ساعت ۳۰/۱۹.