فقط مانده ابلاغ حکم تعلیق!

فاینال اسپورت نیوز- روز گذشته ضرب‌الاجل فیفا به فدراسیون فوتبال ایران پایان یافت اما هیچ اتفاقی نیفتاد. منابع آگاه در فدراسیون و سازمان می‌گویند در این چند روزه باید منتظر اتفاقات بزرگی در فوتبال ایران بود. به نظر می‌رسد تمام روسای سازمان از ادامه فعالیت برای جلوگیری از به تعلیق درآوردن فعالیت فدراسیون ناامید شده‌اند چون می‌دانند در هفته آینده حکم تعلیق فوتبال ایران صادر می‌شود. تیم ملی بسکتبال مغلوب باغچه سیراسپور

گروه ورزش- تیم ملی بسکتبال ایران در پنجمین دیدار تدارکاتی خود در ترکیه با نتیجه ۸۴ بر ۶۶ مغلوب تیم بسکتبال دسته دومی باغچه سیراسپور شد. در این بازی چهارده بازیکن اعزامی در ترکیب تیم قرار گرفتند و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بردند اما در نهایت مغلوب این حریف استانبولی شدند.

ملی‌پوشان فوتسال به رم رسیدند

گروه ورزش- تیم ملی فوتسال ایران طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان دو دیدار دوستانه برابر تیم ملی فوتسال ایتالیا برگزار می‌کند. به همین منظور ۱۴ بازیکن برتر فوتسال کشورمان به همراه کادر فنی و سرپرستی امروز به ایتالیا رسیدند. تیم ملی فوتسال ایران ابتدا ساعت ۱۴ شنبه نخستین دیدار خود را برابر تیم ایتالیا برگزار می‌کند و ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه در دومین بازی برابر این تیم صف آرایی می‌کند.

والیبال ایران فردا در مقابل چک

گروه ورزش- مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از فردا در ژاپن آغاز می‌شود. بر این اساس تیم ملی ایران از ساعت ۱۰:۳۰ در گروه C به مصاف تیم والیبال جمهوری چک می‌رود و شنبه، یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب در مقابل تیم‌های ونزوئلا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا قرار می‌گیرد.

حدادی رکورد جهان را می‌شکند

گروه ورزش- احسان حدادی رکوردار پرتاب دیسک آسیا و قهرمان جوانان جهان معتقد است در دوحه رکورد جهان را می‌شکند: «برای حضور در بازی‌های آسیایی دوحه از آمادگی کامل برخوردارم و قصد دارم با کسب مدال طلا در این دوره، رکورد پرتاب دیسک را نیز ارتقا دهم». حدادی با رکورد جهان ۹ متر فاصله دارد.

انتخاب اولین رییس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه

گروه ورزش- در نخستین مجمع فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه، سردار محمدعلی صبور به عنوان نخستین پلیس این فدراسیون انتخاب شد. صبور مسوولیت تربیت‌بدنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نیز

بر عهده دارد و قرار است با حفظ سمت در فدراسیون، ورزش‌های سه‌گانه هم کار کند. او اولین رییس این فدراسیون به حساب می‌آید.

قلعه‌نویی از امروز در استقلال

گروه ورزش- تمرینات استقلال از امروز در شرایط ویژه‌ای انجام می‌شود. قرار است امیر قلعه‌نویی از امروز به‌طور مداوم در تمرینات این تیم حاضر شود و مثل فصل گذشته همه چیز را زیر نظر بگیرد. او به خاطر اینکه تیم‌ملی تا تیر ماه سال آینده هیچ بازی رسمی در پیش ندارد، می‌خواهد وقتش را به‌طور کامل در اختیار استقلال قرار دهد. البته قرار نیست در بازی‌های این تیم روی نیمکت بنشیند.

انرژی خورشیدی در پکن

گروه ورزش- برگزارکنندگان المپیک ۲۰۰۸ پکن تصمیم گرفتند آب گرم مصرفی ورزشکاران رشته‌های مختلف در المپیک را توسط یک سامانه پیشرفته انرژی خورشیدی تامین کنند. این سامانه ساخت آلمان است و سال آینده در دهکده ورزشکاران نصب می‌شود.

محرومیت دوومیدانی الجزایر

گروه ورزش- فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (یاف)، دوومیدانی الجزایر را محروم کرد. این تصمیم در واکنش به اقدام وزارت ورزش این کشور مبنی بر تعلیق فدراسیون دوومیدانی الجزایر به مدت ۴سال و انتصاب یک کمیته داخلی است. چرا که فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی اعلام کرده به شدت از استقلال فدراسیون‌های ملی منتخب در مقابل هر نوع مداخله دولت‌ها حمایت می‌کند.

حجازی: مشکلات استقلال ربطی به من ندارد

گروه ورزش- ناصر حجازی که روزهای پردردسری را پشت‌سر می‌گذارد، از اینکه جایی در تیم استقلال ندارد شاکی است. مربی اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: «ماشاءا... استقلال آنقدر پیشکسوت دارد که نیازی به حجازی نیست. اصلا مشکلات استقلال ربطی به من ندارد. بروند هر کاری خودشان دوست دارند برای تقویت این تیم انجام دهند». حجازی دیروز هم از طرف کمیته انضباطی یک جلسه محروم و ۵۰۰هزار تومان جریمه شد. این تصمیم کمیته انضباطی به خاطر درگیری‌های لفظی او و امیر قلعه‌نویی در صفحات روزنامه‌ها بوده.

ساها به اشتروم گراتس نمی‌رود

گروه ورزش - روبرت ساها مدافع اهل چک پرسپولیس که در این فصل بازی‌های خوبی را برای تیمش انجام داده مورد توجه مسوولان اشتروم گراتس قرار گرفته است. اما پرسپولیسی‌ها با مخالفت خود مانع پیوستن این موانع به اشتروم گراتس شدند. ساها تا پایان اردیبهشت با پرسپولیس قرارداد دارد و بعد از آن به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به یک تیم دیگر انتقال داده شود.

ایران - سائوپائولو مساوی شدند

گروه ورزش - تیم فوتبال امید ایران سومین بازی تدارکاتی خود را سه‌شنبه شب برابر منتخب ایالت سائوپائولو برگزار کرد. این تیم که در دو بازی گذشته خود برابر پورتو گیسا ‌به برتری رسید و مقابل پالمیراس متوقف شده بود، در این بازی به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. گل‌های تیم کشورمان را جلال حسینی و مدافع تیم حریف به ثمر رساندند.

گیلائوری برمی‌گردد

گروه ورزش - گفته می‌شد به دنبال اختلافات آگوستین گیلائوری با مسوولان باشگاه استقلال وی که هم‌اکنون در وطنش به سر می‌برد دیگر به استقلال برنمی‌گردد. اما یک منبع موثق در باشگاه استقلال اعلام کرد که گیلائوری با هماهنگی کادر فنی و به خاطر مشکل شخصی به گرجستان رفته و هفته آینده نیز برای حضور در تمرینات این تیم به تهران می‌آید.