ابهام درباره حضور «نفت» در لیگ برتر

گروه ورزش- حرف‌های مدیرکل تربیت بدنی استان خوزستان در جشن صعود صنعت نفت به لیگ برتر، هواداران این تیم را نگران کرده است. جلیل سخراوی که در آخرین دقایق این جشن پشت میکروفن ایستاد، با گفتن این جمله که «نفت هنوز به لیگ برتر صعود نکرده و تا تحقق این امر راه خیلی زیادی دارد»، جشن صعود را برای دقایقی به هم ریخت.

مدیرکل تربیت بدنی خوزستان در حالی که تمام مسوولان ورزشی وزارت نفت و اعضای باشگاه نفت آبادان حرف‌هایش را می‌شنیدند گفت: «مسوولان فدراسیون با حاضر نشدن در این جشن، رسمیت صعود نفت به لیگ برتر را از آن گرفته‌اند. نفت برای رسیدن به لیگ برتر راه زیادی دارد.»

البته حرف‌های جلیل سخراوی واکنش مسوولان باشگاه نفت را به همراه داشت. در همان لحظات بود که خلیلی، عضو سابق هیات‌مدیره نفت فریاد می‌زد: «نماینده فدراسیون در جلسه حاضر است.»

اشاره او به رییس حراست فدراسیون فوتبال بود که به گفته مدیرعامل نفت، به نمایندگی از سایر مسوولان فدراسیون فوتبال به آبادان رفته بود.

ناصر گودرزی، مدیرعامل نفت درباره این اتفاق می‌گوید: «مسوولان فدراسیون فوتبال تماس گرفتند و بابت غیبتشان در جلسه عذرخواهی کردند. آنها به خاطر مشکلاتی که در یکی دو ماه گذشته برای فوتبال ایران به وجود آمده جلسه داشتند و نتوانستند به آبادان بیایند. البته رییس حراست فدراسیون فوتبال به نمایندگی از آنها در این جشن حضور دارد.» مدیرعامل نفت در حالی این حرف را می‌زد که جشن صعود نفت به لیگ برتر به خاطر جلسات مسوولان فدراسیون فوتبال یک هفته دیرتر هم برگزار شده بود.

البته نفتی‌ها از اینکه فصل بعد در لیگ برتر بازی می‌کنند مطمئن هستند.

فیاض، مشاور مدیرعامل شرکت پالایش و پخش که تیم فوتبال نفت آبادان زیرمجموعه این شرکت است می‌گوید: «ما مطمئنیم نفت از فصل بعد در لیگ برتر بازی می‌کند. چون با فدراسیون فوتبال توافق کردیم. ضمانت اجرایی هم داریم. در ضمن صعود نفت به لیگ برتر تصمیمی بوده که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گرفته نه دیوان عدالت اداری، ما با فدراسیون توافق کردیم که شکایتمان را از دیوان پس بگیریم و در مقابل، کمیته انضباطی خودش حکم صعود نفت به لیگ برتر را بدهد. پس بازی کردن نفت در لیگ برتر از نظر فیفا هم موردی ندارد.»

وکیل باشگاه نفت هم با جدیت از حضور این تیم در لیگ برتر حرف می‌زند.

او در دقایق پایانی جشن نفتی‌‌ها و در شرایطی که حرف‌های مدیرکل تربیت بدنی خوزستان، هواداران نفت را نگران کرده بود حرف‌های امیدوارکننده‌ای زد: «شکایت ما از راه‌آهن هنوز دست دیوان عدالت اداری است و آن را پس نگرفتیم. اگر فدراسیون بخواهد به تفاهمنامه‌اش عمل نکند از طریق قانون جلوی بازی راه‌آهن در لیگ برتر را می‌گیریم و راه‌آهن در هر جای ایران که بازی داشته باشد، در ورزشگاه را پلمب می‌کنیم.»