مهدوی کیا: جای من در بازی خالی نیست

مصدومیت کاپیتان تیم‌ملی در آستانه بازی با کره‌جنوبی خبر خوبی برای قلعه‌نویی نبود، چرا که مهدی مهدوی‌کیا این بازی حساس را از دست داد. البته او معتقد است تیم‌ملی به بازیکن خاصی متکی نیست و نبودش در بازی با کره احساس نخواهد شد. در مورد آسیب‌دیدگی‌ات صحبت کن، مثل اینکه شرایط چندان حاد نیست.

خوشبختانه مصدومیتم چندان جدی نیست و به زودی آماده می‌شوم. در‌حال‌حاضر زیرنظر پزشک هامبورگ فیزیوتراپی می‌کنم تا به شرایط بازی برگردم.

فکر می‌کنی به بازی این هفته هامبورگ برسی؟

طبق نظر پزشک مشکلی‌ ندارم. به همین‌خاطر خودم را برای بازی شنبه آماده می کنم، عضلات کمرم فقط دچار گرفتگی شده و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی داشته باشم.

از اینکه در بازی ایران و کره‌‌جنوبی غایب هستی، چه احساسی داری؟

خیلی دوست داشتم برای این بازی به ایران بیایم و حتی بلیت پرواز را هم گرفته بودم ولی مصدومیت یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی است. امیدوارم تیم ملی در این بازی کره‌جنوبی را شکست دهد.

نتیجه این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

پیش‌بینی غیرممکن است، ولی ما همیشه مقابل کره خوب بازی کرده‌ایم و در تهران شانس بیشتری برای پیروزی داریم.

کره با تیم اصلی‌اش به ایران نمی‌آید، بهتر نبود بدون لژیونرها مقابل این تیم قرار می‌گرفتیم؟

من معتقدم که در تیم ملی باید به بازیکنان جوان میدان بدهیم، ولی سرمربی تیم تفکرات خاص خودش را دارد و او تصمیم‌گیرنده است.

از تیم‌ملی فاصله بگیریم. هامبورگ کی از این بحران خارج می‌شود؟

خودم تعجب می‌کنم که چرا بعد از یک فصل موفق به این بحران دچار شده‌ایم. لورکوزن هم در سال ۲۰۰۱ پس از حضور در فینال لیگ قهرمان اروپا، و نایب قهرمانی در بوندس‌لیگا و جام حذفی دچار افت شدیدی شد و در آخرین هفته با شکست دادن فورنبرگ در لیگ دسته اول ماندنی شد. ما هم چنین وضعیتی داریم و نمی‌دانم این بحران تا کی طول می‌کشد.

نتایج ضعیف هامبورگ به ضعف توماس دال برنمی‌گردد؟

به هرحال هر‌تیمی دچار بحران می‌شود و نمی‌توان این موضوع را فقط به سرمربی ربط داد، در ضمن ما در این فصل خیلی بدشانسی آورده‌ایم و در اکثر بازی‌ها از حریفان بهتر بوده‌ایم.

مسوولان هامبورگ قصد برکناری دال را ندارند؟

نمی‌دانم، فعلا دال به کارش ادامه می‌دهد و باشگاه هم موضع خاصی ندارد.