قلعه‌نویی سرپرست استقلال می‌شود!

پروانه کُبره- « درباره وضعیت آتی من و استقلال حرف‌های زیادی می‌زنند، اما اجازه بدهید یکبار برای همیشه این پرونده را ببندم. به طرفداران استقلال مژده می‌دهم که تیم محبوبشان صاحب یک مربی با آتیه، خوشفکر و بزرگ‌شده، آن فرد عبدالصمد مرفاوی است. این عزیزان و بازیکنان تیم، اگر استقلال را دوست دارند و به من لطف دارند به صمد کمک کنند. قید مرا هم بزنند....». هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد امیر برای برگشتن به استقلال اینقدر ناز کند. ماجرای بازگشت قلعه‌نویی به استقلال انگار قرار نیست به ته خط برسد. قضیه از نظر خود امیر تمام شده به نظر می‌رسد، یعنی این که او هیچ جایی در استقلال ندارد، اما انتشار اخبار ضدونقیض از باشگاه استقلال حتی اظهارات امیر قلعه‌نویی را هم زیر سوال برده است. یک مقام مسوول در استقلال ابراز امیدواری کرده که استقلال در بازی‌های آسیایی از تجارب قلعه‌نویی سود می‌برد. وی که نخواست نامش ذکر شود، گفت: «خوشبختانه تفاهم خوبی میان مدیران سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در لیگ قهرمانان آسیا انجام شده.»

این که فدراسیون اجازه حضور سرمربی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در استقلال را بدهد یا نه هنوز مشخص نشده است، اما شواهد نشان می‌دهد که قلعه‌نویی به هیچ عنوان نمی‌تواند به عنوان سرمربی یا مربی روی نیمکت استقلال بنشیند. مگر اینکه قید تیم ملی را بزند. اما بر اساس اعلام نایب‌رییس فدراسیون فوتبال وی قادر است به نام مشاور و یا مدیر فنی روی نیمکت حضور داشته باشد. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد سمتی به عنوان مدیرفنی در سازمان لیگ حرفه‌ای وجود ندارد. اما این مساله را نایب‌رییس فدراسیون فوتبال تکذیب می‌کند.

دیروز یک منبع آگاه در استقلال خبر از اتفافات جدیدی در این تیم داد. این منبع آگاه گفت: «قوانین نانوشته فدراسیون به احتمال زیاد مانع حضور قلعه‌نویی در کادر فنی استقلال می‌شود، اما برای جلوگیری از هرگونه اتفاق احتمالی سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در ظاهر به عنوان سرپرست روی نیمکت می‌نشیند که از نظر فدراسیون مشکلی پیش نیاید. ولی درواقع کار سرمربی تیم را انجام می‌دهد و وظیفه کوچینگ تیم را عهده‌دار می‌شود.

مرفاوی و اقبالی نیز ظاهرا به عنوان سرمربی و مربی فعالیت می‌کنند تا صدای فدراسیون درنیاید. اما اینکه چرا قلعه‌نویی برگشتنش به استقلال را تکذیب می‌کند هنوز معلوم نیست. چرا که همه اعضای باشگاه استقلال منتظر بازگشت ژنرال به جمع آبی‌ها هستند و تاکنون هیچ‌کدام از اعضای هیات‌مدیره و حتی مدیرعامل این تیم نیز منکر بازگشت پرماجرای قلعه‌نویی به استقلال نشده‌اند. آنها حتی از امیر خواسته‌اند تا برنامه‌های خود را برای استقلال به صورت مکتوب تحویل هیات‌مدیره بدهد. اما قلعه‌نویی هیچ برنامه دست‌نوشته‌ای برای تقویت تیم به مسوولان استقلال نداده است و با امروز و فرداکردن می‌خواهد کاری کند که اگر بعدا تیمش بد نتیجه گرفت به او اتهام نزنند به زور خواسته سرمربی استقلال شود. قرار است ظرف یکی دو روز آینده وضعیت بازگشت قلعه‌نویی به استقلال مشخص شود، هر چند خود قلعه‌نویی پرونده بازگشتش به استقلال را مختومه اعلام کرده است.