موفقیت بسکتبال و شنای ایران

کاروان ورزشی چین با کسب ۴۸ مدال در چهارمین روز بازی‌های آسیایی دوحه در صدر جدول رده‌بندی توزیع مدال این رقابت‌ها قرار دارد. چین با کسب ۳۰ مدال طلا، ۱۱ نقره، ۷ برنز و مجموع ۴۸ مدال در چهارمین روز این بازی‌ها در صدر جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها قرار دارد. ژاپن با ۷ مدال طلا، ۱۰ نقره، ۱۰ برنز و مجموع ۲۷ مدال در جایگاه دوم قرار دارد. در این رده‌بندی کره جنوبی با ۴ مدال طلا، ۸ نقره، ۱۴ برنز و مجموع ۲۶ مدال در رده سوم قرار دارد.قزاقستان با ۳ مدال طلا، ۳ نقره، ۳ برنز و مجموع ۹ مدال در رده چهارم ایستاده و کویت با ۲ طلا، یک برنز و در مجموع ۳ مدال در رده پنجم قرار دارد.

در این رده بندی تیم ایران با دو مدال نقره در جایگاه پانزدهم ایستاده است.

پیروزی قاطع بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران با شکست کره‌جنوبی در دومین دیدار پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی قطر، برای دومین بار همه را متعجب کرد.

پس از شکست ناباورانه ایران در بازی مقابل اردن در اولین دیدار خود که همه حاضران و دست‌اندرکاران و برگزار‌کنندگان مسابقات را متعجب کرده بود، این بار شکست کره مدعی قهرمانی که روز یکشنبه در سالن بسکتبال اسپرت سیتی اتفاق افتاد، همه را به تعجب واداشت. تیم ایران در یک بازی تهاجمی موفق شد کره‌ای را که برای تصاحب قهرمانی این مسابقات خود را آماده کرده با نتیجه ۸۹ بر ۷۵ شکست دهد و در پایان دومین بازی، خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی مطرح کند. تیم ایران در سومین دیدار خود روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه مقابل بحرین قرار می‌گیرد.

شنای ۴ در۲۰۰ متر در فینال

تیم شنای ۴ در ۲۰۰ متر تیمی ایران در مسابقات شنای پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دوحه با شکست رکورد ملی راهی مرحله فینال شد. تیم شنای ۴ در ۲۰۰ متر آزاد تیمی ایران مرکب از سهیل آشتیانی، سعید آشتیانی، محمد بیداری و امین نوشادی با ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۵۴صدم ثانیه راهی مرحله فینال این رقابت‌ها شد.

حذف شناگران ‌٥٠ متر آزاد

در چهارمین روز از بازی‌های آسیایی دوحه شناگران کشورمان در ماده‌ ۵۰ متر آزاد مردان از صعود به مرحله‌ بعدی بازماندند. مسابقات مقدماتی ۵۰ متر آزاد مردان صبح دیروز در پنج گروه و با حضور دو ورزشکار ایرانی آغاز شد و طی آن حمیدرضا مبرز در گروه چهارم با ثبت زمان ۲۴ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه در مکان ششم قرار گرفت و از صعود به مرحله‌ بعدی بازماند. دراین گروه شناگر کشور سوریه با زمان ۲۲ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه اول شد. همچنین در گروه پنجم رقابت‌ها نیز پاشا وحدتی با زمان ۲۴ ثانیه و ۴۰ صدم ثانیه در مکان هشتم قرار گرفت. وی نیز از صعود به مرحله‌ بعدی رقابت‌های ۵۰ متر مردان بازماند. در این گروه شناگری ژاپنی با زمان ۲۳ ثانیه و ۵ صدم ثانیه اول شد.

تیرانداز ایرانی سی‌و‌هفتم شد

الهه احمدی، تیرانداز زن کشورمان در رقابت های ۵۰ متر خفیف در بازی‌های آسیایی دوحه قطر به عنوانی بهتر از سی و هفتمی دست پیدا نکرد. الهه احمدی، تیرانداز عضو تیم ملی ایران که تنها شرکت‌کننده در مسابقات تفنگ بادی ۵۰ متر خفیف به صورت درازکش بود با کسب رکورد ۵۶۵ امتیاز به عنوانی بهتر از سی وهفتمی دست نیافت و از دور مسابقات کنار رفت.

ناکامی تیرانداز ایرانی

الهه احمدی در ماده‌ تفنگ جنگی ‌٥٠ متر درازکش از دور رقابت‌های بازی‌های آسیایی کنار رفت. مسابقات دور مقدماتی رشته‌ تفنگ جنگی ‌٥٠ متر درازکش زنان در بازی‌های آسیایی دوحه از صبح دیروز آغاز شد و طی آن الهه احمدی در بین چهل ورزشکار شرکت‌کننده در مکان سی و هفتم قرار گرفت. در این جدول یک نفر از شرکت کنندگان از دور رقابت خارج شده بود.

توقف سه شطرنج‌باز

دور هفتم از مسابقات شطرنج پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه دیروز دوشنبه در سالن «الدنا» شهر دوحه برگزار شد و سه شطرنج باز کشورمان مقابل حریفانشان متوقف شدند.

در رقابت‌های این دور و در بخش بانوان «آتوسا پورکاشیان» مقابل «ژو ژائو» از چین به تساوی رسید. «پورکاشیان» هم‌اکنون با کسب ۴/۵ امتیاز به همراه شطرنج‌باز هندوستانی در صدر این بخش است.

«احسان قائم‌مقامی» دیگر شرکت‌کننده ایران در این مسابقات صبح دیروز مقابل «انامول حسین» از بنگلادش به تساوی رسید و امتیازات خود را به ۴ رساند.

همچنین الشن مرادی صبح دیروز به مصاف «آن دونگنگوین» از ویتنام رفت که در پایان این دیدار با نتیجه تساوی خاتمه یافت. مرادی نیز با این تساوی صاحب ۴ امتیاز شد.