تیر خلاصی تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در مقابل آمریکا زده شد تا ملی‌پوشان کشورمان در پنجمین مسابقه خود نیز «نه» نگفته باشند. با اینکه تیم ملی هر پنج بازی خود را در گروه C به حریفانش واگذار کرد. اما مسوولان فدراسیون والیبال و حتی سرمربی این تیم رضایت خود را از عملکرد بازیکنان صراحتا اعلام می‌کنند و معتقدند نمایش بچه‌ها در هر بازی نسبت به بازی قبل بهتر شده است.

واگذاری نتایج مسابقات در مصاف با چک، ونزوئلا، ایتالیا، بلغارستان و دیروز هم در مقابل آمریکا باعث شد تیم ملی والیبال ایران در مسابقات جهانی ژاپن به عنوان تیم آخر گروه C از راهیابی به دور بعد باز بماند.

پنج شکست در پنج بازی شاید در ظاهر نتیجه بدی باشد، اما واقعیت از چیز دیگری حکایت می‌کند.

حال که تیم ملی والیبال کشورمان قرار است دست خالی به کشور برگردد سرمربی و رییس فدراسیون هدف از شرکت در این مسابقات را کسب تجربه و آمادگی بیشتر در مصاف با بزرگانی چون چک، ونزوئلا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا عنوان می‌کنند و برای پاسخگویی به خرده‌گیری منتقدان بازی‌های دوحه را بهانه می‌آورند.

چراکه هم رقبایی که در دوحه انتظار ایران را می‌شکند حریفانی قدر و صاحب‌نام نیستند و هم این که کسب مدال طلا انگیزه‌ای خواهد شد برای بازیکنان بی‌تجربه ایران تا از عهده جبران مسابقات جهانی به شکلی شایسته برآیند.

والیبالیست‌های کشورمان دیشب در حالی ناگانو ژاپن را به مقصد تهران ترک کردند که هیچ‌کس برای استقبال از آنها به فرودگاه نرفته بود.

به هر حال تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها با قبول پنج شکست از پنج بازی کارنامه بدی در مسابقات جهانی از خود برجای گذاشت.

آمریکا آخرین حریفی بود که ایران هر سه ست را با امتیازهای ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۳ واگذار کرد و در قعر جدول گروه سوم قرار گرفت.