طلسم 19ساله شکسته شد

رم و میلان در سال‌های اخیر جذابترین تیم‌های ایتالیا بوده‌اند و نمایش شنبه شب، اوج هنرنمایی آنها بود.

در پایان این نود دقیقه تماشایی، رم تیم سربلند بود تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. هرچند میلان باخت تا وضعش وخیم‌تر شود، ولی یکی از بهترین بازی‌های این فصلش را به نمایش گذاشت. کارلو آنچلوتی هم در پایان بازی چنین عقیده‌ای داشت، هرچند این چهارمین شکست تیمش در پنج بازی اخیر به شمار می‌رفت: «ما بازی خوبی انجام دادیم، ولی به دلیل عدم تمرکز در دو صحنه مجازات شدیم. ما خیلی خوب بازی می‌کنیم، ولی نتایج خوبی نمی‌گیریم. باید هرچه زودتر به این وضعیت پایان دهیم» رم که برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز به پیروزی داشت، طبق معمول توفانی شروع کرد. در میان حملات رم، اشتباه نستا در دفع توپ کمک کرد تا توتی پاس تادی را به زیبایی درون دروازه دیدا بفرستد.

پس از آن میلان بازی را در اختیار گرفت و در نیمه اول با شوت‌های سیدورف و اولیورا تیر دروازه رم را لرزاند، ولی تماشاگران این تیم برای دیدن گل تساوی تا دقیقه پنجاه و ششم انتظار کشیدند. کریستیانو بروکی که در خط میانی جانشین گتوزوی مصدوم شده، با شوتی دیدنی دروازه دونی را باز کرد.

میلان که از این گل به وجد آمده بود برای زدن گل پیروزی دست به حمله زد، ولی رم سرانجام بر روی ضد حملات زهرش را ریخت. ابتدا توتی تیر دروازه دیدا را لرزاند و در دقیقه هشتاد و سوم روی اشتباه سیدورف کار میلان را تمام کرد. مثلث مانسینی، آلوکیلانی و توتی در اوج زیبایی و سرعت توپ ربوده شده را در سه ضرب به تور دروازه میلان رساندند. رم سرانجام پس از نوزده سال توانست میلان را در سری A شکست دهد.