در حالی که فقط ۱۰ روز تا پایان مهلت فیفا باقی‌مانده، علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت‌بدنی می‌گوید: «ایران سه‌ماه فرصت دارد تا اساسنامه‌اش را تغییر دهد» گروه ورزش- فقط ۱۰ روز به پایان مهلت فیفا باقی‌مانده. اما هنوز خبری از عملکرد‌های مثبت فدراسیون و سازمان تربیت‌بدنی نیست. با شروع بازی‌های آسیایی دوحه مسوولان سازمان و فدراسیون سفر کردند. حتی علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی گفته: «در‌حال‌حاضر تمام حواسمان روی بازی‌های آسیایی است و سعی داریم در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم.»

اینها همه در حالی است که فیفا برای تعلیق فوتبال ایران تنها تا ۱۲ دسامبر (۲۱آذر) وقت داده و اگر فدراسیون ایران به تعهدات فیفا عمل نکند، احتمال دارد فوتبال ایران تا چند ماه به حالت تعلیق در بیاید. این موضوع ضرر‌های زیادی به فوتبال ایران می‌زند و تیم‌های فوتبال ایران نمی‌توانند در بازی‌های بین‌المللی شرکت کنند. سپ‌بلاتر، رییس فیفا اعلام کرده بود که این آخرین مهلت ایران است و اگر اساسنامه‌ها و شرط‌های فیفا تا ضرب‌الاجل فیفا درست نشود، فوتبال ایران به حالت تعلیق در‌می‌آید. این در حالی است که علی‌‌آبادی گفته‌های سپ‌بلاتر را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «فیفا هیچ ضرب‌الاجلی را برای تغییرات در قوانین داخلی مشخص نکرده. ما در‌حال‌حاضر کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و قرار است تا دو سه ماه آینده تغییرات اساسنامه به فیفا داده شود.»

در‌حال‌حاضر سازمان تربیت بدنی تیم چهار نفره‌ای را با عبدالرضا ساور، معاون پارلمانی سازمان، اصغر شکری، دکتر شریفی و قاسم منوچهری تشکیل داده تا مشکلات اساسنامه هرچه زودتر حل شود. گفته می‌شد این تیم چهارنفره چهارشنبه اساسنامه جدید ایران را به سوئیس بردند تا فیفا نظر نهایی‌اش را بدهد، اما ساور می‌گوید:‌ «یک دوره سمینار حقوق ورزشی در یونان در حال برگزاری بود. به همین‌خاطر به این کشور سفر کردیم. درست کردن اساسنامه بر عهده ما نیست و باید کیومرث هاشمی، سرپرست فدراسیون این مشکل را حل کند.»

این در حالی است که کیومرث هاشمی به دوحه رفته تا در افتتاحیه بازی‌های آسیایی شرکت کند. البته تغییر اساسنامه تنها با حضور هاشمی هم قابل حل نیست، چون به دستور فیفا باید کمیته پنج‌نفره‌ای به نام «کمیته عادی‌سازی شرایط» تشکیل شود که سه نفر آن از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال و دو عضو دیگر از طرف فدراسیون و سازمان تربیت‌بدنی باشند و فیفا این اعضا را تایید کرده باشد. غفاری، مسوول کمیته روابط بین‌الملل فدارسیون می‌گوید: «این اعضا باید از سوی فیفا برگزیده شوند و برای مدتی فوتبال را در ایران اداره و انتخابات ریاست فدراسیون را برگزار کنند. آنها باید در چند جلسه اساسنامه را تغییر بدهند تا ایران از خطر تعلیق فرار کند.» البته یک مشکل دیگر نیز وجود دارد. اگر ایران نتواند تا ۲۱ آذرماه اساسنامه‌اش را تغییر دهد، مشکلات فوتبال ایران بیشتر می‌شود. تیم‌ملی امید که در بازی‌های آسیایی حضور دارد اگر به فینال برسد و فیفا ایران را تعلیق کند، دیگر نمی‌تواند در فینال شرکت کند و جام به فینالیست بعدی می‌رسد.