دومین شکست والیبال ایران

تیم ایران در دومین دیدار خود در مسابقات والیبال قهرمانی جهان با نتایج (۲۰-۲۵) (۲۵-۲۳) (۱۷-۲۵) (۲۰-۲۵) سه بر یک از تیم ونزوئلا شکست خورد. تیم‌ملی والیبال ونزوئلا پس از پیروزی غیر‌منتظره روز گذشته مقابل آمریکا با اعتماد به نفس و روحیه خوبی وارد زمین شد. میلوراد کیاچ هم مثل بازی‌های قبل از ترکیب همیشگی امیر حسینی، بهنام محمودی، علی نادی، محمد منصوری، پیمان اکبری، محمد ترکاشوند و فرهاد ظریف (لیبرو) استفاده کرد.

می‌توان گفت تیم‌ملی ایران می‌توانست پیروز این بازی باشد، ولی ضعف در دفاع روی تور و عدم برنامه‌ریزی برای توپ‌های برگشتی از طرف بازیکنان ایران باعث شد تا نتیجه این بازی هم از دست برود. در زمان‌هایی از بازی که ملی پوشان با حملات پر قدرت و سرویس‌های بی‌نقص اجازه فکر کردن به بازیکنان ونزوئلا را نمی‌دادند، برتری بلافاصله به ایران می‌رسید، ولی این زما‌ن‌‌ها به ندرت اتفاق می‌افتاد.

تمام بار حمله تیم ملی والیبال در این بازی به دوش بازیکنان سرعتی بود، به طوری که در پایان محمد منصوری با کسب ۱۲ پوان، امتیازآورترین بازیکن ایران شد. عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین به ارنارو گومز (با ۲۳ پوئن) رسید. کیاچ در این بازی از همه بازیکنانش استفاده کرد.

حتی سید مهدی بازارگرد هم در ست چهارم به جای بهنام محمودی به زمین آمد و برخلاف روز گذشته، با چند اسپک پرقدرت نمایش خوبی داشت.

این بازی در سالن حلقه سفید شهر ناگانو با حضور ۲۱۰۰ تماشاچی انجام شد و ۹۷ دقیقه به طول انجامید.

تیم ملی ایران می‌توانست برنده بازی باشد، ولی ناهماهنگی‌های بین بازیکنان و دفاع روی تور موثر ونزوئلا این شانس را از ایران گرفت.

تیم‌ملی ونزوئلا پس از پیروزی برابر ایران و آمریکا، صعود خود به مرحله بعدی مسابقات جهانی را مسجل کرد. تیم‌ملی والیبال ایران ساعت ۳۰/۱۰ امروز به وقت تهران در سالن ناگانو ژاپن با تیم‌ملی ایتالیا مسابقه می‌دهد.

مصاحبه‌های بعد از بازی پیمان اکبری گفت: بازیکنان تیم ملی ونزوئلا طوری محمد ترکاشوند را مهار کرده بودند که او فقط توانست ۱۵درصد از توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پس از شکست ۳ بر یک‌ تیم‌ملی والیبال ایران از ونزوئلا، کاپیتان تیم کشورمان در کنفرانس خبری گفت: آنها ترکاشوند را به خوبی مهار کرده بودند، ترکاشوند برای ما یک مهره کلیدی بود و با از کار افتادن او دیگر نتوانستیم کار خاصی انجام دهیم.

«میلوراد کیاچ»، سرمربی صربستانی تیم‌ملی والیبال ایران نیز در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: برای این بازی ما انگیزه بسیار خوبی داشتیم،‌ حیف شد که این بازی را باختیم، در ابتدا خوب بودیم، ولی در ادامه عملکرد بازیکنان ما بد بود. خود من فکر نمی‌کردم بازیکنان ونزوئلا تا این حد قوی باشند، فرصت‌های بسیاری داشتیم که اشتباهات فردی بازیکنان ما باعث شد تا به راحتی آن را از دست بدهیم.

توماس ارئلو، کاپیتان تیم‌ملی والیبال ونزوئلا نیز در این کنفرانس خبری گفت: بازی خوبی بود، گومز با عملکرد عالی خود باعث شد تا سایر بازیکنان دیگر نیز خوب بازی کنند، ما تا این مرحله عملکرد خوبی داشتیم و حالا صعود ما به مرحله بعد قطعی شده است.

«اوناندوگومز»، ستاره تیم‌ملی ونزوئلا نیز که در این کنفرانس حاضر بود، به خبرنگاران گفت: بازی دشواری را پشت سر گذاشتیم، حتی به دست آوردن یک امتیاز هم برای ما دشوار بود، همه بازیکنان از تمام توان خود استفاده کردند و امیدواریم فردا نیز همین طور باشد.

«الیسئو راموس»، سرمربی کوبایی تیم ملی والیبال ونزوئلا نیز گفت: ما بازیکنان جوانی داریم، آنها خیلی خوب هستند،‌ اما ایران هم قوی بود، کارهای ترکیبی آنها برابر ما بسیار کارساز بود،‌ ما به این پیروزی نیاز داشتیم و خوشحالم که به مرحله بعد صعود کردیم.