محبوبیت احمد‌ی‌نژاد در کشورهای عربی

گروه ورزش - استقبال تیم‌های ورزشی عربی و هواداران آنها از محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران بیش از پیش بر محبوبیت رییس جمهور ایران صحه گذاشت. عرب‌ها معتقد بودند که مواضع ایران نسبت به رژیم صهیونیستی به ویژه هولوکاست محبوبیت احمدی نژاد را در میان کشورهای عربی بالاتر برده است. احمدی نژاد رییس جمهور ایران بعد از شرکت در مراسم افتتاحیه به ایران برگشت. اساسنامه ایران تا چند روز دیگر آماده می‌شود

فدراسیون فوتبال با توجه به درخواست‌های مکتوب فیفا که به تهران ارسال شده است. تاکنون یک جلسه با حضور روسای کمیته‌های داخلی فدراسیون فوتبال، برای بررسی پیشنهادها تشکیل شده است و امروز دومین نشست نیز برگزار می‌شود تا نسبت به نظرات موجود به جمع‌بندی برسند. سیدرضا افتخاری، نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران از تشکیل نشست‌های تخصصی برای اصلاح اساسنامه این فدراسیون خبر داد و تاکید کرد که ایران تا پیش از ۱۲دسامبر اساسنامه اصلاح شده را تحویل فدراسیون جهانی فوتبال می‌دهد.

مراسم افتتاحیه پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دوحه ۲۰۰۶

فاینال اسپورت نیوز- پانزدهمین دوره مسابقات ورزشی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، جمعه شب با برگزاری مراسمی در ورزشگاه خلیفه دوحه و با حضور امیر قطر و شماری از مقامات عالیرتبه کشورهای مختلف از جمله محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران و روسای فدراسیون‌های بین‌المللی و شرکت‌کنندگان در این بازی‌ها افتتاح شد. در این رقابت‌ها سیزده هزار ورزشکار از ۳۹ رشته ورزشی با ۴۵ کشور به مدت پانزده روز با هم مسابقه می‌دهند. کاروان ورزشی ایران با ۲۴۳ ورزشکار زن و مرد در رشته مردان و هشت رشته زنان در این بازی‌ها شرکت کرده است.

اولین تمرین رضازاده در قطر

حسین رضازاده تنها وزنه‌بردار تیم ایران خواهد بود که در پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی به روی تخته خواهد رفت. براساس اعلام دهنوی مدیر تیم‌های وزنه‌برداری ایران، اصغر ابراهیمی که قرار بود به همراه رضازاده برای تیم ایران وزنه بزند نتوانست حد نصاب لازم رکوردگیری را به دست آورد و به قطر اعزام نخواهد شد.با این شرایط حسین رضازاده تنها وزنه‌بردار در این مسابقات است.او دیروز عصر نیز اولین تمرینش را زیر نظر مسعود قاسمی و کوروش باقری انجام داد.

حمیدرضا آصفی: رییس فدراسیون فوتبال نمی‌شوم

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و معاون کنونی پارلمانی و کنسولگری این وزارتخانه که نقش تعیین کننده‌ای در حل و فصل تعلیق فوتبال ایران داشته است، تاکید کرد که این تلاش وی در شرایط کنونی تنها برای سربلندی فوتبال ایران است و نباید از این موضوع تعبیر دیگری شود. حمیدرضا آصفی می‌گوید: به دلیل مشغله‌های کاری فراوان علاقه‌ای به انجام کارهای اجرایی در فوتبال نداشته‌ام. در شرایط کنونی نیز علاقه‌ای به ریاست فدراسیون فوتبال ندارم و تنها به عنوان یک علاقه‌مند در خدمت ورزش هستم. او معتقد است که مشکلات تعلیق فوتبال به زودی و به صورت نهایی حل خواهد شد.

رکورد ملی شکسته شد

نخستین روز مسابقات شنای بازی‌های آسیایی دوحه با شکسته شدن یک رکورد ملی برای نمایندگان ایران همراه بود. در مسابقات شنای ماده‌ ۴۰۰ متر مختلط انفرادی شاهین برادران و سعید آشتیانی دو نماینده‌ ایران بودند که در دسته‌ اول سعید آشتیانی با زمان ۴ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۱۱ صدم ثانیه رکورد ملی ایران در این ماده را به میزان ۳۵ ثانیه ارتقا بخشید. در دسته دوم نیز شاهین برادران، رکورد آشتیانی را شکست و یک رکورد جدید به جای گذاشت. او با ثبت زمان ۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه رکورد خود را یک ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه بهبود بخشید.

تیم ملی تکواندو امروز راهی دوحه می‌شود

تیم ملی تکواندو ایران برای شرکت در بازی‌های آسیایی دوحه امروز راهی قطر می‌شود. اعضای تیم ملی تکواندو پس از بازگشت از سفر زیارتی مشهد مقدس و پشت سرگذاشتن ۲ روز استراحت ساعت ۱۵ روز یکشنبه از طریق فرودگاه مهرآباد راهی قطر می‌شوند. تکواندوکاران ایران در دو بخش مردان و زنان در پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت خواهند کرد.

برنامه لیگ برتر فوتبال تا نیم فصل اعلام شد

سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال، برنامه بازی‌های لیگ را تا پایان نیم فصل اول اعلام کرد. تاریخ برگزاری هفته‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ به شرح زیر است.

* هفته ۱۳ لیگ برتر- ۲۶ و ۲۷ آذر ماه

ذوب آهن- راه آهن ، ملوان- پرسپولیس ، پاس- سایپا ، استقلال- پیکان، صباباتری- ابومسلم ، مس کرمان- استقلال اهواز، فولاد- برق شیراز، فجر سپاسی- سپاهان

قبل از برگزاری هفته چهاردهم در تاریخ ۵/۱۰/۸۵، بازی معوقه مس کرمان و فولاد از هفته پنجم برگزار می‌شود.

* هفته ۱۴- ۸ و ۱۰ دی ماه

پاس- ذوب آهن ، پرسپولیس- راه‌آهن ، سایپا- استقلال ،

ابومسلم- ملوان ، پیکان- مس کرمان ، برق شیراز- صباباتری ، استقلال اهواز- فجر سپاسی، سپاهان- فولاد

* هفته ۱۵- ۱۴ و ۱۵ دی ماه

ذوب آهن- پرسپولیس ، استقلال- پاس ، راه آهن- ابومسلم ، مس کرمان- سایپا، ملوان- برق شیراز ، فجر سپاسی- پیکان، صباباتری- سپاهان، فولاد- استقلال اهواز.

غیاثی: جلالی هفته پیش برکنار شده بود

طبق مذاکراتی که جلالی با مدیرعامل باشگاه پاس انجام داد، قرار شد تا جلالی پس از بازی با استقلال اهواز از این تیم خداحافظی کند. پس از این موضوع، هیات‌مدیره باشگاه پاس و سردار غیاثی تصمیم گرفتند تا همایون شاهرخی که در لیگ دوم حرفه‌ای پاس را به مقام‌ نایب‌قهرمانی رسانده بود را به عنوان سرمربی جدید معرفی کنند. غیاثی، مدیرعامل باشگاه پاس می‌گوید: شاهرخی از دیروز رسما کار خود را با پاس آغاز کرد و در هفته دوازدهم لیگ برتر و از مسابقه با پیکان در ورزشگاه ایران خودرو بر روی نیمکت مربیگری خواهد نشست.