پروین: انگار دنیزلی در رختکن حرف نمی‌زند

اکبر خان‌محمدی «پرسپولیس افت کرده» این اولین انتقاد علی‌پروین در فصل جدید لیگ برتر بود. مثل اینکه او در بازی با فجر سپاسی خیلی حرص خورد. پروین آنقدر از عملکرد دنیزلی عصبانی بود که حرف‌های تازه‌ای درباره تیم سابقش زد و از بازیکنان و مربیان این تیم انتقاد کرد. البته این دفعه انتقادهایش فرق می‌کرد. او قصد داشت سرمربی پرسپولیس را کمک کند تا دچار مشکل نشود. به هرحال سرمربی سابق قرمزها آینده خوبی برای تیمش پیش‌بینی می‌کند. پروین معتقد است که سیستم‌های هجومی دنیزلی می‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند و به جام باشگاه‌های آسیا برساند.

اخیرا علیه پرسپولیس مصاحبه می‌کنید؟

کی مصاحبه کردیم. ما وقت سر خاروندن نداریم. چه برسه جواب تلفن بدهیم یا با روزنامه‌ها مصاحبه کنیم. اینایی که از قول ما می‌نویسند همش دروغه. چند ماه پیش فقط یک بار مصاحبه کردم و از پرسپولیس تعریف کردم.

سرتان چرا شلوغ است؟

خب ما که بیکار نیستیم. همش داریم کار می‌کنیم. الان آنقدر سرم شلوغ شده حال و حوصله هیچ کاری ندارم.

بازی‌های پرسپولیس را نگاه می‌کنید؟

اگر وقت کنم آره. چطور مگه؟

می‌خواهیم نظرتان درباره این تیم را بدانیم.

چرا از ما می‌پرسی. این همه کارشناس تو فوتبال هست. چرا به ما گیر دادید؟

اما نظر شما نسبت به پرسپولیس با نظر همه فرق می‌کند؟

به خدا قسم، قول داده بودم که دیگه راجع به پرسپولیس حرف نزنم. اما شما خبرنگاران نمی‌گذارید. هر جا باشیم پیدایمان می‌کنید و بالاخره یه حرفی از ما می‌کشید بیرون.

از وقتی که ما رفتیم تیم خوب شده. زمان آری‌هان خوب شده بود. اما دوباره افت کرد. دنیزلی تقصیر نداره. اون یه تیم بسته رو تحویل گرفته و با همین بچه‌ها داره کار می‌کنه. دنیزلی هم داشت خوب کار می‌کرد. اما دو سه هفته‌ای هست که افت کرده. پرسپولیس الان یک مشکل بزرگ داره که اگه این مشکل حل نشه به هیچ جا نمی‌رسه. اونا یاد گرفتن تا ۲۰ دقیقه اول بازی گل بزنن و خوب بازی کنن. اما تو نیمه دوم نمی‌دونم چی می‌شه که اینا ضعیف می‌شن.

بازی با فجر را دیدید؟

آره. ۲ تا که گل زدن ما گفتیم پرسپولیس رفت برای ۵-۶ تا. اما وقتی دیدم این پسره اولادی ۴-۵ تک به تک از دست داد گفتیم تیم به مشکل می‌خوره.

همینجوری هم شد. تو نیمه دوم فجر برای کم گل خوردن اومده بود و می‌خواست روی ضد حمله به گل برسد که این طوری شد. شاه‌غلام می‌دونست چیکار کنه که پرسپولیس فلج بشه.

مشکل اصلی پرسپولیس کجا است؟

زود گل می‌زنن. بعد بی‌خیال بازی می‌شن. همین اولادی زمان ما اگه این توپ‌ها بهش می‌رسید نمی‌تونست گل نزند اما حالا دو تا گل می‌زنه بعد دیگه هرچی گیرش می‌یاد پاس نمی‌داد و خودش می‌خواد گل بزنه.

چرا اینطوری شده؟

فکر کنم این دنیزلی تو رختکن اصلا حرف نمی‌زنه. اگه هم حرف بزنه اصلا جدی نیست و همش داره می‌خنده. مربی باید مقتدر باشه و تو رختکن یه جوری حرف بزنه که بچه‌ها به خودشون بیان.

