لشگرکشی هند به دروازه ایران!

پروانه کُبره- فکرش را بکنید سرمربی هنگ‌کنگ از این که در مقابل فوتبال ایران به پیروزی نرسیده و شاگردانش نتوانستند دروازه ایران را چند بار باز کنند متاسف است! تیمی که در خواب هم نمی‌دید بتواند مقابل ایران توپی را از خط دروازه رد کند، حال مدعی شده است که اگر پنالتی را از امیدهای ایران بگیرند، حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

ببینید چه بر روز فوتبال ایران آمده است که تیم‌هایی چون مالدیو و هنگ‌کنگ به راحتی به ایران گل می‌زنند و ناراحتند که چرا بازی را نبرده‌اند. نوبتی هم باشد امروز نوبت هند است که بیاید و برای تیم‌مان شاخ و شانه بکشد. اگر تیم امید ایران در بازی امروز هم مثل ۲ بازی قبل بازی کند، باید مطمئن شویم بچه‌ها به زودی به ایران برمی‌گردند.چرا که تیم امید ایران برای صعود به مرحله بعدی باید هند را شکست دهد. اما با این اوضاع و احوال و روند نزولی تیم در هر بازی نباید امیدوار به رخ دادن این اتفاق بود. البته سرمربی تیم امید با اعتماد به نفس مثال زدنی‌اش، پیش از شروع بازی، هند را شکست داده است! و حتی از حالا برای کسب مدال طلای این دوره از رقابت‌ها نیم‌خیز شده است!!

«قبل از این که راهی دوحه شوم با خودم عهد کردم تیم امید ایران در این مسابقات اول شود.هنوز هم معتقدم بچه‌ها این شایستگی را دارند که در آسیا بر سکوی نخست بایستند.البته قبول دارم که تیم ما در دو بازی اخیر بازی خوبی را به نمایش نگذاشتند و در حد انتظار ظاهر نشدند اما مطمئن باشید بازی به بازی بهتر می‌شوند و امروز مقابل هند بازی متفاوتی را به نمایش خواهند گذاشت.»

بازی امروز تیم ملی امید در مقابل تیم هند تا حد زیادی وضعیت ایران را در این گروه مشخص می‌کند.هند در دو بازی قبل خود یک برد و یک تساوی به دست آورده و برای صعود به مرحله بعدی احتمالا هر چه در چنته دارد رو می‌کند.امید ایران هم در صورتی می‌تواند امیدوار به صعود باشد که تغییرات اساسی در خط دفاعی و حمله تیم به وجود بیاید.با توجه به مشکل گل‌زنی تیم امید اگر هند موفق به باز کردن دروازه ایران شود شاید این بار مهاجمان گل نزن ایران نتوانند از موقعیت‌های احتمالی که به وجود می‌آید استفاده کنند و گل بزنند.

اگر این اتفاق بیفتد تبعات بدی برای ایران به وجود می‌آید.

مازیار زارع در این دوره از مسابقات به رغم اینکه فرصت‌های زیادی برای گل زدن داشت تنها ۲ گل برای تیم‌مان زده است. زارع بازی بسته حریفان ایران را عامل گل‌ نزدن مهاجمان تیم امید می‌داند:‌ «هنگ‌کنگ در مقابل ما بسیار بسته بازی کرد. به همین خاطر ما نیز مجبور شدیم از طریق شوت‌های از راه دور، شانس گلزنی خود را افزایش دهیم. ضمن اینکه باید بگویم در گلی که به ثمر رساندم شانس با من همراه بود.»

رنه سیموئز، سرمربی تیم امید کشورمان روی آرش برهانی هم حساب ویژه‌ای باز کرده بود، اما این مهاجم نتوانست رضایت کادر فنی و کارشناسان فوتبال را جلب کند. این در حالی است که مربی برزیلی امید، قبل از سفر به دوحه بر تقویت خط دفاعی تاکید زیادی داشت، اما دیدیم که در دو بازی اخیر، دو تیم ضعیف به راحتی دروازه ایران را باز کردند. وضعیت دروازه هم بهتر از وضعیت خطوط دیگر نیست. حسن رودباریان، امید اول تیم امید در دوحه است، اما گل خوردن از مالدیو و هنگ‌کنگ نقطه منفی در کارنامه این دروازه‌بان باقی خواهد گذاشت. البته رودباریان وضعیت روحی بد بازیکنان را عامل اصلی خوب بازی نکردن و گل خوردن از تیم‌های کلاس پایین فوتبال می‌داند:‌ «تعلیق فوتبال ایران و مباحث مطرح شده در رابطه با تیم‌ملی امید بر روحیه کلیه ملی‌پوشان تاثیر گذاشت. هنوز هم نمی‌دانیم وضعیت فوتبال ایران به کجا می‌کشد، به خاطر همین، انگیزه‌ای برای بازی کردن نداریم و هر لحظه خبر‌های جدیدی از تعلیق فوتبال ایران به گوش می‌رسد.»

دلایل مختلفی برای بد بازی کردن تیم امید در این دوره از بازی‌های آسیایی وجود دارد، اما آنچه در‌حال‌حاضر، کارشناسان جهانی فوتبال را متحیر کرده‌، این است که چرا تیمی که در دوره قبل قهرمان بوسان شده امروز در مقابل مالدیو و هنگ‌کنگ به زور بازی‌هایش را می‌برد و زانوی غم بغل می‌گیرد که با هند چه کند؟

بازی امروز ایران مقابل هند که ساعت ۱۵/۱۷ شروع می‌شود جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. در‌حال‌حاضر تیم ایران زیر ذره‌بین کشور‌های عربی و اروپایی قرار دارد و همه منتظرند تا ببینند تیمی که وضعیتش برای بازی‌های بین‌المللی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به هند هم اجازه می‌دهد نیم‌نگاهی به دروازه ایران داشته باشد یا نه.