سرخابی‌ها به شیراز رسیدند

پروانه کُبره - اگر اتفاق خاصی نیفتد و طلسم امروز و فردا کردن‌های هفته دهم بشکند، امروز شاهد مسابقات هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر هستیم. هفته‌ای که پای تیم‌های پرطرفدار تهرانی بدجور در آن می‌لنگد. یک پای قضیه پرسپولیس است. سرخ‌پوشان پایتخت امروز در شرایطی میزبان فجر سپاسی شیراز هستند که حواشی بسیاری طی چند روز اخیر گریبانگیرشان شده است.

از طرفی الونگ الونگ و مهرزاد معدنچی را (به دلیل مصدومیت و محرومیت) در اختیار ندارند و از طرف دیگر سرمربی سربه‌راه و بی‌حاشیه پرسپولیس این روزها دست باشگاه و تیم را در حنا گذاشته است. سر تمرین که نمی‌رود هیچ، تهدید هم می‌کند که اگر اوضاع بر وفق مرادش پیش نرود هم شکایت می‌کند و هم شبانه راهی دیارش می‌شود.

البته مسوولان پرسپولیس در هر شرایطی منکر قهر و جبهه‌گیری دنیزلی هستند و دلیل غیبت وی در تمرینات را سرماخوردگی اعلام می‌کنند اما منابع آگاه مشکلات مالی دنیزلی با مسوولان باشگاه را دلیل اصلی تحریم تمرینات از سوی سرمربی پرسپولیس عنوان می‌کنند.

اگر شرایط تا لحظه آغاز بازی دو تیم به همین منوال پیش رود به احتمال زیاد دنیزلی را بر نیمکت پرسپولیس نخواهیم دید این در حالی است که مسوولان این باشگاه به تکاپو افتاده‌اند تا به هر قیمتی که شده دنیزلی را راضی کنند در بازی امروز حضور داشته باشد تا اوضاع بدتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شود، نشود.

براساس تصمیم کادر فنی برای بازی امروز به غیر از الونگ، معدنچی، حقیقی، خرسندی، قویدل، رضاییان و نوروزی سایرین در لیست ۱۸ نفره قرار می‌گیرند و در این بین بادامکی و نیکبخت از انگیزه فراوانی برای بازی کردن برخوردارند.

حسین بادامکی در مورد این دیدار می‌گوید: بازیکنان فجر نتایج خوبی گرفته‌اند و قطعا مانند سایر تیم‌ها برای نشان دادن ارزش‌های خود مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند. اما ما هم برای کسب هر ۳ امتیاز به میدان می‌رویم و سعی می‌کنیم در این دیدار حتما گل بزنم. فجری‌ها نیز در این بازی روانخواه و رضایی را در اختیار ندارند. بازی دو تیم ساعت ۱۵/۱۶ دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

یک تیم و چند سرمربی!

یکی دیگر از رقابت‌های امروز بین دو تیم استقلال تهران و برق شیراز برگزار می‌شود. با این تفاوت که آبی‌های تهرانی میهمان برقی‌ها در حافظیه شیراز هستند. اوضاع و احوال استقلال تهران هم بهتر از وضعیت پرسپولیس نیست. صمد مرفاوی تا امروز نتوانسته رضایت باشگاه استقلال را جلب کند و هیات‌مدیره هم برای دور نشدن از صدرنشینی به دست و پای فدراسیون فوتبال افتاده‌اند تا امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را دوباره به استقلال برگردانند. این‌که امیر به استقلال برگردد یا نه سوژه روز محافل خبری شده است. از طرفی فدراسیون هر روز تصمیمی جدید نسبت به قرض دادن قلعه‌نوعی به استقلالی‌ها می‌گیرد و از طرفی هم اوضاع داخلی تیم با دست‌انداز مواجه شده است و هر بازیکنی ساز خودش را می‌زند. مسوولان استقلال اعلام کردند برای بازگرداندن آرامش به تیم برای بازی امروز قلعه‌نویی را به شیراز می‌برند اما فدراسیون هنوز موافقت خود را نهایی نکرده است و در آخرین تماس خود با قلعه‌نویی پیغام داده‌اند که وی باید تمام وقت در اختیار تیم ملی باشد. این در حالی است که روز گذشته یک منبع آگاه برای پایان دادن به این اظهارات ضدو نقیض گفت: امیر قلعه‌نویی بعد از بازی استقلال با برق شیراز فعالیتش را به طور رسمی در این باشگاه آغاز می‌کند.

البته گفته می‌شود تصمیم نهایی در این خصوص را تا قبل از ساعت ۱۵/۱۴دقیقه (زمان شروع بازی دو تیم) کیومرث هاشمی، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال می‌گیرد. اما آنچه مسلم است تا قبل از بازی اتفاقات خاصی در این تیم خواهد افتاد و این وضعیت کار را برای برق شیراز که در بازی قبل مقابل پاس به برتری ۳ بر یک رسیده بود راحت‌تر می‌کند. بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند برق شیراز از فرصت به دست آمده باید نهایت استفاده را ببرد چرا که از استقلال امیرحسین صادقی سه اخطاره است و محمد نوازی و آگوستین گیلائوری نیز به‌دلیل گستاخی در تمرینات مورد غضب مرفاوی قرار گرفته‌اند و جایی در ترکیب امروز استقلال ندارند. بازی‌های امروز تا حدی تکلیف صدرنشین را روشن و پیش‌بینی ادامه کار تیم‌ها در رقابت‌های این فصل را آسان‌تر می‌کند.

برنامه بازی‌های هفته دهم در ذیل شرح داده شده است.

۳۰/ ۸/ ۸۵

استقلال اهواز - سایپا سه‌شنبه

پرسپولیس - فجر

برق شیراز - استقلال

ملوان - صباباتری

پیکان - ذوب‌آهن

سپاهان - پاس

ابومسلم - مس

فولاد - راه‌آهن- جمعه ۳/۹/۸۵