اما دنیزلی هم در رختکن عصبانی می‌شود؟

این جوری به درد نمی‌خوره. اگه عصبانی می‌شد و سر یکی دوتاشون داد می‌زد، حاجی‌زاده نیمه دوم شل نمی‌گرفت و دو تا گل به پرسپولیس نمی‌زد.

مگر حاجی‌زاده دو تا گل به خودشان زد؟

آره دیگه. پس چی. یه پاس داد مهاجم اونا تک به تک شد، یه پنالتی هم داد. اگه خودش به خودشون گل می‌زد بهتر بود.

پرسپولیس در فصل جدید چطور بود؟

تیم خوب شده. زمان ما خیلی بد بود. اما الان بهتره شده. برای هواداران، برد استقلال مهم بود که آنها را بردن. الان هر چقدر هم بد باشه تو چشم کسی نمی‌یاد.

به نظرتان پرسپولیس امسال قهرمان می‌شود؟

اگه می‌خواد اینجوری بازی کنه نه. دنیزلی باید دوباره کارشو شروع کند. اون آنقدر توقع هواداران‌رو برد بالا که از این بازی به بعد همه از تیم برد می‌خوان. دنیزلی یه خورده زرنگی کنه می‌تونه تیم را قهرمان نیم‌فصل و قهرمان فصل کنه. الان همه تیم‌ها از پرسپولیس می‌ترسن.

دنیزلی چه کار باید بکنه که نکرده؟

باید به بچه‌ها یاد بده که فوتبال ۹۰ دقیقه است. اگر تیم ۴ تا گل هم می‌افتد جلو نباید تب بکنه. باید حمله کنه و دوباره گل بزنه. اگه بخواد تیمش جواب بده باید سیستم هجومی‌رو همین طور ادامه بده.

بازیکنان پرسپولیس را چه‌طور می‌بینید؟

پرسپولیس تو فصل جدید ۴-۵ تا از بهترین بازیکنانش را از دست داد. اما چهار تا بازیکن جوان جای آنها را پر کردند. هر چند هیچ وقت آنها انصاریان و کاویانپور و..... نمی‌شوند. اما خوب بازی کردن. مشکل پرسپولیس اینه که فقط ۱۲-۱۳ تا بازیکن خوب داره. ترکیبش برای همه مشخص شده. همه می‌دونن معدنچی و نیکبخت‌ و بادامکی همیشه فیکس‌اند. به نظر ما باید چهار تا بازی به جای اینکه از اون بازیکنان همیشگی استفاده کنه از جوان‌ها استفاده بشه تا همه بفهمن که تیم پرسپولیس روی اینا نمی‌چرخه.

باید به چه بازیکنانی فرصت بدهند؟

همین احسان خرسندی. یه بازی فیکس رفت تو زمین گل زد. بقیه هم هستن. یا اون حقیقی که پنالتی دایی رو گرفت.

پسرتان چی؟

محمدم می‌تونه جواب بده. اینا باید از الان پرسپولیس رو بگیرن دستشون. چون آینده تیم به اونا بستگی داره.

عملکرد فرشید کریمی تا به حال چطور بوده؟

فرشید گلر خوبیه اما رونیمکت پرسپولیس واعظی و حقیقی هم هستند. نمیدونم دنیزلی چرا از اونا استفاده نمی‌کنه. اونا هم گلرهای خوبی‌اند. مخصوصا حقیقی. واعظی هم بد نیست.

شما برای کمک به دنیزلی دست به کار نمی‌شوید؟

همین الان هم داریم کمکش می‌کنیم. اون مصاحبه‌های مارو بخونه خودش متوجه می‌شه که اشکال کارش کجاست.

.....و اما استقلال؟

استقلال هم تیم خوبیه. اونا امسال بد بازی می‌کنن. اما خوب نتیجه گرفتن. اگه همین ‌جوری پیش برن شاید قهرمان بشن.

صمد تجربه کاری نداره. اگه یه خوره به حرف‌های امیر گوش کنه می‌تونه تیمشو قهرمان کنه.