رییس‌جمهور به ورزشکاران روحیه داد

گروه ورزش- محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران روز گذشته برای حضور در افتتاحیه پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی دوحه به قطر رفت. در این سفر وزیر امور خارجه و حمیدرضا آصفی، احمدی‌نژاد را همراهی کردند. احمدی‌نژاد در دوحه به جمع وزرشکاران ایرانی رفت و به آنها روحیه داد تا در دوحه نتایج خوبی بگیرند. بانوان ایرانی در مسابقات جهانی اسکیت

فاینال اسپورت نیوز- پنجاه و یکمین دوره مسابقه جهانی رولراسکیت نمایشی پنج‌شنبه شب با حضور یک‌هزار و پانصد ورزشکار از ۳۰ کشور جهان در شهر بندری مورسیا در اسپانیا افتتاح شد. تیم ملی اسکیت نمایشی بانوان ایران متشکل از نسا حسن‌زاده و سارا زادمهر در این مسابقات شرکت می‌کنند. مسابقات جهانی اسکیت به مدت یک هفته در گروه مردان و پس از آن در گروه زنان در چهار رشته برگزار می‌شود.

تیم منتخب جهان

فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) اسامی تیم منتخب جهان در سال ۲۰۰۶ را اعلام کرد. فیفا که هر ساله تیم منتخب جهان را اعلام می‌کند، اسامی بهترین‌های دنیا را در یک سال ا خیر در قالب یک تیم اعلام کرد. تیم منتخب جهان در سال ۲۰۰۶ بدین شرح است:

دروازه‌بان: جان لوئیجی بوفون

مدافعان: زامبروتا، فابیو کاناوارو، جان تری و لیلیان تورام

هافبک‌ها: کاکا، آندرا پیرلو و زین‌الدین زیدان

مهاجمان: تیری آنری، رونالدینیو و ساموئل اتوئو

اولین شکست بسکتبال در دوحه

گروه ورزش- در نخستین دیدار مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی دوحه، عصر پنج‌شنبه تیم ملی ایران به مصاف تیم ملی اردن رفت که در پایان با نتیجه ۶۲ بر ۵۹ مغلوب شد. مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال بعد از باخت برابر اردن گفت: «به خودمان باختیم نه به اردن». تیم ملی بسکتبال ایران فردا به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

استارت رقابت شناگران ایران از امروز

گروه ورزش- رقابت شناگران ایران در بازی‌های آسیایی دوحه از امروز شروع می‌شود. قبل از اعزام تیم ملی شنای کشورمان به دوحه مربیان این تیم در مصاحبه‌های خود با رسانه‌ها قید کسب نتایج قابل قبول را زدند، اما محمد علیرضایی، عضو تیم ملی شنای ایران در این باره گفت: رکوردهای حریفان را می‌دانیم و شانس زیادی برای حضور چند رشته در فینال داریم.

وضعیت روحی تیم امید خوب نیست

گروه ورزش- پیروزی سه بر یک تیم ملی امید ایران برابر مالدیو نه تنها انتظارات مردم را برآورد نکرده بلکه صدای سیموئز را هم درآورد. سیموئز دلیل کسب این نتیجه را پریشانی ذهنی بازیکنانش می‌داند. او می‌گوید: «بچه‌ها از نظر روحی وضعیت مناسبی ندارند، اما امیدوارم روز به روز شرایط بهتر شود و مشکلات حل شود». ایران چهار سال پیش مالدیو را با ۱۳ و ۱۷ گل مغلوب کرده بود.

دعوت رسمی AFC از استقلال

گروه ورزش- وضعیت تعلیق فدراسیون کشورمان هنوز مشخص نشده، اما پنج‌شنبه شب کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌طور رسمی از استقلال برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا دعوت کرد. ارسال این فرم از سوی AFC بیانگر این مطلب است که مسوولان این نهاد نیز احتمال می‌دهند تعلیق بلندمدت شامل فوتبال کشورمان نشود.

شجاعی: مسخره استقلال نیستم

گروه ورزش- مسعود شجاعی به استقلال برنمی‌گردد و حاضر نیست برای این تیم بازی کند: «هر روز یک خبر جدید از استقلال به من می‌رسد. خودشان هم نمی‌دانند مرا می‌خواهند یا نه. اما دیگر به استقلال نمی‌روم. اگر مسوولان استقلال فکر می‌کنند می‌توانند هر روز تصمیم جدید بگیرند باید بگویم من مسخره آنها نیستم و در الشارجه راحت‌تر از استقلالم!»

بازگشت معصومی به تیم‌ملی فوتسال

گروه ورزش- بابک معصومی بازیکن باسابقه تیم‌ملی فوتسال کشورمان که چندی پیش از حضور در تیم‌ملی کناره‌گیری کرده بود، تصمیم گرفت دوباره پیراهن تیم‌ملی را بر تن کند. به دنبال اعلام آمادگی معصومی، سرمربی تیم‌ملی کشورمان با ابراز علاقه از بازگشت وی به جمع ملی‌پوشان اظهار امیدواری کرده که معصومی می‌تواند مهره‌ای مفید برای فوتسال ایران باشد. معصومی از ۱۸آذر در تمرینات تیم‌ملی شرکت می‌کند. اما به اردوی اسپانیا نمی‌رود.

آغاز لیگ بوکس از دی

گروه ورزش- در حالی که گفته می‌شد امسال لیگ بوکس در ایران برگزار نمی‌شود، مسوولان این رشته با تکذیب این خبر اعلام کردند دومین دوره لیگ بوکس از اول دی آغاز می‌شود. این رقابت‌ها که سال گذشته به شکل استانی برگزار شد امسال با شرکت باشگاه‌های ایران‌خودرو، پونه رشت، پیوند تهران، تربیت‌بدنی خراسان رضوی، ملوان انزلی، یاران ساری، راه‌آهن تهران و نارنجستان مازندران به مدت ۱۰هفته پیگیری می‌شود.

شکست آدمیراواکر در غیاب پاشازاده

گروه ورزش - هفته نوزدهم رقابت‌های دسته دوم باشگاه‌های اتریش با گلزنی امین متوسل‌زاده برای تیم آدمیراواکر همراه شد. آدمیراواکر با وجود گلزنی لژیونر ایرانی‌اش در مقابل لامسک، در غیاب مهدی پاشازاده تن به شکست داد و بازی را با نتیجه ۳ بر یک واگذار کرد. در این دیدار محسن فرجی دیگر بازیکن ایرانی این تیم در نقش هافبک و امین متوسل‌زاده در خط حمله در ترکیب اصلی جای گرفتند.