بیانیه فیفا درباره فوتبال ایران

ایسنا- «فیفا همچنان در حال بررسی پرونده ایران است و هنوز هیچ بیانیه‌ای و نمابری در این باره منتشر نکرده و جایی نفرستاده است.»

مارکوس زیگلر، مدیر ارتباطات فدراسیون بین‌المللی فوتبال در این باره گفت: «فیفا در حال بررسی شرایط است. اطلاعات بیشتر در این زمینه در بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر می‌شود. امیدوارم این پیام برای استفاده شما کافی باشد.»

آندریاس هرن، سخنگوی مرکز فرماندهی فوتبال جهان هم در گفت‌وگویی تلفنی گفت:« ما زمانی را برای اعلام بیانیه تعیین نکرده‌ایم و در حال بررسی شرایط و اطلاعات هستیم.» اعتراض ملی‌پوشان کشتی به پرچمداری رضازاده

گروه ورزش - درپی انتخاب حسین رضا‌زاده به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی دوحه، اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران، مربیان، کادر فنی و کادر اجرایی این تیم‌ها اعتراض رسمی خود را به مسوولان کمیته اعلام کردند. معترضان خواستار جوابگویی مسوولان در‌خصوص عدم درج نام علیرضا حیدری در میان گزینه‌های این مسوولیت شدند. چرا که علیرضا حیدری قرار است در پایان مسابقات آسیایی دوحه از دنیای کشتی خداحافظی کند.

چهار گل ایرانی‌ها در امارات

گروه ورزش - مسابقات هفته هفتم لیگ دسته اول باشگاه‌های امارات دوشنبه شب برگزار شد که طی آن ۱۰ گل از خط دروازه‌ها گذشت. در بین این گل‌ها ۴ گل توسط بازیکنان ایرانی به ثمر رسید. فرهاد مجیدی برای النصر گل زد، رضا عنایتی تک گل الامارات را به ثمر رساند و رسول خطیبی و مسعود شجاعی هم دو گل الشارجه را زدند.

شاپورزاده ستاره‌ هانزاروستوک

گروه ورزش - امیر شاپورزاده بازیکن ایرانی تیم فوتبال هانزاروستوک آلمان در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ دسته دوم باشگاه‌های این کشور با به ثمر رساندن دو گل نمایش قابل قبولی در مقابل کارلسروهه از خود نشان داد. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی ۴ بر ۴ به پایان رسید. شاپورزاده ۲۴ ساله ساکن آلمان است و کادر فنی هانزاروستوک از این بازیکن به عنوان یک ستاره نام می‌برند.

کاروان معلولان امروز به مالزی می‌رود

گروه ورزش - کاروان جانبازان و معلولان ایران (مهر نبوی) امروز برای شرکت در بازی‌های آسیایی جانبازان و معلولان راهی مالزی می‌شود. تیم ایران در چهارده رشته بسکتبال با ویلچر، بوچیا، تیراندازی، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری، فوتبال ۷ نفره، شنا، والیبال نشسته، تیر و کمان، تنیس با ویلچر، پینگ‌پنگ، دوومیدانی، گلبال، جودو، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی نابینایان و در قالب ۱۷ تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

مسمومیت ملی‌پوشان شنا

گروه ورزش- طی ماه‌های گذشته بیشتر ورزشکاران اعزامی به دوحه از وضعیت سرویس‌دهی رستوران مجموعه ورزشی آزادی ناراضی بودند و مسوولان ذی‌ربط به دنبال این اعتراض‌ها خبر از افزایش کیفیت غذای رستوران‌ داده بودند.

اما باز هم اخبار متفاوتی از جمله مسمومیت غذایی ورزشکاران رشته‌های مختلف شنیده می‌شد تا اینکه دو روز پیش شاهین برادران و پاشا وحدتی دو شناگر ملی‌پوش ایران دچار مسمومیت غذایی شدند و کار آنها به بیمارستان کشید. هم‌اکنون این دو بازیکن از بیمارستان ترخیص شدند، اما وضعیت جسمی مناسبی ندارند.

مالدینی خداحافظی می‌کند

گروه ورزش- پائولو مالدینی، کاپیتان محبوب میلان در پایان این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند. وی دلیل خداحافظی‌اش از میادین ورزشی را مصدومیت عنوان می‌کند. مالدینی با ۱۲۶ بازی رکورد بازی‌های ملی در ایتالیا را دارد و در سال ۱۹۸۵ به عضویت تیم آث‌میلان درآمد و برای همیشه به این تیم وفادار ماند.

محرومیت دائمی دوپینگی‌ها

گروه ورزش- دبیر کمیته پارالمپیک ایران گفت: «با توجه به اینکه کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ارزشی‌ترین کاروان شرکت‌کننده در بازی‌های آسیایی جانبازان و معلولان آسیا در مالزی است، باید شئون اخلاقی و رفتاری از هرنظر رعایت شود. بنابراین اگر ورزشکاری در این مسابقات دوپینگ کند، برای همیشه از مسابقات محروم خواهد شد.»

شکست یونیکس مقابل ذوب‌آهن

گروه ورزش- تیم بسکتبال یونیکس‌کازان روسیه در دیداری دوستانه مقابل تیم‌ ذوب‌آهن اصفهان شکست خورد. در این دیدار که در ورزشگاه ملت اصفهان برگزار شد، تیم ذوب‌آهن با امتیاز ۹۶ بر ۹۳ حریف روسی خود را شکست داد. یونیکس‌کازان پس از برگزاری این دیدار اصفهان را به مقصد تهران ترک کرد.

پخش مسابقات دوحه از شبکه دو

گروه ورزش- همزمان با آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه (۱۰ آذرماه) ویژه برنامه‌ای به نام مسابقات ۲۰۰۶ آسیا از شبکه دو سیما پخش می‌شود تا گزارش همزمان بازی‌ها از این شبکه پخش شود. مدت زمان این برنامه ۴۵دقیقه و از ساعت ۱۸ است که به مدت ۱۴ شب روی آنتن می‌رود.

فوتبال دوپینگی ندارد

گروه ورزش- آزمایشگاه لوزان سوئیس که به درخواست کمیته ضددوپینگ فدراسیون فوتبال از ۱۲بازیکن حاضر در لیگ برتر آزمایش دوپینگ گرفته بود، نتایج این آزمایش را به ایران ارسال کرد.

براین اساس نتیجه آزمایش تمام نفرات منفی بود و هیچ بازیکن دوپینگی وجود ندارد. این نمونه مربوط به سه بازی پرسپولیس - استقلال، پرسپولیس - سایپا و پاس - راه آهن بود.